שתף קטע נבחר

מכונת זמן מהסרטים

אם הייתה לכם האפשרות לתקן את העבר שלכם בהווה, איך זה היה משפיע על העתיד?

הביקור בישראל נגמר, אני בדרך לשדה התעופה, חוזר לעיר שאינה נחה לרגע, חוזר לשגרה "הלא שיגרתית". עליתי לטיסה בזמן, שמחתי שהצלחתי לקבל את המקומות שמאוד רציתי למרות השינוי של הרגע האחרון, הנה עוד הצלחה קטנה שאני יכול להוסיף. אני גבוה וחשוב לי לשבת במקומות בהם אפשר למתוח את הרגליים. הסוכן הסביר לי באדיבות אין קץ שאין אפשרות לקבל את המקומות הללו, "לצערי הם כבר תפוסים". זה בהחלט אתגר, "אין אפשרות היא לא אפשרות שאני מכיר", תנסה, אמרתי לעצמי, מקסימום זה יצליח, וזה הצליח. אני מתרווח לי במושב הנוח לקראת טיסה ארוכה.

 

בדרך כלל אני קורא בטיסה, אבל הפעם החלטתי לחגוג את ההצלחה ולצפות בסרט. נפלתי על סרט פעולה מעניין, ALMANC, דויד הוא מנהיג החבורה, נער מחונן השואף להתקבל לאוניברסיטה יוקרתית למדעים בארה"ב. הוא מצליח וזקוק למלגה. אימו מחליטה למכור את הבית בו הם גרים על מנת לאפשר לו להתחיל ללמוד. דויד מרגיש לא נוח עם ההחלטה ומנסה למצוא פתרון שימנע את המכירה. הוא מחפש בעליית הגג מציאות שאולי אפשר למכור, ומאתר מצלמת וידאו ישנה המתעדת את יום הולדתו בגיל שבע. הוא רואה את החגיגה ואת עצמו כילד קטן, אבל באופן מוזר, בפינה מרוחקת של החדר, הוא מצליח לזהות את עצמו כמו שהוא כיום עם אותם בגדים משתקף במראה וממש נמצא שם, כלומר שהוא דויד הנוכחי נמצא שם בעבר במסיבת יום ההולדת שלו של גיל 7.

 

איך זה קרה? איך זה יכול להיות? הנער החכם והסקרן, ביחד עם כמה חברים חכמים כמוהו, מצליחים לאתר את ההמצאה הלא גמורה שאביו של דויד המנוח השאיר, ויוצרים מכונת זמן. המכונה הזאת יכולה להריץ בזמן לעבר ומחזירה אותך אחר כך להווה (אין עתיד). החבורה קבעה כללים לשימוש במכונה, אחד מהם קבע שהחבורה תמיד תחזור בזמן ביחד ואף פעם לא לחוד.

 

"עם האוכל בא התיאבון”, תחשבו שניה על זה שאתם יכולים לדעת מה יהיו המספרים שיזכו בהגרלת הלוטו, לחזור אחורה בזמן "ולנחש אותם" ולזכות במלא כסף. כמובן שהחבורה עושה זאת ומצליחה לבסס לעצמה מעמד מיוחד בתוך בית ספר התיכון בו הם לומדים, הם מצליחים לתקן את השגיאות שלהם במבחנים ונותנים לעצמם אפשרות שניה שלישית ולפעמים גם רביעית (אני לא נכנס לשאלת המוסריות של המעשה כי היא לא רלוונטית לדיון).

 

לקראת סוף הסרט הם מבינים את המשמעות של המעשים שלהם ועל ההשפעה הגלובלית שהם יוצרים. ודויד מחליט שזה הזמן להחזיר הכל לנקודת האפס ולמנוע את ההשפעה ההרסנית של השימוש המוגזם שלהם במכונת הזמן. כמו תמיד, בסרטים זה מצליח והגיבור שלנו לומד שיעור מעניין ומצליח לתקן את דרכו.

 

גם אתם ואני לא חיים בסרט, אבל אילו הייתה לנו האפשרות לחזור בזמן ולתקן את מה שאנו חושבים שצריך לתקן, מה הייתם מתקנים ולמה? ניסיתי לחשוב על הביקור שלי בישראל, מה הייתי משנה כדי להשפיע על הווה?

 

אולי הייתי מתכנן את הטיסות שלי באופן שונה ומצליח להימנע מתשלומים מיותרים על שינויים של הרגע האחרון, אבל אז לא בטוח שהייתי רואה את הסרט ומספר לכם עליו. כלומר, יש את עניין הרווח ויחד איתו יש את עניין המחיר.

 

נשאלת השאלה מה עושים?

 

הסוד טמון ביכולת לקבל את מה שקורה לנו ממקום של צמיחה, כערך מרכזי בחיים. להבין שכתוצאה מכך שאנו עושים ופועלים, אנו עשויים לטעות, כי רק מי שעושה טועה ומי שטועה יכול לתקן, וזהו תהליך שמבטיח צמיחה.

 

מה עשוי לקרות אם בסוף כל יום נשאל את עצמנו מה היינו משנים היום על מנת ליצור את התוצאות שאני רוצה באמת מחר? מה יכול לקרות אם נפעל בכל יום מתוך המקום הזה, אני בטוח שבסופו של דבר לא נזדקק לשום מכונת זמן. ככל שנשאל את עצמנו שאלות טובות יותר, הסיכוי שנקבל תשובות טובות יותר הוא הרבה יותר טוב.

 

מכונת הזמן שאני מציע פשוטה זולה וקלה להפעלה. כל מה שצריך זה שניה לפני שעושים משהו, לבדוק ולשאול מה ביכולתי לעשות אפילו יותר טוב. זה יכול להבטיח לכולנו עתיד טוב יותר.

 

שלמות זה מבחירה.

 

הכותב: ניסים שדהM.A מטעם אוניברסיטת תל אביב, בעל ניסיון בתחום הניהולי בסקטור הפרטי והאתה יורד ציבורי. מוסמך Mastery University מטעם Anthony Robbins מאמן בכיר למנהיגות ותקשורת בתחום האישי והעסקי מעביר הכשרת מאמנים בעיר ניו יורק יחד עם סדנאות ייחודית בתחום תקשורת והעצמה אישית. nissimsade@gmail.com

www.nissimsade.con

917-225 8549

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים