שתף קטע נבחר

מספר ההרוגים בפרשת GM עלה ל-80, 148 פצועים

ג'נרל מוטורס אישרה עד כה 80 מקרי מוות ו-148 פצועים - בהם 11 שספגו נזקים גופניים קשים ובלתי הפיכים. עוד 1,246 מקרים נמצאים בבחינה

ג'נרל מוטורס, יצרנית שברולט, GMC, קאדילק ובעבר פונטיאק, הגדילה שוב את מספר הזכאים לפיצוי בפרשיית מתג ההנעה - 80 הרוגים ו-148 פצועים. הפרשייה, שהחלה לפני מעט יותר משנה, פורסמה בעקבות תביעה שהוגשה כנגד GM על-ידי עורך דין מטעם משפחה שכולה. המשפחה טענה כי כשל במתג ההנעה הוביל לכיבוי מנוע הרכב ולהפסקת פעולת שורה של אביזרי עזר ובטיחות - בהם תגבור הגה, בלמים, כריות אוויר ומערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS).

 

 

מטה GM בדטרויט. מספר ההרוגים עלה ל-80 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מטה GM בדטרויט. מספר ההרוגים עלה ל-80(צילום: רויטרס)
 

 

היצרנית הכחישה תחילה שידעה על הכשל, אך מסמכים שנחשפו גילו כי מהנדסים ב-GM הסתירו את התקלה במשך שנים ארוכות, ואף ניסו לבצע שינויים במתג ההנעה לאחר שהתגלה הכשל. ג'נרל מוטורס נמצאת תחת חקירת קונגרס בחשד להסתרה ואי-ביצוע קריאה לתיקון, ומארי בארה, מנכ"ל GM, צפויה לעמוד בקרוב בפני חקירה נוספת יחד עם בכירים נוספים בקונצרן. בחקירה הראשונה בקונגרס, טענה בארה כי הכשל אחראי למותם של 13 בני אדם בלבד.

 

על-פי הודעה שפרסמה GM, מספר המקרים שמוכרים כעת לצורך פיצוי עומד על 228. מתוכם 80 מקרי מוות, 11 פציעות חמורות שכוללות נזק בלתי הפיך - קטיעת איברים, נזק מוחי, כוויות ונכות כללית או חלקית. 137 מקרים נוספים של פציעות כתוצאה מתאונה שאירעה בגלל הכשל, הוכרו אף הם ויזכו את הנפגעים בפיצוי.

 

מנכ"ל GM, מארי בארה. תעיד בקרוב פעם נוספת בפני הקונגרס (צילום: AP) (צילום: AP)
מנכ"ל GM, מארי בארה. תעיד בקרוב פעם נוספת בפני הקונגרס(צילום: AP)

 

היצרנית הגדולה באמריקה ממשיכה לבחון 1,246 תביעות נוספות, בהן טענות ל-91 הרוגים נוספים ו-1,156 פצועים (99 בדרגת החומרה הגבוהה). ב-GM דחו עד כה על הסף 1,203 תביעות מתוך 4,342 שהוגשו, ומתייחסים ל-1,635 נוספות כ"לא מספקות או חסרות במידע".

 

ג'נרל מוטורס לא מפרסמת את הסכומים אותם היא משלמת לנפגעים ולמשפחות השכולות, והתובעים נדרשים לחתום על הסכם סודיות כתנאי לקבלת הפיצוי. עם זאת, על-פי פרסומים שונים GM שילמה עד כה מיליון דולר לפחות לכל משפחת הרוג (ובמקרים מסוימים אף למעלה מחמישה מיליון), ולמעלה מ-400 אלף דולר לפצוע.

 

לקרן הפיצוי של היצרנית הוקצו 400 מיליון דולר, סכום שהאמריקנים צופים שעשוי לעלות ל-600 מיליון ויותר. זאת מבלי להתחשב בקנס שכבר שולם לממשל האמריקני בסך 35 מיליון דולר בגין השיהוי בביצוע הקריאה לתיקון, וקנסות נוספים שעשוי להשית הקונגרס בתום החקירה. כמו כן, סביר כי במקרים בהם תביעות נפגעים ומשפחות הרוגים נדחו, יבחרו חלק ממגישי התביעה להגישה מחדש לבית המשפט ולהילחם שם ב-GM, בתקווה להסדר או פסק דין לטובתם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים