שתף קטע נבחר

נתינה ולא לקיחה - זו תורת ה"נטוורקינג"

כנס מוצרי הצריכה שקיים מכון היצוא אמש בתל אביב, התמקד בפעילות מיוחדת, ה'נטוורקינג'. איך זה קשור ליצוא ומדוע הפעילות הזו אמורה לעזור ליצואנים? "המהות של "נטוורקינג" היא בדיוק לעשות את הקפיצה, שמסייעת להגיע לברוני רוטשילד מכל מיני סוגים", אומר ד"ר קליש

כנס מוצרי הצריכה שהתקיים אמש בתל אביב, התמקד בפעילות מיוחדת, ה"נטוורקינג" - יצירת רשתות חברתיות שמקדמות שיתופי פעולה עסקיים.

 

את המונח "נטוורקינג", בטוח שמעתם, אבל מה זה אומר? ואיך עושים זאת? ​ד"ר יובל קליש, המנהל האקדמי של תכניות ה-Executive MBA​ של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב. התאים את המשחק "מאיץ הנטוורקינג", כדי לקדם יצירת רשתות עסקים אפקטיביות במהלך כנסים - ואמש במהלך כנס הצריכה של מכון היצוא הוא הדגים זאת. 

 

צפו

 

"נטוורקינג" זה בעצם יצירת קשרים חדשים לא טריוויאלים, עיקר הבעיה שלנו היא שבסופו של דבר, הדבר שבה הרשתות שלנו מתנהגות באופן טבעי זה שדרך חברים שלי, אני מתחבר לאנשים כמוני, מה שאומר שלכולנו יהיו פחות משאבים", מסביר ד"ר קליש. לדבריו, המהות של "נטוורקינג" היא בדיוק לעשות את הקפיצה הזאת, כדי להגיע לברוני רוטשילד מכל מיני סוגים.

 

"מה שקורה בסופו של דבר, לכל אחד מאיתנו, כשאתה בא למפגש מהסוג הזה, אתה ישר ניגש לחברים שלך והם עומדים עם החברים שלהם ואז הם מכירים שוב עוד עשרה אנשים, אבל כולם אותו דבר, אלא אם כן אני עושה משהו מאוד מאוד מודע וזה המהות של "נטוורקינג", לעשות את הצעד המודע הזה ולהגיע למישהו שהוא לגמרי שונה, שיכול להביא לאיכויות שונות". 

 

ד"ר קליש מסביר כי הישראלים מאוד אוהבים לחשוב שאנחנו מאוד דוגרי ומאוד ישר ולעניין ואנחנו מאוד חברתיים. "זה הכל נכון, אבל בנושא של "נטוורקינג" זה דווקא חיסרון", הוא טוען. "המהות של "נטוורקינג" היא נתינה לא לקיחה. הדוגריות הזאת, מתבטאת ישר ב"בוא תביא לי" ו"יהיה בסדר", אז אני חושב שהטיפ הראשון הוא להבין שלאף אחד המפגשים האלה לא נעימים וברגע שמבינים את זה, קודם כל זה מוריד את מפלס החרדה".

 

"הכנס מיועד לחברות ויצואנים בתחום מוצרי הצריכה", מוסיפה דפנה שטרנפלד, סמנכ"ל ומנהלת חטיבת מוצרי צריכה במכון היצוא. "אחד החלומות שלי, כשיצאנו עם הכנס הזה בהתחלה, היה לייצר זירה, שמאפשרת לאנשים להבין מה כל אחד צריך ואיך הם יכולים לקבל עזרה כל אחד מהשני".

 

לדבריה היה ניתן לקיים את הכנס באופן דיגיטלי אך המטרה הייתה יצירת קשר בלתי אמצעי. "העובדה שאנשים יכולים ליצור פה קשר בלתי אמצעי, לדבר אחד עם השני וכבר כשהם פה נותנת את התשובה המלאה".

  

בשיתוף מכון היצוא

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נעה חסלוביצר
ד"ר יובל קליש
צילום: נעה חסלוביצר
מומלצים