שתף קטע נבחר

קו 68 של קווים במבחן. הציון: בלתי מתקבל על הדעת

אחד הקווים המרכזיים במרכז גוש דן מופעל על-ידי חברת קווים, ומוביל נוסעים במשך שעה וחצי לכל כיוון - כפליים ויותר מרכב פרטי. לנוסעים אין ברירה אחרת

קו אוטובוס 68 בגוש דן, המופעל על-ידי חברת קווים, הוא אחד המרכזיים שבקווי המטרופולין. מסלולו יוצא מהתחנה המרכזית בתל אביב, הוא חוצה את רמת גן ובני ברק, פונה לגבעת שמואל ולאוניברסיטת בר אילן, ומסיים בקריית אונו. מסלולו ארוך מאד, והנוסעים בו חוצים את אחד האזורים העמוסים ביותר בישראל מבחינת תנועת כלי רכב. מה שמסביר מדוע הגיעו אלינו תלונות רבות על הקו. הבדיקה הוכיחה כי הן מוצדקות, ויותר מכך.

 

 

 (רועי קרת) (רועי קרת)
(רועי קרת)

 

תחנות

תחנות הקו שנבדקו בקריית אונו היו במצב הזנחה מתקדם. בשתיים משלוש התחנות לא היה שילוט אלקטרוני תקין, אף אחת מהן לא הציעה הגנה מגשם ורוח. התחנה ברחוב לוי אשכול-וולך הייתה שבורה (לרבות השילוט), ולכן לא הייתה הגנה מגשם ואף לא היה מקום לתלות עליו את מפות הקווים. התחנה ברחוב שלמה המלך-הקניון? השלט האלקטרוני קפא בזמן (ב-08:00 הראה 03:42) ואילו השלט הרגיל עם מספר הקו נותר חבוי.

 

בחודש ספטמבר הוגשה תלונה לעיריית קריית אונו בנוגע לשילוט האלקטרוני המקולקל והעירייה מסרה שתעביר את הטיפול לחברת קווים. עכשיו צריך לבחור: האם העירייה לא באמת העבירה את התלונה לטיפול הזכיינית, או לחילופין - בחברת קווים לא מתייחסים לתלונה כראוי. ואם כבר יחליטו להתייחס, בתחנות יש מקום לכיסא גלגלים עם סימון על המדרכה כנדרש בחוק, אך בחלקן לא היה סימון לעיוורים. ציון: 1 מ-10

 

 (רועי קרת) (רועי קרת)
(רועי קרת)

 

מהלך הנסיעה

במילים פשוטות: האוטובוס צפוף במידה בלתי נסבלת. כבר באחת התחנות הראשונות במסלולו (התשיעית מ-38 תחנות הקו) לא היה מקום לשבת. הוסיפו לכך את העובדה שהנסיעה איטית ביותר, ותגלו חוויה מפוקפקת ותמוהה. איך ניתן להצדיק זמן נסיעה כפול ויותר בתחבורה ציבורית? הסיבה לזמן הנסיעה הארוך הוא המסלול הלא-נגמר עם ריבוי התחנות, אך גם זמן העלייה הארוך ואי העדפה בכביש. ציון: 1 מ-10

 

העדפה בדרך

הנת"צ ברחוב ז'בוטינסקי חסר ערך מפני שאין אכיפה. וברור לכל כי הגיע הזמן לעשות שם סדר, שכן מדובר בציר תנועה מהעמוסים במדינה. עד שיחל לפעול הקו האדום (בעוד שנים רבות), חובה לשפר את תנועת התחבורה הציבורית בציר. למשל לייצר הפרדה ברורה יותר בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית, אך גם לאכוף תנועה לא חוקית בו, ולקנוס בחומרה רכב פרטי, כמו-גם משאיות שחונות בתחנות האוטובוס. מתי פקחי הרשויות המקומיות יחלו לאכוף נתיבי תחבורה ציבורית, מתי יוצבו שם מצלמות אכיפה? ציון: 2 מ-10

 

 (רועי קרת) (רועי קרת)
(רועי קרת)

 

כרטוס ועלייה לאוטובוס

כרגיל, גם כאן לא מתאפשרת עלייה מכל הדלתות מה שמעכב מאד את הנסיעה ומקשה על עבודתו של נהג האוטובוס. לאורך כמעט 40 תחנות הנהג צריך פעם אחר פעם להפוך לקופאי לרגע, לחזור להיות נהג ושוב קופאי וחוזר חלילה. הגיע הזמן לעשות כאן סדר. ציון: 2 מ-10

 

מצב האוטובוס והנהיגה

האוטובוסים היו נקיים יחסית והנהגים נהגו באדיבות למרות תנאי העבודה הקשים. אך לעיתים קרובות הנהג לא עצר בסמוך לתחנה. הן בשל כלי רכב שחסמו את דרכו, ולעיתים פשוט כך ללא סיבה נראית לעין (תחנות ז'בוטינסקי-התקווה ז'בוטינסקי-רשי ועוד). הירידה באמצע הכביש מסוכנת לנוסעים, בייחוד למבוגרים ביניהם. בנוסף, האוויר באוטובוס היה מחניק בשל הצפיפות הרבה. ציון: 7 מ-10

 

 (רועי קרת) (רועי קרת)
(רועי קרת)

 

לסיכום

הנסיעה בתחבורה הציבורית מקריית אונו לתל אביב בקו 68, בעיקר בשעות העומס (אך לא רק), היא לא פחות מסיוט. צפיפות בלתי נסבלת וזמן נסיעה ארוך מאד. אם מחשיבים את הצעידה אל התחנה הקרובה, עשוי תושב קרית אונו העובד בתל אביב לבזבז רק על הקו הזה כמעט שעה וחצי בכל כיוון! בדיקה בתוכנת ווייז העלתה כי עם רכב פרטי היינו נאלצים לבזבז רק מחצית מהזמן, לכל היותר. זה בפירוש בלתי נסבל. וזה עוד לפני ההתייחסות לתחנות שחלקן במצב נוראי, או לאוטובוס שעוצר באמצע הכביש ומסכן את נוסעיו. לסיכום, חוויה מפוקפקת ובלתי מתקבלת על הדעת. ציון סופי: 2 מ-10

 

סייעה בהכנת הכתבה: לרה פארן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים