שתף קטע נבחר

המימן בדרך - טויוטה, הונדה וניסאן בשת"פ תשתית

יצרניות הרכב היפניות יצטרפו למאמץ גמילת מולדתן מבנזין, והודיעו על שיתוף פעולה לקידום הקמת תשתית תדלוק במימן. איך? את זה עדיין לא יודעים

יצרניות הרכב היפניות הונדה, טויוטה וניסאן, הודיעו על כוונתן לפתח יחד תשתית לתדלוק במימן. היצרניות, שנענות לקריאה לסיוע במעבר יפן מבנזין לאנרגיה חלופית, במסגרת תוכנית לאומית של הממשל המקומי, גם מפתחות דגמי מימן סדרתיים (הונדה תשיק בשנה הבאה, טויוטה הציגה דגם ראשון אשתקד). 

 

 

תחנת תדלוק מימן בעיר אבינה, יפן ()
תחנת תדלוק מימן בעיר אבינה, יפן

 

בהודעה משותפת לשלוש יצרניות הרכב, נמסר כי טויוטה, ניסאן והונדה הגיעו להסכמה על דרכים לזרז את הקמתה של תשתית תדלוק במימן. תשתית המאפשרת למכוניות מסוג זה לנוע לטווחים דומים לרכבי בנזין, מבלי לזהם. זמני התדלוק אף הם דומים לרכבי בנזין ודיזל.

 

היצרניות אינן מפרטות כיצד שיתוף הפעולה ביניהן יוביל לשיפור התשתיות הקיימות. תחנות תדלוק במימן הן לפי שעה נדירות מאוד בכל רחבי העולם. למעשה, למעט מספר מדינות מערב-אירופיות ועוד פחות מכך בארה"ב, הן כמעט ואינן קיימות. לכך אחראית בין היתר עלות ההקמה הגבוהה ועלויות השינוע של מימן, במיכליות מיוחדות ויקרות יחסית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית המימן טויוטה מיראי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים