שתף קטע נבחר

טויוטה בטוקיו: מכונית מימן עתידנית ודגם ספורטיבי

יצרנית הרכב היפנית תציג בתערוכת טוקיו בסוף החודש שלושה דגמים חדשים - אחד מהם עשוי להגיע לייצור כמתחרה למאזדה MX-5

טויוטה הודיעה כי תשיק שלוש מכוניות חדשות בתערוכת טוקיו, שתיפתח השנה ב-30 באוקטובר ותינעל ב-8 בנובמבר. שלושתן מוגדרות כמכוניות תצוגה, אך לפחות אחת מהן צפויה להגיע לייצור כמכונית ספורט קטנה עם הנעה אחורית, תחרות ישירה למאזדה MX-5 החדשה.

 


טויוטה S-FR (לחצו על התמונה להגדלה)

 

מכונית הספורט מכונה S-FR, שם קרוב באופן חשוד לשמה של מכונית הספורט הגדולה יותר של טויוטה, ה-GT86, שמשווקת באמריקה כ-FR-S (תחת מותג סיון של היצרנית). כמו אחותה הגדולה, יש לה מנוע קדמי והנעה אחורית, ולפחות בגרסת התצוגה ארבעה מושבים - אם כי בהתחשב במידות יש לשער שהשניים האחוריים אינם נדיבים בגודלם: למכונית אורך כולל של 399 ס"מ, רוחב של 169.5 ס"מ, גובה של 132 ס"מ ובסיס גלגלים של 248 ס"מ - נתונים מקבילים למכוניות סופר-מיני מודרניות (למעט בסיס הגלגלים הקצר יחסית).

 

 

טויוטה לא מפרסמת מפרט טכני של הדגם החדש, שצפוי להציע מנוע בנזין קטן נפח ודל הספק יחסית - על-פי ההערכות פחות מ-150 כ"ס ונפח של 1.5 ליטר או פחות. המכונית החדשה תהיה זולה מה-GT86, ששווקה בישראל למשך זמן קצר אך נטשה את השוק בגלל ביקוש דל. אחותה התאומה, סובארו BRZ, עדיין נמכרת אצלנו אך אף היא לא זוכה להצלחה. עדיין לא ידוע מתי, אם בכלל, יחל שיווק ה-S-FR ואם תגיע לישראל.

 


טויוטה FCV פלוס (לחצו על התמונה להגדלה)

 

לצד מכונית הספורט, טויוטה תציג בטוקיו שני דגמי תצוגה רחוקים מייצור, שכפי הנראה יישארו דגמי רעיון לאירועים ותצוגות. הראשון הוא ה-FCV פלוס, רכב מימן שמטרתו לקדם את טכנולוגיית תא הדלק (על שמה הוא נקרא - Fuel Cell Vehicle). הפלוס מבוסס על רכב המימן הסדרתי של טויוטה, המיראי, אך מציע מרכב עתידני שנועד בעיקר כמושך עניין בדוכן התצוגה.

 

טויוטה מיראי: 

 

לרכב זה פרופורציות יוצאות דופן שהתאפשרו תודות למיקום מערך המימן בין הסרנים - אורך כולל של 380 ס"מ הקצר ממרבית מכוניות הסופר-מיני, ומנגד בסיס גלגלים של 300 ס"מ שמקביל שארוך ממרבית מכוניות הסאלון (ב.מ.וו סדרה 5, אודי A6). למכונית רוחב של175 ס"מ וגובה של 154 ס"מ, והיא מציעה ארבעה מושבים.

 


טויוטה קיקאי (לחצו על התמונה להגדלה)

 

דגם שלישי הוא הקיקאי (Kikai), מעין באגי חשוף ועתידני בעל שלושה מושבים (הנהג יושב במרכז מעט לפני הנוסעים). לרכב זה אורך של 340 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ, גובה של 155 ס"מ ובסיס גלגלים של 245 ס"מ. הוא מצויד ככל הנראה במנוע בנזין (מפרט טכני לא פורסם), וסיכוייו להגיע לפס הייצור - ממש כמו ה-FCV פלוס - שואפים לאפס.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים