שתף קטע נבחר
 

רשימת המאה

אם אתם בעלי עסקים ולא יודעים למה הכוונה, כדאי לכם לקרוא את הטור הזה

אמצע אוגוסט, גל חום שוטף את העיר ולא מאפשר להסתובב ברחוב מבלי להגיר זיעה ולרוץ להתקלח אחרי כל יציאה קצרה ככל שתהיה. זה מרגיש לי כמו שנכנסים לסאונה יבשה ורטובה גם יחד.

 

ג'ו מתקשר לבדוק האם יש לי תוכניות ליום ראשון הקרוב ואם אני רוצה להצטרף לבראנצ' עם עוד כמה חברים בחלק הצפון מערבי של העיר. הסברתי לו שלצערי אצטרך לדחות את ההצעה, בגלל תשעה באב. "מה עכשיו?, זה עוד חג?", לא בדיוק זה יום שבו אנו מציינים את חורבן בית המקדש באמצעות צום ותפילה.

"אני מבין, מתי זה קרה? אני בטוח שזה היה מזמן, לא? כל הכבוד לך, זה ראוי להערכה שאתה בוחר להיות שותף ליום זיכרון שכזה, בכל מקרה שיהיה צום קל ונתראה בהמשך השבוע".

 

אני לוקח את תשעה באב ליום של תיקון ולעשות דברים אחרת, עבורי זאת הזדמנות לצמיחה. חשבתי על זה שמצד אחד זה טוב שהצום חל ביום ראשון, כי לא עובדים וזה עשוי להקל. מאידך, כשלא עובדים וגם אי אפשר ממש להסתובב בחוץ, הזמן עשוי לעבור לאט וכשצמים זו חוויה לא נוחה בלשון המעטה.

מיד השתקתי את הקול הפנימי שלי ובחרתי באסטרטגיה שונה, במקרים כאלו אני תמיד שואל את עצמי "איפה ההזדמנות כאן?". הנה משהו טוב שיצא מזה, אני הולך להרחיב את הדעת. אשב בבית עם מזגן, ואקרא את הספר שאני כבר כל כך הרבה זמן רוצה לקרוא. הספר נמצא אצלי זמן לא מבוטל ובכל פעם שאני מתחיל לקרוא אני נרדם. החלטתי שבנוסף לקריאה גם אשמע את הספר ואולי זה יעבוד.

 

התיישבתי לשמוע ולקרוא הספר, ‘מכונת המכירה האולטימטיבית’, הוא עוסק בפיתוח אסטרטגיות מכירה ושיווק למנהלים ולבעלי עסקים. אולי לא הכי מתאים לתשעה באב, אבל הוא עוסק בהתפתחות וצמיחה וזאת הדרך שלי להתמודד עם חורבן.

 

המחבר מספר סיפור שבחרתי להביא כאן בקצרה, הוא כתב מחזמר שנקרא "אמילי"המספר על נערה שמתחילה בלא כלום ומגיעה לגדולות, הוא רצה שהמחזמר שלו יהיה בהוליווד. לשולחנות המפיקים בהוליווד מגיעות מדי יום עשרות הצעות למחזות זמר, סרטים ומה לא. כיצד עוברים את המחסום הזה ויוצרים מצב שבו המחזמר שלך יגיע לידיים הנכונות.

 

השיטה היא באמצעות רשימת המאה. המחבר שאל את עצמו מי מאה האנשים שהוא היה מגדיר כלקוחות הכי טובים שלו. מי הלקוח שהוא יתאהב בו? הוא ידע שהוא צריך את המנהלים של האולפנים ואת המפיקים הבכירים בתעשייה. רצה הגורל ונפל לידיו עיתון שבמקרה ריכז את שמות מאה האנשים המשפיעים בהוליווד. הוא פנה לכל המאה באופן אישי והצליח לקבל פגישות עם כמה מהם והגיש להם באופן אישי את המחזמר.

 

"מי הלקוח שהוא יתאהב בו?" (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"מי הלקוח שהוא יתאהב בו?"(צילום: shutterstock)

 

לאחר מכן הוא פנה לסוכנויות שמייצגות את השחקנים שלדעתו הכי מתאימים לייצג את הדמות שהוא כתב במחזה. הוא נדחה 38 פעמים בתשובה מנומסת. יום אחד הוא מקבל פנייה מאחד המפיקים הגדולים שאומר לו שהוא קרא את המחזה והתרגש מאוד, והוא רוצה להציע את אחת השחקניות היותר מפורסמות שתקרא את המחזה והוא מבקש את רשותו ולהציע את התסריט למפיק הוליוודי לעשות סרט. בסופו של דבר האחים וורנר קנו את הזכויות והסרט והמחזמר הופק. כל זה לא היה קורה ללא רשימת המאה וההתמדה והנחישות לעבור כל מכשול.

 

הרעיון הוא שלכל אחד אם הוא בעל עסק עם עובד או מאה עובדים ויותר, תהיה "רשימת המאה". חייבים לאמץ את הגישה שזה הולך לעבוד ולא להתייאש גם אם קיבלנו גם 20 פעם לא. כל לא, רק מקרב אותנו לקראת הכן הבא. את הגישה הזאת אפשר להרחיב גם באמצעות הגדרת אזור ומיהם העסקים בתוך אותו תא שטח שברצונך לפנות אליהם.

 

הוא ממשיך ומספר על סוכנת נדל"ן שהגדירה את השכונה שבה המחבר גר כאזור מועדף. היא התחייבה שכל 2,200 יחידות דיור בשכונה ידעו מי היא, לשם כך הקפידה במשך כל חודש לשלוח לכל הדיירים בשכונה מכתב קצר שבו היא מספרת קצת עליה ומה היא יכולה לעשות עבורם, מי שיסתכל על סוג כזה של פלייר יהיה בדרך כלל זה שרוצה למכור, בגלל העקביות ההתמדה והנחישות היא קיבלה המון בתים בשכונה למכור ואפילו יותר מפעם אחת. אין ספק שהתמורה שהיא קיבלה ביחס להשקעה שלה השתלם בסופו של דבר.

 

עכשיו בואו נעבור אלינו ונבדוק האם יש לנו את רשימת המאה. האם יש לנו אסטרטגיה ברורה כיצד לשווק את עצמנו לאותן מאה לקוחות. מהו הדבר המיוחד שאני אעשה עבורם ועכשיו שיש לנו אותם מה עושים איתם?

 

בואו נתחיל ברשימת המאה והאסטרטגיה והערך הנוסף שברצוננו להביא ללקוחות הללו. מה 3 פעולות שבדעתנו לעשות באופן מיוחד ללקוחות הללו והכי חשוב להתמיד ולהיות עקבי.

 

שלמות זה מבחירה

 

 

ניסים שדה M.A מטעם אוניברסיטת תל אביב, בעל ניסיון בתחום הניהולי בסקטור הפרטי והציבורי.

מוסמך Mastery University מטעם Anthony Robbins מאמן בכיר למנהיגות ותקשורת בתחום האישי והעסקי מעביר הכשרת מאמנים בעיר ניו יורק יחד עם סדנאות ייחודית בתחום תקשורת והעצמה אישית.

nissimsade@gmail.com

www.nissimsade.con

917-225-8549

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים