שתף קטע נבחר

רכבת ישראל, נמאס לי מכם

ברכבת ישראל לא שמעו על רפורמת המחירים שהוזילה את מחירי המנויים השונים, למרות שכל מפעילי התחבורה הציורית מודעים לכך היטב. למה בעצם?

מה שכנראה מצליח להרגיז כל ישראלי, היא התחושה ש"יצא פראייר". מעט מתחת, אבל לא בהרבה, זו ההרגשה שמישהו מתייחס אלינו כמטומטמים. והנה, רכבת ישראל גרמה לי היום להרגיש פראיירית, ובאותה עת להניח שמישהו שם, בחברה שמסיעה 4% בלבד מכלל נוסעי התחבורה הציבורית מדי יום אבל עושה צרות ורעש כאילו מדובר ב-80%, חושב שאני ממש מטומטמת. אגב, אולי אתם לא מודעים, אבל גם אתם אמורים להרגיש כך.

 

 (צילום: יח"צ רכבת ישראל) (צילום: יח
(צילום: יח"צ רכבת ישראל)

 

שכן בתחילת החודש השיק משרד התחבורה בקול תרועה רמה ומוצדקת רפורמת מחירים בתחבורה הציבורית, שלפחות במקרה שלי מכוונת היטב. אין בבעלותי רכב, ואני תלויה - כמו רבים מתושבי המדינה - לגמרי בחסדי מערכות הסעה ציבוריות.

 

עוד לפני הזנקת הרפורמה, בתחילת החודש הנוכחי, הטענתי את כרטיס הרב-קו שלי בסכום של 350 שקלים. מתאים בדיוק לשימוש האזורי בו אני עושה - גוש דן והצפון. מעט אחר כך הוחלט על הוזלת תעריפים. כך שהמנוי שעלה בינואר 350 שקלים, יעלה החל מפברואר 299 שקלים בלבד.

 

שמחה על החסכון הלא מבוטל, ניגשתי היום בתחנת הרכבת בנתניה להטעין את כרטיס הרב-קו שברשותי, לטובת שימוש בחודש פברואר. הקפאית לא התבלבלה ונקבה בסכום של 350 שקלים, אותו התבקשתי לשלם. כאשר הזכרתי לה שמחיר המנוי בפברואר אמור להיות זול ב-51 שקלים, ענתה בחינניות "לא יודעת מאיפה אנשים מביאים את השטויות האלה". מיותר לציין ששום דבר לא עזר. מבחינתה אני טועה. אם היא אומרת, היא ודאי יודעת - שילמתי את מלוא הסכום בהנחה כי כנראה טעיתי והרפורמה עדיין לא נכנסה לתוקף.

 

מאוחר יותר באותו יום החלטתי לברר עם מוקד משרד התחבורה מתי אמורים המחירים החדשים להכנס לתוקף. תשובת הפקידה הייתה חד-משמעית: הוזלת המחירים נכנסה לתוקף ועלות המנוי החודשי שביקשתי לרכוש היא 299 שקלים בלבד, ולא כפי שהוצג בתחנת הרכבת. בהמשך יעצה לי הפקידה לפנות לרכבת ישראל ולדרוש זיכוי מרכבת ישראל, מאחר ומנוי הנסיעה נרכש אצלם.

 

בשלב זה הנחתי שמדובר כנראה בקופאית עם מעט יותר מדי יוזמה, ויצרתי קשר טלפוני עם מוקד שירות הלקוחות של הרכבת. למרבה ההפתעה, הנציג ענה לי דווקא חזר על דברי הקופאית. מבחינתו, אין שום הוזלה וגם לא צפויה להיות כזו. בי היתר גם הסביר לי כי "אין דבר כזה זיכוי. ואם קניתי טלוויזיה לפני שנה ואני רוצה זיכוי?", שאל אותי לפתע ללא כל קשר למקרה שלפניו. גם איתו, כמו במקרה של הקופאית, לא היה טעם להמשיך.

 

את העסקה מול רכבת ישראל אבטל כמובן. בעיקר כי אני עקשנית. אבל מה על אותם נוסעים שאינם מודעים להוזלה ומשלמים לרכבת ישראל סכומים מנופחים ללא סיבה? ומעבר לכך, כיצד יתכן שבקווי אוטובוס שמעו על הוזלה הצפויה (ואף הזכירו לי), במשרד התחבורה כמובן ששמעו ואף עדכנו, ורק ברכבת ישראל, אחד הגופים הבעייתיים ביותר במשק הישראלי, גוף שישלים תקצוב ממשלתי חסר תקדים של 100 מיליארד שקלים בעשור (עד 2020), מתעלמים לחלוטין?

 

איך יתכן שאחרי כל ההשקעות האדירות האלה מקופת האוצר, החשיפה התקשורתית של כל הרקוב והכושל בחברה והביקורת הציבורית על שירות מחפיר, עדיין מעזים שם להתנהל באופן כה ציני וחסר בתחשבות בנוסעים? ל בטוחה שלמישהו יש תשובה לכך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ רכבת ישראל
הרכבת, הבושה
צילום: יח"צ רכבת ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים