שתף קטע נבחר

מהפכה בשוק הפארם: מוצרים עד הבית בחיסכון של 25%

מיליון ישראלים לא טועים: למעלה ממיליון מבקרים כבר גילו את אתר "בלה" המציע מוצרי פארם במשלוח עד הבית - מהיום למחר ולכל ישוב במדינה. אם זה לא מספיק, תהנו גם מחיסכון של 25% לעומת רשתות השיווק. הכירו את חווית הקנייה של העידן החדש

חוויית קנייה חדשה בעולם הפארם - שתחסוך לכם זמן יקר וכסף. מי מאיתנו לא מכירה את הרגע בו הבושם האהוב עליה יותר מכל עומד להסתיים, והיא מתקשה להשלים עם הגזרה ולוחצת על השפריצר בניסיון נואש להחיות אותו לעוד כמה ימים - עד שתוכל להגיע לחנות הפארם הקרובה. כשמדובר על בושם - זה פחות נורא, אבל מה עושים כשצריכים בדחיפות כדורי אקמול, כדורי מציצה לגרון או משחה לתפרחת חיתולים? "בלה", אתר חדש למכירת מוצרי פארם, הוקם בדיוק כדי לענות על הצורך הזה.  

 

ליפסטיק, בושם וקרם פנים בלי לקום מהכסא

"בלה" הוקמה בשנת 2012, וכיום היא החברה היחידה בארץ שמספקת את כל שירותי הפארם שנמכרים בחנויות דרך האינטרנט, ומגיעה ללקוח ישירות עד הבית תוך שני ימי עסקים בלבד. היזמים מבטיחים כי לרוב המוצרים אף מגיעים מ"היום למחר" ולכל נקודה בארץ.

 

מאגר המוצרים שמספקת החברה הוא רחב למדי, ובשיטוט באתר ניתן למצוא מעל ל-8,000 מוצרים שונים מעולם הפארם והביוטי, מהפשוטים ליוקרתיים ביותר - החל ממוצרי טיפוח ואיפור, דרך עדשות מגע, מוצרים אורטופדיים, ויטמינים, דרמו-קוסמטיקה, ציוד ספורט ומוצרי תינוקות. בין מותגי הקוסמטיקה שניתן למצוא באתר: לה רוש פוזה, קליניק, גרלן, אסתי לאודר, וישי, דארפין ועוד. האתר מספק כיום שרות לכ-20 אלף לקוחות, ולמעלה ממיליון ישראלים כבר ביקרו בו.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

שי אלמוג (48), מייסד האתר, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק של קופת חולים כללית וכבר אז, לפני 10 שנים, האמין שהשימוש באינטרנט מספק ללקוחות חווית קנייה נוחה ונעימה יותר. "בזמנו, הצעתי שנעשה זימון תורים דרך האינטרט. באותה תקופה הסבירו לי שזה לא ריאלי. אבל כשזה קרה, כל הקופות התחילו להפעיל את השירות הזה".

 

באותה תקופה, לדבריו של אלמוג, התחיל הרומן שלו עם האינטרט. אבל האירוע המכונן באמת התרחש כמה שנים לאחר מכן, במהלך מבצע "עופרת יצוקה". "באחד מימי המלחמה צפיתי בחדשות, שם הציגו אישה מאשקלון שאמרה כמה היא חוששת לצאת מהבית, ואפילו לבית המרקחת לקנות תרופות היא לא מעיזה ללכת. באותה תקופה עבדתי כסמנכ"ל שיווק ברשת 'מגה', וכחלק מכך התחלנו לחלק משלוחים בחינם לתושבי הדרום. שם התאהבתי במחשבה שהלקוח לא צריך לצאת מהבית כדי לרכוש מוצרים, אלא יכול לקנות את הכל בלחיצת כפתור פשוטה". 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
  

ואכן, שיטת הרכישה באתר נוחה למדי, ומאפשרת גם למאותגרי הטכנולוגיה שבינינו לשוטט בו ללא קושי. בנוסף, היא מאפשרת ללקוחות לעשות השוואת מחירים בין המוצרים השונים ולמעשה, הופכת את הקנייה שלהם חכמה ונינוחה יותר. "'בלה', בניגוד לכל המערכות האחרות היא מערכת שעובדת בלוקואוסט. יש צוות קטן של אנשים שעושה הכל בעבודת ידיים, מתוך כוונה שלא להעמיס על המחירים. אין אצלנו את כל המבצעים שיש בחנויות הפארם, שגורמים בסופו של דבר לעליית מחירים של מוצרים אחרים. הכל נמכר במחירים הוגנים".

 

לדברי אלמוג "לאורך כל הרכישה וגם לאחריה, ניתן לדעת בדיוק מה אנחנו רוכשים עכשיו ומה רכשנו בעבר. הכל שקוף וגלוי".

 

בהקשר זה מזכירים אנשי האתר, כי בסקר שפורסם לאחרונה בתקשורת נמצא כי רכישה ב"בלה" חסכונית ללקוח בכ-25%. על פי הסקר, מחיר סל של 23 מוצרים באתר "בלה" היה 1,288 שקל, ואילו ממוצע המחירים לסל זה בקופות החולים היה 1,319 שקל. ברשת השיווק המתחרה הסתכם מחיר הסל ב–1,625 שקל.

חיסכון של מעל 25% על מוצרי הפארם. אתר "בלה (צילום: מתוך האתר)
חיסכון של מעל 25% על מוצרי הפארם. אתר "בלה(צילום: מתוך האתר)
  

לפנק, לפנק, לפנק

לדברי אלמוג, "האתר מתמקד קודם כל בנשים. הסיבה לכך נובעת מההבנה שרוב האתרים שנוצרו ברשת עד היום הם גבריים, וכמעט ואין אתרים מהסוג הזה שפונים לנשים". אלמוג לא הסתפק בתוכן הנשי שבאתר, והלך צעד אחד קדימה עם העניין - התוכן מנוסח כולו בלשון נקבה.

  

דרך נוספת של אלמוג לפנק את לקוחותיו היא על ידי כך שהמוצר שהלקוחה רכשה - מגיע אליה ארוז בעטיפה של מתנה מפנקת, וכולל גם פינוק קטן מתנת החברה. "זה סוג של ניסיון לתקן את מה שהיה עד היום, שהקשר עם הלקוחות הוא חד צדדי. אני מגיע מהמקום שצריכה להיות מערכת יחסים עם הלקוח, מתוך אמונה אישית שלי שאנשים הם אנשים טובים ושאם הם מקבלים שירות טוב – הם יישארו איתנו. זו גם הסיבה לכך שיש לנו מדיניות החזרה של עד 100 יום, והתשלום על המוצרים מאוד גמיש ונוח".  

 (צילום: איציק בירן) (צילום: איציק בירן)
(צילום: איציק בירן)
 

השלב הבא: מכירת תרופות

היעד הבא אותו עומדת "בלה" לכבוש בקרוב מאוד, הוא תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם (OTC) באמצעות האתר. "בלה קיבלה כבר אישור עקרוני מהרוקח המחוזי לפני מספר חודשים, יחד עם זאת ככל שמדובר בתרופות ובחיי אדם, אנחנו מעדיפים לנקוט בגישה השמרנית ועל כן אנחנו נתחיל בקרוב לשווק באמצעות האתר תרופות ללא מרשם (OTC) בפיילוט מצומצם ומבוקר, ולאחר מכן נרחיב את השירות כך שיכלול תרופות מרשם וכלל הרוכשים והרוכשות באתר.

 

"משרד הבריאות מפרסם נוהל ברור וקשיח שאנחנו צריכים לעמוד בו, שכולל את כל שרשרת הטיפול בהזמנת מרשם החל ממשלוח המרשם לחברה באמצעות האתר או הטלפון הנייד, טיפול במרשם בבית המרקחת הצמוד למשרד החברה באשדוד, וידוא טלפוני של הרוקח המוסמך מול הלקוחות האם הם מודעים לאופן השימוש בה, ניפוק והפצת התרופה אל בית הלקוח בתוך 24 שעות, שם תימסר להם התרופה תמורת המרשם המקורי שחוזר אל הרוקח".

 

כאשר מהלך זה ייצא לפועל, מראה האישה שדיברה בטלוויזיה בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' והלינה על כך שהיא מתקשה לצאת מהבית אפילו לבית המרקחת כדי לרכוש תרופות, עשוי להפוך לזיכרון רחוק. אך זה לא החלום היחיד של אלמוג. המייסד השאפתן מקווה שהאתר יסייע לבעלי מוגבלויות שונות, ביניהם גם לקהילת העיוורים, שהכניסה לחנויות הפארם מהוות סיוט עבורם. "ההמתנה המעייפת בתור, העובדה שאין שקט לבחור וללמוד על כל מוצר לא מקלה עליהם, ואני מקווה שבאמצעותנו חווית הקנייה שלהם תשתפר" הוא מסכם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איציק בירן
אלמוג, מייסד "בלה". מאמין בקנייה באינטרנט
צילום: איציק בירן
מומלצים