שתף קטע נבחר

ניסוי הולנדי: כבישים מפלסטיק ממוחזר

עיריית רוטרדם הודיעה כי תשקול להשתתף בניסוי בו חלקי פלסטיק קשיח יחליפו את האספלט המוכר לכולנו. לפי היצרנית: אין חסרונות והיתרונות עצומים

חברת תשתיות הולנדית הציגה כביש מפלסטיק - עיריית רוטרדם שוקלת בחיוב להשתתף בניסוי. החברה טוענת כי יתרונותיו של כביש הפלסטיק על-פני כבישי אספלט מתבטאים בעמידות בפני פגעי מזג אוויר, מהירות הקמה וכמובן העובדה כי הוא מיוצר מפלסטיק ממוחזר. בחברת הפרטית פולקרסווסלס, העוסקת בפרויקטי תשתית רחבי היקף בעולם כולו, מודים כי עדיין לא מצאו שותפים ראויים לרעיון. "הפוטנציאל של הקונספט אדיר, אך כרגע אנחנו עדיין מחפשים שותפים להקמה ניסיונית של כביש ציבורי", אמר רולף מארס, בכיר בחברה ואחראי על הפרויקט. עוד אמר כי "עיריית רוטרדם שוקלת בחיוב להשתתף בפרויקט, וכי היא מציעה להקצות לניסוי "אזור מעבדה" בתחום העירוני.  

 

 

בחברת התשתיות ההולנדית אומרים כי חלקי פלסטיק ממוחזר ישמשו לבניית חלקי כביש שלמים מוכנים מראש במפעל, אותם ניתן יהיה להסיע בקלות למיקום הנדרש ולהניח אותם זה לצד זה במהירות שיא, גבוהה פי כמה מהזמן הנדרש לסלילת כביש בשיטה המקובלת כיום. "איכות הכביש - נוקשות וניקוז למשל - תהיה גבוהה יותר, ובעיקר עקבית", אומרים בחברה ומעריכים כי "תוחלת החיים" של כביש פלסטי תהיה גבוהה פי 3 מזו של כביש אספלט.

 

 

בנוסף מציינים שם כי כביש המיוצר מפלסטיק ממוחזר אינו דורש מעשית כל תחזוקה, ובנוסף הוא עמיד לחלוטין להשפעת תנאים חיצוניים לרבות פגיעת חומרים כימיים או מידות חום קיצוניות. בחברה אומרים כי אין כל בעיה להניח כביש כזה באזורים בהם הטמפרטורות נעות בין 40- ל-80+.

 

 

ההולנדים מזכירים עוד כי בניית כביש פלסטי שיורכב מחלקים מוכנים מראש ובעלי משקל קל יחסית, תאפשר הנחה פשוטה על גבי מצע חולי ללא צורך בהקמת תשתיות מסיביות וכמובן יקרות. בנוסף, בניית חלקים שכאלה מאפשרת לשלב באופן פשוט ונוח גם חלקי תשתית נוספים הנדרשים בהקמת כביש, כמו גופי ועמודי תאורה, מעקות בטיחות, חיישני מדידה שונים ועוד. החלל בין חלקי הכביש יכול לסייע גם להעברת כבלי חשמל, תקשורת וניקוז.

 

יש להזכיר עוד כי שימוש בחלקי כביש מוכנים מראש מאפשר גם להגיע לאזור ההרכבה עם חלקים - גם זוהרים - שנצבעו וסומנו מראש, ובכך לקצר משמעותית את פרק הזמן הנדרש להקמה. פגיעות נקודתיות במשטח ניתן יהיה לתקן באמצעים פשוטים הרבה יותר, והסביבה בה יוקם הכביש - שכונת מגורים למשל - לא תסבול ממטרדי רעש קיצוניים.

 

היתרונות מול כביש אספלט, לדברי חברת התשתיות:

  • הכביש מיוצר במלואו מפלסטיק ממוחזר
  • החלקים בעלי עמידות גבוהה לתנאי מזג אוויר קשים
  • מחזיק מעמד הרבה יותר זמן (פי 3)
  • כבישים חדשים ניתנים להקמה תוך שבועות ולא חודשים
  • תחזוקה קצרה שמשמעותה גם מניעת הפרעה לתנועה
  • שימוש בחלל בין חלקי הפלסטיק לצרכי תשתית נוספת
  • חלקים קלים המאפשרים הקמה פשוטה גם על מצע רך
  • הקמה זולה משמעותית וללא צורך בכלים כבדים
  • הכביש שקט הרבה יותר מכביש אספלט

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כביש פלסטי - יעיל יותר גם לתשתיות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים