שתף קטע נבחר

מבחן אופניים: רוקי מאונטיין אלטיטיוד

והפעם, אופניים ממש יקרים מבית ממש יוקרתי, עם שלדת סיבי פחמן ומערך מתלים מבטיח. אבל עד כמה הם מקיימים?

מותג האופניים רוקי מאונטיין ניגש לרכיבת שבילים אגרסיבית באופן שונה מהמקובל. מחד, נתוני גיאומטריית השלדה ומהלך המתלים מלמדים על זיקה ל-AM ואפילו אנדורו. מאידך, רוקי עצמם מגדירים את האלטיטיוד כאופני שבילים-אגרסיביים, ונדמה לנו שהם מבינים בכך דבר או שניים. ובכל מקרה, אין שום ספק שיש כאן זוג אופניים שניתן לצפות מהם לא רק לטוס במהירות במורדות, אלא מעטפת ביצועים רחבה הרבה יותר.

 

על אופניים שטח וכל השאר: מגזין שטח

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

קווים וקימורים

אחרי שהתרשמנו מאד לטובה מגרסת האלומיניום הבכירה במשפחת האלטיטיוד, גרסת המבחן הבטיחה הרבה יותר שכן שלדת האופניים המרכזית ("המשולש הגדול") עשויה מסיבי פחמן. הביצוע הנאה מאפשר ניתוב פנימי לכבלים ומציע בית לראש היגוי קוני, ציר הינע מבית Press Fit וכמובן תושבת Ride-9 המאפשרת שינוי גיאומטריה. חשוב לציין כי כל מבנה המתלה האחורי עשוי מאלומיניום מסדרה 7005 - קל וקשיח.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

מהלך המתלה של הזרוע עומד על 150 מ"מ בזכות בולם Fox Float עם שלושה מצבי בורר (CTD) ונעילה מרחוק. בהתאם לפילוסופיה של רוקי, צירי המתלה לא עושים שימוש במיסבים אלא בתותבים.  לטענת רוקי, כדי להוריד משקל, להוסיף קשיחות ולנטרל תחזוקה.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

המתלה הקדמי הוא הדור האחרון של מזלג פוקס בקוטר 34 מ"מ ומהלך של 150 מ"מ עם שלושה מצבים (CTD). זווית המזלג (היגוי) היא בין 66.6 ל-68.3 מעלות - תלוי במצב שבחרתם בתושבת רייד-9. כפי שמציב מפרט הגיאומטריה העדכני, יש גם תמוכות שרשרת סופר-קצרות, מוט עליון ובסיס גלגלים ארוכים לצד קרנק נמוך.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

ראוי להזכיר מוט מושב הידראולי מצוין (X-Fusion) ואבזור היקפי מרייס-פייס ו-קיין קריק - בהחלט שמות מהשורה הראשונה. העברת הכוח היא Sram עם X9 מאחור ו-X7 בחזית ו-20 הילוכים. מעצורי דיסק (180 מ"מ) ננשכים על-ידי קליפרים של שימאנו מסדרת SLX. נאבות הגלגלים גם הן SLX ואליהן שרוכים חישוקים של סאן-רינגל עם הכנה לטיובלס. צמיגי מאקסיס שמנמנים ברוחב 2.4 ו-2.3 חותמים את החבילה המעניינת הזו.

 

המחיר של כל הטוב הזה: 22 אלף שקלים. המשקל: 14.2 ק"ג

 

עולים

רכבנו המון על האופניים האלה, במגוון רחב מאד של מתארים, מהשבילים המפנקים של יער ביריה, דרך ה"ירוק+כחול" המוכר של בן שמן וכלה בקוצים והדרדרת של יערות חורשים וחרובית. והם עושים את הכל מהר מאד וטוב מאד. קל להסתגל אליהם, ולתנוחת הרכיבה הממורכזת שנהנית גם מכידון רחב. בהתאם, הביטחון ביכולת מגיע תוך קילומטרים ספורים. חלק גדול מכך תודות לדור המעודכן של המזלג, המציג יכולת גבוהה מבעבר, תוך שהוא מחליף נוקשות בעבר עם יכולת ספיגה נהדרת כיום. כך ניתן למשל "ליישר" גינות סלעים בקצב מהיר מבלי לסטות מהדרך.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

האופניים האלה מטפסים יפה לפחות כמו שהם צוללים במורד. הורדת הכוח לקרקע טובה, העקיבה תחת דיווש אקטיבית וחלוקת המשקל מאפשרת הנפה קלה של גלגל קדמי לגובה ברגע שתגיעו למדרגת סלע. אבל יהיה עליכם לנעול את המתלה האחורי (מנוף על הכידון) ולהתמודד עם מעט "בובינג" למרות הכיול. מנוף נוסף מטפל במוט המושב, ויחד הם יוצרים קוקפיט עם שישה כבלים-צינורות בלם. עמוס למדי ומדי.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

ההתנהגות במורדות ובפיתולים מאד תלויה בגיאומטריה הנבחרת. ומדהים לגלות כמה הבדל עושות שתי מעלות ושינוי שיכוך. בחרובית רכבנו עם הזווית השטוחה ביותר כדי לקבל את הביטחון הרב ביותר במדרגות הסלעים, ואילו בבן שמן הצבנו על המצב המרכזי לטובת זריזות בין עצים. אותה זריזות הפתיעה אותנו מדי פעם עם יכולת פניה חדה ומהירה בהרבה מכפי שציפינו.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

תפקוד המערכות השונות כמו מעבירי ההילוכים או הבלמים היה למופת. הסט של SRAM מתמודד היטב גם עם העברות הילוכים גסות ביותר, ופריסת יחסי ההעברה מאפשרת טיפוס מעלה תלול, שיוט XC מהיר וכל מה שבאמצע. מעצורי SLX הופכים כיום לאופציה הטובה ביותר ביחס למחיר. וגם אלו סיפקו משוב נהדר במנופים עם עוצמת בלימה ונשיכה חזקים.

 

סיכום

עדכון המתלים באלטיטיוד נהדר, הפיניש והאיכות של שלדת הקרבון מרשימים מאד ומערך המתלים המתקדם עובד היטב, ואינו קשקוש של אנשי מכירות. נכון, יש היום מערכות המאפשרות שינוי גיאומטריה תוך כדי תנועה - אבל מדובר בפתרונות מורכבים ויקרים הרבה יותר. חסרונות? קוקפיט עמוס במנופים קטנים שקל לשבור בנפילה מזדמנת. אפשר לוותר על מעט פיתול במשולש האחורי והמחיר בהחלט גבוה ומייצג "פרמיה" של מותג נחשב. האופניים האלה יתאימו לרוכב מיומן שאוהב לטוס בין העצים, לזנק מראש סלע ומדי פעם לצאת לטיולי הרפתקאות עם חברים. הם פחות יתאימו לרכיבות XC שם המשקל והצמיגים הרחבים יעיקו.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

 

בשורה התחתונה, האופניים האלו עשו לנו חשק לצאת לסינגלים בכל פעם שראינו אותם - והם החזירו אותנו עם חיוך וחשק לעוד בכל פעם. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים