שתף קטע נבחר

וואווי ואפל מזנקות, סמסונג מובילה

נתונים מעודכנים על אודות מצב שוק המכשירים החכמים והמכשירים הסלולריים בעולם מאשרים כי על אף הירידה ברווחיות, היצרנית הקוריאנית היא עדיין המובילה הגדולה. וואווי (48%) ואפל (34%) מזנקות בעשרות אחוזים

שוק הסלולר העולמי השתנה ללא היכר בעשור החולף, אין בכלל שום ספק. אנדרואיד ו-iOS כבשו את השוק, בעוד שסימביאן ונוקיה נכחדו כמעט כליל, אפל הפכה מיצרנית נגנים ומחשבי נישה ליצרנית השניה בגודלה בשוק, חברות סיניות שאף אחד לא שמע עליהן (באותם ימים) כמו וואווי הפכו לשחקניות בולטות, שחקניות בולטות וותיקות כמו סוני (אריקסון), מוטורולה ו-HTC דעכו - וסמסונג, היא הפכה מיצרנית עם פוטנציאל שניצבה לה אי שם במקום השלישי, למוליכת השוק הבלתי מעורערת, שמסוגלת למכור ברחבי העולם קרוב למאה מיליון מכשירים בכל שלושה חודשים.

 

עוד כתבות באתר hwzone

ה-Galaxy Note 5 וה-S6 Edge Plus נחשפים בתמונות רשמיות

שוק לוחות האם מתכווץ, אבל אסוס וגיגהבייט מגדילות את הובלתן

חלונות 10 לוקחת מרוחב הפס שלכם על מנת לעדכן משתמשים נוספים

 

לפי נתונים מעודכנים עבור הרבעון השני של שנת 2015, מבית חברת חקר השוק IDC, הסטטוס קוו נשמר גם כעת - למרות הירידה ברווחיות והדיווחים על כך שסמסונג "איבדה את מגע הקסם שלה", סמסונג ממשיכה לצעוד בראש עולם הסמארטפונים עם 73.2 מיליון מכשירים חכמים שנמכרו במהלך החודשים אפריל-יוני. אמנם מדובר בירידה קלה לעומת 74.9 מיליון סמארטפונים שמכרה באותה תקופה בשנת 2014, אך עדיין מספיק לנתח שוק מרשים של 21.7 אחוז מהשוק הכולל.

 

 

במקום השני ניצבת פעם נוספת אפל, שביצעה קפיצה עם מכירות של 47.5 מיליון מכשירים, לעומת 35.2 מיליון מכשירים באותה התקופה בשנת 2014. הקפיצה של הענקית מקופרטינו היא מדהימה, אך בהתבסס על ההערכות הפיננסיות שלה להמשך השנה, נראה שגם היא לא מאמינה בכך שיש לה צ'אנס ממשי לעקוף את סמסונג - לפחות לא עד שנראה אותה משיקה מכשיר מוזל אמיתי שיכבוש את ההמונים שרוצים אפל, אבל לא ממש יכולים להרשות לעצמם.

 

עוד ברשימת המובילות תמצאו את Xiaomi, Huawei ולנובו - כאשר יצרניות וותיקות ומוכרות כמו LG, HTC או סוני נעלמות בנבכיה של קטגוריית ה"אחרים" אשר תופסת 45.2 אחוזים מכלל השוק. באופן כללי, שוק הסמארטפונים צמח בכ-11.6 אחוז בשנה החולפת, והמכירות הכוללות הגיעו לרמה של 337.2 מיליון יחידות ברבעון, שממחישות היטב מדוע שחקניות רבות מוכנות להמשיך ולהתחרות על מקום משלהן בקטגוריה הענקית הזו, גם במחיר הפסדים כספיים בלתי מבוטלים.

 

 

אם מרחיבים את נקודת המבט וכוללים בה גם מכשירים סלולריים שאינם חכמים, ההובלה של סמסונג הופכת לבולטת עוד יותר 89 מיליון מכשירים שנמכרו במהלך הרבעון השני של 2015, בהשוואה לאותם 47.5 מיליון מכשירים של אפל (שלא מוכרת משהו שאינו סמארטפון, כידוע) ובהשוואה ל-27.8 מיליון מכשירים בלבד שמכרה מיקרוסופט (כלומר נוקיה, לשעבר) - ירידה של כמעט 50 אחוז מ-50.3 מיליון מכשירים שהיא מכרה לפני שנה, שמסמלת ככל הנראה את קריסתו הסופית של המותג הוותיק, גם בשווקים המתפתחים בהם מכשירים "טיפשים" הם עדיין רלוונטיים, אך נוקיה-מיקרוסופט כבר הרבה פחות.

 

 
 

 

מספר המכשירים הסלולריים הכולל שנמכר בעולם ברבעון עמד על 434.6 מיליון - משמע שפחות מ-100 מיליון מהמכשירים שנמכרו היו "טיפשים", בעוד שהסמארטפונים הקדימו אותם ביחס של 1:3, אם להתבסס על יכולותיה של חברת Strategy Analytics לחקור ולרכז את תמונת המצב בכל קצוות העולם בצורה מהימנה.

 

איך יראה שוק הסלולר בעוד עשור, או אפילו חמש שנים מהיום? בהתבסס על הלך הרוח בעידן הנוכחי, כנראה שלא משנה כמה ננחש - המציאות תהיה שונה לחלוטין מכל מה שנוכל לדמיין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אהוד קינן
סמסונג. יורד, אבל ראשון
צילום: אהוד קינן
צילום: ירון ברנר
וואווי. זינוק של 48%
צילום: ירון ברנר
צילום: גיא לוי, GSM Israel
אפל. זינוק של 34%
צילום: גיא לוי, GSM Israel
מומלצים