שתף קטע נבחר

לאחר שוך הסערה: Hola מגייסת 17 מיליון דולר

החברה, שמספקת שירותי האצת גלישה ושימשה ככלי בידי האקרים, חוזרת לעורר את אמון המשקיעים. את סבב הגיוס הובילה קרן אייריס קפיטל והשתתפו בו הקרנות מאגמה, הורייזון ואחרות

שלושה חודשים אחרי ההסתבכות בפרשת ההאקר המתחזה, מגייסת חברת הסטארט-אפ Hola מנתניה 17 מיליון דולר. זו הבעת באמון בסטארט-אפ הרווחי שהסבב הנוכחי מביא אותו לסך גיוסים של 30 מיליון דולר מאז הקמתו. את הסבב הובילה אייריס קפיטל, קרן ההשקעות המשותפת של חברת הפרסום פובליסיס ושל אורנג' הצרפתית. כמו הולה, גם אורנג' החליקה בלשונה, עם הצהרת המנכ"ל בדבר הפסקת הפעילות בישראל.

 

ככל הידוע, זוהי ההשקעה השנייה של איריס קפיטל בישראל, שלוש שנים לאחר שהשקיעה בחברת טכנולוגיות הפרסום הישראלית myThings של בני ארבל. לסבב הצטרפו המשקיעים הקיימים בחברה: הקרנות מאגמה, DFJ-תמיר פישמן, טרילוג'י והורייזון של המיליארדר הסיני לי קא שינג.

 

 

Hola מפורסמת בזכות תוספי ואפליקציות ה-VPN שלה לדפדפנים המאפשרים לצפות בתכנים חסומים בין מדינות כגון BBC, Hulu או נטפליקס, או אפילו לגלוש בפייסבוק בסין או באיראן. הסבב הושלם על רקע השקת שני מוצרים חדשים: שירות פרימיום לחברות בשם Luminati שמאפשר גלישה אנונימית באתרי מתחרים ושירות שמאפשר האצת גלישה (CDN) וצפיה נוחה יותר בתכני וידאו.

 

שירות ה-CDN הופך את הולה למתחרה ישירה לחברות כמו אקמאי וליימלייט שנחשבות לגדולות בתחום. כאן, פונה הולה לאתרים ומציעה להם לשלב קוד תוכנה המאפשר לה להזרים סרטונים במהירות גבוהה יותר, באמצעות אלגוריתם שיתוף הקבצים של הולה. החברה הישראלית שכרה שרתים ברחבי העולם המשתפים ביניהם את תכני הוידאו באמצעות האלגוריתם ובכך מסוגלים להזרים אותם בתצורה המזכירה את ביטורנט ודומיו. שוק שידורי הוידאו ברשת נאמד ב-5 מיליארד דולר לשנה ופועלות בו גם אמזון ו- Level3.

 

"כל רשת P2P עושה את זה" 

את החברה הקימו ב-2008 עופר וילנסקי (מנכ"ל) ודרי שריבמן (סמנכ"ל טכנולוגיות). בשנתיים האחרונות זכה השירות לביקורות חיוביות רבות, ולדברי וילנסקי הגיע כבר ל-53 מיליון משתמשים, עם מאה אלף משתמשים חדשים מדי יום. ואז, לפני כשלושה חודשים מנהל אתר הפורומים 8Chan דיווח על מתקפה שמטרתה להפיל את האתר (DDoS), שמקורה במשתמשי הולה.

 

המתקפה התבצעה על ידי האקר שהתחזה לחברה לגיטימית ונרשם לשירות Luminati של הולה, המאפשר לעסקים לסייר ברשת באופן אנונומי באמצעות רכישת רוחב פס מרשת הגולשים שלה. ביכולת זו נעשה ככל הנראה שימוש כדי לתקוף את 8Chan, מה שהוביל לסיקור נרחב בתקשורת הטכנולוגיה ולביקורת חריפה על הולה. במוקד הביקורת עמדו לא רק בעיות האבטחה, אלא העובדה שגולשים רבים כלל לא ידעו שרוחב הפס שלהם מנוצל.

 

התקרית תפסה את וילנסקי באמצע סבב הגיוס. הוא מיהר להדגיש את תקנות השימוש באתר ולחדד את אופן רישום הלקוחות לשירות Luminati.

 כעת מקפידים בכמה אמצעי פיקוח שונים בחברה לוודא כי לקוחות לומינטי הן חברות רשומות ולגטימיות שמשתמשות רק לצרכי מודיעין עסקי , למשל לצרכי השוואת מחירים בין מתחרים, בדיקת איכות האתר מנקודת מבט של משתמשים ממדינות אחרות, וניטור פרסומות זדוניות. "עשינו את כל מה שאמרנו שנעשה", אמר וילנסקי ל"כלכליסט". "היתה התרעמות, בעיקר של עיתונאים, על כך שאנו משתמשים במשאבים של משתמשים אחרים, אבל למעשה כל רשת P2P עושה את זה. גם סקייפ וביטורנט פועלות בצורה הזו, והיו כאלה שטענו שמיקרוסופט מפיצה את ווינדוס 10 באמצעי P2P. כל עוד אתה מספק שירות שכזה שצורה שאינה פוגעת, אתה יכול לתת שירות מצוין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים