שתף קטע נבחר

לא תאמינו מי מייצר לכם את הקטנוע

הגלובליזציה מבטיחה מציאות חדשה בפני הדעות הקדומות והישנות שלנו, אז איפה מיוצר הקטנוע היפני שלך?

השוק הישראלי עמוס באמונות שהשתרשו, בצדק או שלא, עם השנים. בהתאם, כולנו מכירים אמירות עתיקות שנשענות על פחות מדי עובדות ובכל זאת, הן קיימות ושרירות, בליווי מילים ולחן עממיים. ואם מדברים על שוק הרכב, אדרבא. ליפניות למשל יש פח בעובי של נייר, אמריקניות חזקות כמו טנק וצרפתיות לא אמינות. רשימה ארוכה שמתייחסת לארץ המוצא של מותג כאל נקודת מוצא לאיכות ויכולת, מבלי לקחת בחשבון שזהות לאומית כבר מזמן לא קשורה לארץ הייצור.

 

דו גלגלי - מהיכן הוא מגיע (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
דו גלגלי - מהיכן הוא מגיע(צילום: רונן טופלברג)

 

עוד אוברדרייב? בבקשה

 

מבט עכשווי על מיקום פסי הייצור של המכוניות בהן אנחנו נוהגים, ובמידה אף גדולה יותר האופנועים והקטנועים עליהם אנחנו רוכבים, שופך אור, משעשע לעיתים, על אותן אמונות. ובכל מקרה, מכניס אותן לפרופורציות הראויות. זאת אומרת: ארון הקלישאות בקצה המסדרון.

 

יש כמובן בכל זאת כמה אמיתות שרירות וקיימות. למשל, לדוקאטי יש עדין דם איטלקי (בלבד) אדום וגאה. פיאג'ו? גם. וזהו, פחות או יותר. קבלו את המותג, ואת המוצא של הכלים אותם הוא משווק כאן:

 

 

הארלי הארלי, אבל מהודו (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
הארלי הארלי, אבל מהודו(צילום: רונן טופלברג)

 
ב.מ.וו
איכות גרמנית והכל, כמובן. אבל אוטוטו צפויים להגיע אלינו אופנועים קטני-נפח (G310) עם סמל המדחף הכחול-לבן המפורסם, היישר מהודו.

הארלי דייוידסון
אמריקנים, נכון? בוודאי שנכון, חוץ מהאופנועים (סטריט 750) הכי אמריקנים שיש, שהגיעו אלינו מהודו.

 

הונדה
יצרן האופנועים הגדול בעולם, ובדרך גם יצרן מנועי הבעירה הפנימית הכי גדול, מגיע מיפן. אבל, מייצר אופנועים (ומכוניות) בכל רחבי הגלובוס. מאיטליה למשל מגיע אופנוע כביש גדול (CBF1000) של הונדה, וכך גם ה-PCX125. אופנועי הונדה שמגיעים לישראל מיוצרים גם בתאילנד (CBR125 ו-CBR500), וכמובן שביפן.

 

ימאהה MT-03 היפני, מאינדונזיה ()
ימאהה MT-03 היפני, מאינדונזיה
ימאהה
עוד יפנית שמשווקת בישראל אופנועים מפינות שונות בעולם. החל באינדונזיה משם מגיע ה-NMAX 125 וכל דגמי ה-300 סמ"ק (R3, MT-03). מתאילנד מגיע הטריסיטי 125 והדילייט. ויש גם מאיטליה, משם מייבאת לכאן ימאהה את ה-WR250F וה-WR450F. מצרפת מגיעות גרסאות שונות של ה-XMAX, וגם אופנועי 125 סמ"ק (R, WR, MT) ואחרים. ויש כמובן כלים שמגיעים מיפן.

 

סוזוקי 
כמעט את כל האופנועים והקטנועים מייצרת סוזוקי ביפן, אבל. האינזומה 250 מגיע אלינו ישירות מסין.

 

סוזוקי אינזומה - היישר מסין ()
סוזוקי אינזומה - היישר מסין

 

סאן-יאנג
המותג הפופולרי בישראל משווק כאן בעיקר כלים שיוצרו בטאיוואן. אבל, יש גם כלים שמגיעים אלינו מסין: סימפוני, ג'ט ו-XPRO.

קאוואסאקי
מייצרת כמעט את כל האופנועים בנפח 600 סמ"ק ומעלה ביפן, אבל את כל הנפחים קטנים יותר, בתאילנד.

 

ק.ט.מ
החברה האוסטרית נהגה לייצר את כל האופונעים מתוצרתה במטיגהופן, אוסטריה. אבל יקר שם יותר להעסיק עובדים, אז בשנים האחרונות היא מייצרת גם בהודו - דיוק ו-RC קטנים למשל.

 

ק.ט.מ קטני-נפח - לא מאוסטריה, כן מהודו (דודי גולן) (דודי גולן)
ק.ט.מ קטני-נפח - לא מאוסטריה, כן מהודו(דודי גולן)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לם-וליץ סטודיו
מאיפה הוא מגיע אלינו?
לם-וליץ סטודיו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים