שתף קטע נבחר

תביעה: עוקץ בסניפי פרטנר בחולון ובת-ים

22 עולים, מבוגרים וחיילים שקנו מכשיר סלולרי או ביקשו להצטרף לפרטנר טוענים בתביעה שהגישו, שחויבו ברמיה על מכשירים שלא קנו. חלקם חויבו על 5 ו-7 מכשירים. לכולם פנה אדם שפעל כאיש מכירות, לכאורה בשיתוף עובדים. גובה חיובי השווא: עשרות אלפי שקלים לאדם. פרטנר: "הפרטים ייבדקו לעומק ובצורה מקיפה"

קנו מכשיר סלולרי או הצטרפו לחברת פרטנר - וגילו שהם מחויבים על כמה מכשירים בעשרות אלפי שקלים: תביעה הוגשה לבית המשפט השלום בת"א על-ידי 22 לקוחות פרטנר, שלטענתם הונו על-ידי עובדי סניפי החברה בחולון ובבת ים, או ע"י מי שהציגו עצמם ככאלה. לטענת עו"ד ניצן גדות שהגיש עבורם את התביעה, הגיעו אליו עוד כ-20 נפגעים מאז הגשת התביעה, בעקבות קבוצת פייסבוק  (קורבנות בע"מ) שנפתחה.

 

חויב ב-31 אלף שקל. אשתו חויבה ב-27 אלף שקל 

אחד התובעים, ויקטור שמו, סיפר ל-ynet מה אירע לו ולאשתו זיוה, מקרה בעקבותיו החליטו להצטרף לתביעה: "קניתי שני מכשירי סלולר בפרטנר: אחד לי ואחד לאשתי (שני מכשירי גלקסי סמסונג S5 ב-3,219 שקל, בחיוב זיכוי מלא תמורת קו טלפון חדש בעלות של 50 שקל לחודש. מתוך כתב התביעה. מ.ק). אחרי חודש, גיליתי בפירוט חיובים של 800 שקל ו-700 שקל. התחלתי לעקוב אחרי החיובים ואני רואה שקנו על שמי עוד 3 מכשירים. סך הכל - 31,238 שקל.

 

"הלכתי לפרטנר ודיווחתי להם שיש לי 3 מכשירים שלא קניתי, ושמישהו זייף את החתימה שלי. שם גם גיליתי שעל שם אשתי רשומים 7 מכשירים. סך הכל - 27,276 שקל. התחלנו לדאוג מאוד, להתחנן, להתקשר ולרוץ לכל מיני מקומות. לכן פנינו לעו"ד והגשנו את התביעה. יש כבר 40 אנשים שנפגעו".

 

מי מכר לך את המכשירים?

"בחור שעובד בסניף בקניון חולון. דימיטרי שמו. הוא הראה לי שקיבל עובד מצטיין".

 

"העובדים מתייחסים אליו כמו אל מלך"

רמי סיפר ל-ynet שנאסף על-ידי דימיטרי בקניון. "הוא אמר לאנשים שכל מי שמצטרף לפרטנר - מקבל מכשיר מתנה. זה לא היה נשמע לי הגיוני. הוא אמר לי: 'אל תדאג, יורידו לך סכום - אבל תזוכה עליו'. הגעתי לסניף איתו, והכניסו אותי לחדר צדדי שלא קשור לדלפק, אבל נראה כמו דלפק. הם קיבלו אותו כאילו הוא המנהל שם. 'תן לו מכשיר מתנה', הוא אמר לעובדים. והעובדים של פרטנר זורמים איתו. קיבלו אותו כמו מלך. הוא התרברב שם שהוא מביא להם לקוחות. אני זוכר עובדים בשם סם ומיכאל. 

 

"אחרי שהחתימו אותי בחדר הצדדי הוציאו אותי לסגור את העסקה גם בדלפק. אחרי זמן מה גיליתי שמחייבים אותי על שני מכשירים ואוזניות. הלכתי לפרטנר ושאלתי על מה מורידים לי, ושם אמרו לי: 'התחייבת על שני מכשירים'. יש לי כל כך הרבה הוכחות שלא התחייבתי ולא עשיתי שימוש בשום מכשיר. איך זה הגיוני שאדם ייקח מכשיר ולא ישתמש בו? אשמח שפרטנר יבדקו את המצלמות בסניף".  

 

ניסית לחפש את העובדים האלה אחר כך?

"פרטנר זו חברה רצינית. איך היא נותנת לקומבינות כאלה לקרות?"

 

בעלי מוגבלויות, עולים מבוגרים, חיילים

בכתב התביעה מפורטים מקרים נוספים. בין היתר, אישה שטוענת שהגיעה לסניף פרטנר בחולון. בתמורה להעברת 3 קווי טלפון שלה ושל משפחתה לפרטנר, הובטח לה מכשיר טלפון נייד אחד מסוג סמסונג 6S גלקסי בחינם. ברם, כשהגיע החיוב, הסתבר שעליה לשלם 17,316 שקל על 5 מכשירים ו-3 אביזרים שלא קיבלה (למעט מכשיר "המתנה" שקיבלה). בדף סיכום העסקה שנמסר לה נעדרת חתימתה.

 

חייל שהציעו לו גלקסי S6 ב-500 שקל ומצלמה חינם, חויב לטענתו על 4 מכשירי טלפון נייד ומצלמה. חייל אחר טוען שקיבל הצעה לרכוש טלפון סלולרי של LG ב-400 שקל בתנאי שיעבור לפרטנר. הוא חויב לבסוף ב-13,132 שקל.

 

לקוח הסובל מנכות טוען שהוצעה לו תוכנית ל"בעלי מוגבלויות" במסגרתה יקבל מכשיר סלולרי של LG ב-600 שקל. הוא חויב ב-18,569 שקל עבור 5 מכשירי טלפון. "העסקה נערכה לכאורה בשני מועדים דבר המעיד על חשד לזיוף ותרמית", כך נכתב בכתב התביעה.

 

אדם מבוגר קיבל הצעה לטלפון סמסונג בחינם, בתנאי שיעביר את קו הטלפון הנייד שלו לפרטנר בתמורה ל-68 שקל בחודש. הוא הסכים לכך, וחויב לטענתו ב-29,376 שקל עבור 2 קווי טלפון, אינטרנט, 5 מכשירי טלפון נייד ואביזרים רבים שכלל לא סופקו לו וכן עבור שירותים נוספים שכלל לא נדרשו על ידו.

 

כל התובעים שילמו לפרטנר עד כה כ-6,357-1,340 שקל, ודורשים במסגרת התביעה השבה של סכומים אלה + 5,000 שקל פיצוי.

 

הציג עצמו כסוכן מכירות של פרטנר

לפי כתב התביעה, מדובר בשיטה. הפנייה נעשתה לכאורה בעיקר לעולים חדשים, חלקם חיילים או מבוגרים, אחרים מוחלשים מבחינה כלכלית.

 

הלקוח מקהל היעד המועדף, נכנס לסניף בחולון או בבת ים כדי לרכוש מכשיר סלולרי או שירותי סלולר. בעודו ממתין באולם קבלת הקהל, פונה אליו לכאורה אדם בשם דימיטרי ומציג עצמו כסוכן מכירות שיכול להשיג לאותו לקוח מכשיר סלולרי חדש ללא עלות, עבור הצטרפות לרשת הסלולר של פרטנר, או בעלות נמוכה של כמה מאות שקלים בלבד. בחלק מהמקרים, מדובר היה במחיר גבוה יותר, אך בכל מקרה נמוך משמעותית ממחירו הרגיל של המכשיר.

 

לאחר קבלת הסכמתו להצעה, הופנה הלקוח בלוויית אותו דימיטרי לפגישה עם מנהל הסניף ("אדם בשם סם או סמי", כך נכתב בכתב התביעה), או עם אחד מעובדי החברה האחרים ("אדם בשם מישה", כך לפי כתב התביעה), לצורך חתימה על טפסים לשם ביצוע העסקה.

 

תמיד בנוכחות עובדי פרטנר

"הפגישות התקיימו בעמדות קבלת הקהל, או בחדרים פנימיים, תמיד בנוכחות אחד מעובדי פרטנר שאישר את תוכן ההצעה של אותו דימיטרי ודאג להחתמת הלקוח", כך נכתב בכתב התביעה. "במהלך אותן פגישות נוצר הרושם כי אותו דימיטרי היה בעל קשרים ויכולת השפעה אצל הנתבעת וכי לבקשתו הסכימו עובדי הנתבעת לעיתים 'לפנק' את הלקוח ללא עלות באביזרים שונים כאוזניות, מצלמות, רמקולים ועד' כהטבה על ביצוע העסקה".

 

הלקוח התבקש באותן פגישות לחתום חתימה דיגיטלית על מתקן המחובר למחשבי החברה לטענתו מבלי שהוצגו בפניו מסמכי העסקה. "בדיעבד הסתבר כי בחלק מהמקרים חתימה דיגיטלית זאת 'נשתלה' על ידי עובדי החברה על מסמכים אחרים, שכוללים פירוט של מכשירי טלפון נייד או אביזרים נוספים שכלל לא סופקו ללקוח", כך נטען בכתב התביעה.

 

"חלק מאותם לקוחות כלל לא הבחינו כי 'חתמו' כביכול על קבלת מכשירים ואביזרים שלא סופקו להם. חלקם כלל לא יודע לקרוא עברית וכאלו אחרים שדרשו הבהרות, נענו על-ידי עובדי החברה כי אין להם צורך להתייחס לפרטי העסקה הרשומים בתוכן המסמך המוצג על מסך המחשב וכי חשבונם "יחויב אך ורק בעלותה עסקה שסוכמה איתם בע"פ, דהיינו בעלות המכשיר בסך כמה מאות שקל בלבד או בעלות חודשית נמוכה בגין תשלום על קו הטלפון החדש שסופק להם".

 

איפה המכשירים?

ברוב הפגישה קיבל הלקוח את מכשיר הטלפון הבודד שהוצע לו. בחלק מהמקרים הובטח על-ידי עובדי החברה כי המכשיר יישלח לביתו של הלקוח בדואר רשום - דבר שלא נעשה בפועל.

 

"בחלק אחר מהמקרים קיבל דימיטרי בעת סיום העסקה מעובד החברה שביצע את העסקה, שקית אטומה שהלקוח לא היה מודע לתוכנה. לעתים נמסרה אותה שקית ללקוח עצמו - בצירוף בקשה מעובד החברה למסור אותה לדימיטרי מחוץ למשרדי החברה", כך נכתב. "כל הפגישות הסתיימו באווירה טובה ומבלי שהתעורר חשד לכך שנפלו קורבן למעשי הונאה ותרמית חמורים".

 

עו"ד ניצן גדות אמר ל-ynet שהחשד הוא שאותו דימיטרי קיבל לכאורה לידיו את המכשירים העודפים, שמעולם לא הגיעו ללקוחות (שכן אלה טוענים שכלל לא ביקשו לקנותם) ומכר אותם ושעובדים סייעו לו בכך.

 

פרטנר: "סתירה מוחלטת של המדיניות"

מפרטנר נמסר: "המקרים המתוארים סותרים באופן מוחלט את מדיניותה של חברת פרטנר. הפרטים ייבדקו לעומק ובצורה מקיפה, תוך בחינה האם בוצעה פגיעה בלקוחות תוך ניצול החברה. במקרים בהם תתגלה חריגה מהנהלים הנושא יטופל במלוא החומרה עם האחראים על כך, תוך מתן שירות ומענה מלא ללקוחות המדוברים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים