שתף קטע נבחר
 

אוטובוסים לא מגיעים בזמן, או לא יוצאים בכלל

15 דקות חשפה בדיקה מדגמית של נסיעות אוטובוסים ממסוף רידינג בתל אביב. הממצאים: כחמישית מהנסיעות המתוכננות לא בוצעו, כמעט מחצית מהן לא עמדו בזמנים

ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל, 15 דקות, פרסם היום (ד') נתונים מטרידים על פעילות האוטובוסים בגוש דן. מדגם שערך הארגון בשני מועדים שונים, במסוף האוטובוסים רידינג שבצפון תל אביב המשרת עשרות קווים, העלה כי קרוב למחצית הנסיעות המתוכננות לפי פרסומי המפעילות ומשרד התחבורה, התבצעו שלא בהתאם ללוח הזמנים. חמור מכך, כחמישית מכלל הנסיעות לא יצאו כלל ליעדן. המדגם התמקד בשמונה קווים עמוסים המשרתים את גוש דן, במהלך החודשים אפריל ויוני.

 

 (חני חלילי) (חני חלילי)
(חני חלילי)

 

בבדיקה הראשונה שערך הארגון במהלך חודש אפריל, נבחנו ביצועי הקווים 4, 104, 204, 72, 172 ו-129. בבדיקה השנייה שנערכה במהלך חודש יוני, נבדקו הקווים 9 ו-55, עליהם התקבלו בארגון תלונות רבות.

 

הקו בעל אחוז הדיוק הגרוע ביותר לפי ממצאי הארגון הוא 104 של חברת דן, היוצא ממסוף רידינג לכיוון רמת גן, ובית החולים תל השומר. בבדיקה שנערכה התגלה כי שלוש מחמש נסיעות שצריכות היו להתבצע במהלך שעות אחר הצהריים, בין 17:10 ל-18:10, לא יצאו כלל לדרכן. שתי הנסיעות האחרות יצאו באיחור שנע בין 11 לתשע דקות. במילים אחרות, אף אחת מהנסיעות של הקו לא נערכה כנדרש.

 

גם בדיקת קו 204 של חברת דן היוצא ממסוף רידינג לכיוון תל אביב, דרך הטייסים ונווה חן, העלתה ממצאים מטרידים. מתוך 10 נסיעות שנבדקו, שלוש לא יצאו כלל לדרכן. ארבע נוספות יצאו לדרכן באיחור ורק שלוש יצאו בזמן לדרך. קו 129 של חברת דן היוצא מרידינג לראשון לציון וקרית גנים, נבדק על-פני שבע נסיעות. שתיים מהן לא התבצעו כלל, אחת יצאה מכיוון לא מתוכנן ועוד שתיים יצאו באיחור.

 

קו 4 של חברת דן נבדק על-פני שבע נסיעות. אחת הן לא יצאה כלל לדרכה ושלוש נוספות יצאו באיחור. מתוך שש נסיעות קו 9 של חברת דן, שתיים לא יצאו כלל לדרכן ושתיים נוספות יצאו באיחור. גם קו 55 של חברת קווים נבדק על-פני שש נסיעות - אחת מהן לא בוצעה כלל ושלוש אחרות יצאו באיחור. בתואר הקו המצטיין זכה 72 של חברת דן - כל הנסיעות שנבדקו יצאו ובזמן. 

 

לדברי הארגון, "עבודות הרכבת הקלה ומחסור בנתיבי תחבורה ציבורית עם אכיפה, יוצרים פקקים שגורמים לעיכובי שרשרת בתחבורה הציבורית. משרד התחבורה מתרשל בעבודתו כרגולטור שאמור לפקח על חברות התחבורה הציבורית, והמפעילים לא עומדים בהתחייבויות ולא מספקים לציבור את השירות הנדרש לפי חוק". עוד אומרים בארגון כי "מחסור בנתיבי תחבורה ציבורית בגוש דן והיעדר אכיפה קבועה, מקשים על עמידה בלוחות הזמנים בקווים רבים". את ממצאי המדגם חשף הארגון בדיון שנערך בוועדת התחבורה הציבורית בכנסת.

 

בארגון אומרים עוד כי כי "אי אפשר לתת שירות לציבור עם ידיים קשורות. כל הרשויות, גם העירוניות וגם הממשלתיות, מדברות על נת"צים והעדפת תחבורה ציבורית על-פני מכוניות פרטיות. בנוסף, ראשי ערים דיברו על אגרת גודש. אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד. דבר מהפעולות המובטחות לא נעשה. הנת"צים משמשים בפועל כנתיבים רגילים, והאוטובוסים לא זוכים לעדיפות. בנוסף, כל שבועיים סוגרים צומת עקב עבודות ההכנה של הרכבת הקלה, שיימשכו שנים. הגענו למצב שנהגים רוצים לעזוב את העבודה כי נמאס להם להתמודד עם העומסים, העצבים והתסכול. חייבים להתעורר ולבצע שינוי אמיתי לעדיפות ברורה, בלתי מתפשרת, לתחבורה הציבורית בתוך העיר".


פורסם לראשונה 22/06/2016 23:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גל קולוג
האוטובוס? לא מגיע
גל קולוג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים