שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    כך תהפכו את המשרד שלכם ליותר הגייני
    על-ידי כמה פעולות פשוטות ביחד עם חברות הניקיון תוכלו לשפר את מצב ההיגיינה במשרד שלכם. קבלו מדריך מאתר "הספקים"

    במשרד יש ריח של אקונומיקה בתחילת יום העבודה, אבל בפועל לא בטוח שהמקום אכן נקי כפי שהייתם רוצים שהוא יהיה. לפני שאתם רצים להחליף את חברת הניקיון, כדאי שתערכו בדיקה מסודרת במשרד. האם הניקוי יסודי? האם יש חומרי ניקוי שכדאי שתרכשו בעצמכם ולא דרך חברת הניקיון, או שאולי כדאי שתעגנו הכל מראש בחוזה ההתקשרות עמם? לפניכם כמה טיפים שישפרו את מצב ההיגיינה במשרד שבו אתם עובדים.

     

    עוד כתבות בנושא:

    ניקיון בחלונות הגבוהים

    לעבוד עם הטובים ביותר: נבחרת ספקים מנצחת

    האם כדאי לבחור בחברת ניקיון שגם מביאה את חומרי הניקוי?

     

    סימוני גבאי מ'דגש שירותי נקיון' באתר "הספקים אומרת: "נקודות התורפה במשרדים הם מקומות שהגישה אליהם פחות נוחה. מדפים גבוהים, לכלוך שמצטבר מאחורי דלתות ורהיטים, מתחת לציוד משרדי ולשטיחים, ידיות ודלתות ברחבי המשרד, סביבה שכוללת חוטי חשמל וציוד מיחשוב, שידות ספרים שאינן סגורות בדלתות, עמדות מחשבים ופינות עבודה עמוסות ניירת שבסביבתה מצטברות כמויות גדולות של אבק. מתחם נוסף שמלא בחיידקים, למרות החשיבות לסטריליות בו - הוא מטבח המשרד. חובה להקפיד על פינוי הכיור ועל ריקונו משאריות מזון, לשפוך חומר ניקוי מתאים לתוכו כדי לנקות את הצנרת ולשמור על פתח ניקוז נקי".

     

    גבאי מוסיפה: "בדקו מאחורי מכשירי החשמל, בפינות המקרר, מעל לארונות המטבח ובפינות שירות שנמצאות במטבח או בקרבתו. גם שטחי הרצפה יכולים להיות מלוכלכים. כדאי לבדוק את אזורי הפינות במשרדים ואת אזור הפאנלים, וכן קירות שבאים במגע עם ידיים ולאורך זמן צוברים כתמי לכלוך".

     

    מהן נקודות התורפה בניקוי שירותי משרדים?

    מהן נקודות התורפה בניקוי שירותים במשרדים, וכיצד ניתן להפוך אותם ליותר היגייניים? מאיה נתנאל שפי מי. נתנאל שיווק בע"מ מאתר 'הספקים' מפרטת: "אזורים שבהם לא תמיד מקפידים על ניקוי יסודי בתדירות תכופה הם ידיות של דלתות, מנעולים בתאי שירותים, הלחצנים להדחת המים, ידיות של מתקנים שמושכים מהם נייר (אלו שאינם אוטומטיים ומופעלים על ידי ידית) וידיות של ברזים".

     

    כדי למנוע ריחות לא נעימים בשירותים חייבים להקפיד גם בבחירת סוג הפחים ולא להסתפק בפחים שמספקת חברת ניקיון, שלעתים הם מתוצרת זולה יותר. נתנאל שפי: "פחי הרשת כלל לא מומלצים לשימוש בשירותים. לא בתאי השירותים ולא לצבירת ניירות ייבוש. לתאי השירותים מומלץ פח מפלסטיק או מאלומיניום שכולל מכסה. זהו פח שאליו זורקים פסולת היגיינית שאמורה להיות מכוסה. חשוב שלפח תהיה רגלית ושבתוך הפחים יהיו שקיות עבות וחזקות מספיק שלא יעברו דרכם נוזלים. גם את הפחים חשוב להקפיד לנקות, ולכן כדאי לבחור בפחים רחיצים. פחי רשת הרבה פחות קלים לניקוי ומצטברים בהם הרבה יותר חיידקים".

     

    "חדר השירותים הוא חלק משמעותי בתדמית המשרד", אומרת נתנאל שפי. "הוא צריך להיראות נקי, מסודר ומבושם. קיימים שני פתרונות מעולים לכך. האחד הוא מעין קפיץ ריח שתולים אותו בחדר השירותים והוא מחזיק מעמד 30 יום. פתרון שני שמתאים לשירותי גברים הוא רשת המיועדת למשתנות. היא פעילה למשך 30 יום ולא רק מונעת ריחות לא נעימים, אלא גם משמשת לחיסול חיידקים ובקטריות באזור המשתנה והאסלות. שני מוצרים אלו ידידותיים לסביבה".

     

    אם אתם מעוניינים במשרד חסכוני יותר, תוכלו לרכוש מראש מתקנים חסכוניים. נתנאל שפי: " לרוב מדובר במתקני נייר טואלט חסכוניים, מתקני סבון ידיים חסכוניים ומתקני נייר לייבוש ידיים". מה לגבי מתקנים לייבוש אוטומטי, ללא נייר? נתנאל שפי: "הם קיימים אצלנו במלאי, אך האמת היא שאני פחות ממליצה עליהם. המתקנים שמכניסים אליהם את הידיים הם פחות היגייניים. הניירות הם האופציה ההיגיינית ביותר, ומאפשרת ייבוש יסודי יותר של הידיים". 

     

    הכל כתוב

    גבאי: "כדי למנוע מצבים של התקשרות עם חברת ניקיון שלא עושה את עבודתה כמו שצריך, תוכלו להקפיד על ניקוי יסודי באמצעות עריכת רשימה מסודרת של כל הדברים שדורשים ניקוי. כדאי לתלות אותה במקום שיהיה גלוי לעובדי הניקיון שמגיעים. אם חברת הניקיון לא מסכימה לעמוד בדרישות, תמיד תוכלו להחליף אותה ולעגן את הדרישות במסודר בחוזה עתידי עם חברה אחרת. בחוזה כזה כדאי להוסיף גם סעיף פיקוח, שיחייב את חברת הניקיון לשלוח למשרד שלכם נציג שיוודא שאכן העבודה מתבצעת בהתאם להתחייבות החברה. תדירות הגעת המפקח היא בהתאם לגודל המשרד, לכמות העובדים ולתנועת הלקוחות שבו".

     

     

    מה לרוב לא ייכלל כחלק מניקוי קבוע של חברת הניקיון? גבאי: "לרוב ניקוי חלונות חיצוני (שעליו אחראית חברת ניקיון המתמחה בכך), ניקוי יסודי של שטיחים וריפודים וקרצוף של רצפה יתבצע פעם או פעמיים בשנה ויצריך תמחור נפרד. ניתן להסתפק בתדירות כל עוד מקפידים על ניקיון שוטף תקין כמו שאיבת אבק. גם ניקוי מזגנים אינו נכלל לרוב בניקיון הקבוע וגם לא ניקוי כיורים בחומר מיוחד, על אף נחיצותו. אם בעלי משרדים או מנהלי אחזקה מעוניינים בכך, עליהם לספק את החומרים והציוד הנדרש".

     

    חומרי ניקוי

    תקופת החגים היא גם הזדמנות לרענן את חומרי הניקוי והבישום שיש במשרד, ולבדוק את מלאי הציוד שברשותכם ואת איכותו. גבאי: "סבון ידיים ונייר טואלט הם מסוג הדברים שלא כדאי לתמחר במסגרת ההתקשרות עם חברת הניקיון. לרוב יש מחלוקות סביב איכות מוצרים אלו, ומכיוון שאלו מוצרים מתכלים כדאי שכל משרד ירכוש אותם בעצמו בנפרד. אם אתם מעוניינים שחברת הניקיון תספק את המוצרים המתכלים - יש להשלים את העניין במסגרת החוזה, אך כל עניין לגופו. לגבי יתר חומרי הניקוי, כדאי להקפיד לדרוש שחברת הניקיון תשתמש רק בחומרים העומדים בתו תקן".

      

    ניקוי עמדה משרדית של העובד

    קיימים מוצרי חיטוי שהם מאוד נוחים לשימוש. לכן כדאי שהם יהיו בכל משרד. דלי שכולל 400 מגבוני חיטוי יהיה מאוד יעיל לניקוי של עמדת העבודה של עובדים. קל מאוד לנתק את המקלדת מהחשמל, להפוך אותה מספר פעמים ולנער אותה מכל הפסולת שהצטברה בתוכה. לאחר מכן מנגבים את מקשי המקלדת ואת העכבר בעזרת מטלית הלחה. זהו פתרון הרבה יותר טוב מאשר שימוש בנוזלים שיכול להרוס את המקלדת. משטח העובד מצריך ניקוי יותר יסודי. החומר המתאים לניקוי המשטח הוא חומר ניקוי כללי המיועד לחיטוי באמצעות מטלית לחה.

     

    חומרי בישום

    קיימים כיום מתקני בישום אוטומטיים שמתאימים לחדרי המשרד ולחללים גדולים יותר. לחללים גדולים יתאים מתקן עם תותח ריח שמתאים לחלל בגודל של 30 מ"ר. בחללים הגדולים המתקן המתאים מתחבר לחשמל. בחללים קטנים יותר הוא מופעל על סוללות. בתקופת החגים למשל, ניתן לנתק את המכשירים האלו מהחשמל ולנתק להם את הסוללות, אם המשרד ממילא סגור ולא פעיל.

     

    חברות לניקיון משרדים באתר "הספקים"

     

    אתר ynet הינו שותף באתר "הספקים"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "כך תהפכו את המשרד שלכם ליותר הגייני"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טיסות
    mastercook
    מומלצים