שתף קטע נבחר

סמסונג שולחת אריזות חסינות אש לבעלי נוט 7

ענקית הטכנולוגיה מדרום קוריאה, שהודיעה אתמול על הפסקת ייצור המכשיר, הודיעה כי תשלח אריזות חסינות אש וכפפות כדי להחזיר לה את המכשירים שנרכשו דרך האתר שלה

סמסונג שולחת אריזות חסינות אש וכפפות ללקוחות שרכשו את מכשיר הגלאקסי נוט 7, שמכירתו וייצורו הופסקו בשל תקלה הגורמת להתלקחות, דרך אתר האינטרנט של החברה - כדי שהם יוכלו להחזיר את המכשיר בבטחה. אתמול הודיעה ענקית הטכנולוגיה מדרום קוריאה על הפסקת יצור המכשיר ובנוסף היא קראה לרוכשים לכבות אותו באופן מיידי.

 

 

בהודעה שפרסמה היום (ד') החברה נכתב: "יש לשלוח את המכשירים בהתאם לתקנות הממשלתיות. קופסאות מיוחדות אלה נדרשות על-פי התקנות". בנוסף הודיעו בחברה כי הם יתאמו עם לקוחות שרכשו את המכשיר הבעייתי מועד לאיסוף שלו.

 

בסמסונג אמרו בין היתר כי בארצות-הברית, למשל, על הלקוחות להחזיר את המכשירים בקופסאות חסינות אש שיוספו להם דרך הדואר האמריקני או חברת UPS. בדואר בארצות-הברית אמרו כי הם מעבירים את המכשירים רק בכלי רכב ולא במטוסים – כיוון שלפני כמה שבועות פורסם כי אסור להעלות את המכשיר על טיסות.

 

חברת סמסונג פנתה בלילה שבין שני לשלישי בהודעה חריגה לכל המשתמשים בטלפון "גלאקסי נוט 7" מתוצרתה וביקשה מהם לכבותו, להפסיק להשתמש בו ולבקש עליו החזר כספי בחנויות או להחליפו במכשיר אחר. כמו כן הורתה לספקיה לעצור את מכירות והחלפות המכשיר וגם הודיעה על הפקסת הייצור שלו.

 

 

הנחיית החברה כוללת גם את המכשירים החדשים, שסופקו ללקוחות בריקול עליו הכריזה בחודש שעבר. בהודעת סמסונג נכתב: "אנחנו מבקשים להפסיק את המכירות ואת ההחלפה של מכשירי הנוט 7, בזמן שאנחנו חוקרים את תופעת התלקחות המכשירים".

 

בנציבות לבטיחות מוצרי צריכה אמרו לאחר ההודעה הדרמטית של סמסונג. "בזמן שאנחנו ממשיכים את החקירה שלנו, בעקבות דיווחים על התלקחות מכשירים בכמה מדינות, על הלקוחות לכבות את המכשירים ולהפסיק להשתמש בנוט 7", אמר יו"ר הנציבות אליוט קאיי בהודעה שפרסם. "זהו צעד נכון מצד סמסונג להפסיק את המכירות ולהחליף את כל מכשירי הנוט 7".

 

מומחים העריכו בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי זהו כנראה סופו של הנוט 7. הם קראו לחברה להתמקד עתה בפיתוח מכשירי סמסונג s8 שיושק בחודש פברואר ונוט 8 עליו צפויה החברה להכריז בקיץ הבא.

 

תקלה חמורה במכשיר הדגל

מכשיר הדגל של סמסונג הושק בחודש אוגוסט בניו יורק וכעבור כמה שבועות נודע כי עשרות מכשירים התלקחו - ואחד מהם אף גרם לשריפת רכב. לאחר שהתקלה אותרה לכאורה וסמסונג ביצעה ריקול מהמדפים והלקוחות בסך של כ-3 מיליון מכשירים מקולקלים, הגיעו דיווחים על מכשירים מפס הייצור החדש - שאמור היה לפתור את בעיית ההתלקחות - שגם הם עולים בלהבות.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

מקרה אחד של התלקחות מכשיר גרם לפינוי בהול של טיסה בארצות הברית. מכשיר נוסף התלקח בידיה של בת 13 ומשתמש אחר התפנה לבית החולים לאחר שנפגע משאיפת עשן. ידוע על לפחות שמונה דיווחים על מכשירים חדשים שהתלקחו - שישה בארצות-הברית, אחד בדרום-קוריאה ואחד נוסף בטיוואן.

 

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות של דרום קוריאה שענקית הטכנולוגיה עצרה לחלוטין את ייצור המכשיר. מקור בכיר בחברה אמר לסוכנות כי הם עובדים יחד עם הרשויות בארצות-הברית, סין ודרום-קוריאה כדי להבטיח שמכשירים עם התקלה לא יגיעו לצרכנים. מאוחר הודיעה סמסונג כי "החברה עדכנה את הכמויות בפס הייצור על מנת להבטיח את איכות המוצרים שיוצאים ממנו".

 

 

שלשום אמרו בחברה כי הם עובדים עם הרשויות וגורמים נוספים כדי לנסות לגלות מה גורם להתלקחות המכשירים. "סמסונג תנקוט בצעדים מידיים כדי להבטיח לפתור את הבעיה", אמר הבכיר.

 

לישראל עצמה הנוט 7 עדיין לא הגיע. ההשקה, שתוכננה לתחילת ספטמבר, בוטלה בעקבות התקלות המשמעותיות במכשיר. בסמסונג בישראל לא התייחסו עד כה לתקלה במכשירי הנוט 7.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
סמסונג נוט 7 שעלה באש
צילום: AP
מומלצים