שתף קטע נבחר

באו בגלל התואר, נשארו בגלל האהבה

זוג סטודנטים כבדי ראייה במכללה האקדמית אשקלון הכיר, התאהב והתחתן במהלך לימודיו במכללה

שגיא, כבד ראייה הנעזר בכלב נחייה ובת אל אשתו, שניהם ממרכז התמיכה במכללה האקדמית אשקלון, לא ידעו כשנרשמו ללימודים אקדמאים במכללה האקדמית שייפתחו בפניהם דלתות נוספות. הזוג הכיר בין כותלי המכללה, התאהב ואף מיסד את הקשר כדת וכדין.

 

שגיא ובת אל ()
שגיא ובת אל

 

שגיא אסייג כבד ראייה הנעזר בכלב נחייה, ובת אל כהן שגם היא בעבר נתמכה בשירותי מרכז התמיכה במכללה, במהלך השנה א' במסגרת לימודי חינוך ומשאבי אנוש, למדו יחד לקראת הבחינה בסטטיסטיקה. הם לא שיערו שכעבור שנתיים הם יחליפו טבעות מתחת לחופה. במהלך הלימודים המשותפים נוצק קליק, הם התאהבו והחלו לתפקד כזוג. השניים מעולם לא היו במערכת יחסים לפני, וההתרגשות הייתה גדולה.השניים מציינים כי אחד

 

שגיא, בן 26, גדל בערד, בגיל 12 עבר ללמוד בבית הספר "בית חינוך" בירושלים ומאז התגורר בעיר. לאחר שנת לימודים באוניברסיטה העברית עבר ללמוד במכללה האקדמית אשקלון בעקבות מרכז התמיכה שמציעה המכללה לבעלי מוגבלויות, וכיום הוא בשלבי סיום התואר בשנה ג' בחוג לעבודה סוציאלית. בת אל, בת 26 במקור מאשדוד, סיימה השנה את לימודיה לתואר ראשון בחינוך ומשאבי אנוש. לאחרונה הזוג מיסד את הקשר. השניים התחתנו באולמי אחוזת טל באשדוד ומתגוררים בדירה שכורה בסמוך למכללה. שניהם בוגרי שירות לאומי בהצטיינות, בת אל במחלקה לגיל הרך בעיריית אשדוד ושגיא בלשכת נשיא המדינה, פרס, בירושלים.

 

שגיא משתף כי: "מרכז התמיכה במכללה האקדמית אשקלון שהוקם במטרה לתמוך בסטודנטים עם צרכים מיוחדים, איפשר לנו נגישות מרבית להשכלה גבוהה וליווי עד סיום התואר בהצלחה. התפקיד שמילא מרכז התמיכה בלימודיי כסטודנט עם מוגבלויות היה ליווי שוטף לצורך הנגשת האקדמיה והתאמתה לצרכים הייחודים עימם אני מתמודד, באופן אינדיווידואלי, כמו הנגשת מידע, שירות ומרחב הפיזי. צוות המרכז משמש כאוזן קשבת בכל בעיה אישית או אקדמית, להתמודדות עם האתגרים שמציבה המוגבלות.

 

לדברי ד"ר מירי קריסי, מנהלת מרכז התמיכה לסטודנטים: "לצורך מימוש השאיפה לשוויון הזדמנויות צוות המרכז מספק מערך תמיכה לסטודנטים עם צרכים מיוחדים, בכלל, ומערכת סיוע ייחודית עבור סטודנטים, המתמודדים עם לקות ראייה, בפרט. בנוסף, צוות המרכז מקיים קשר רציף עם חברות השמה חיצוניות, עם מרכז התמיכה למעסיקים של משרד הכלכלה ועם המרכז להכוונה תעסוקתית, הפועל במכללה, לצורך סיוע בשילוב סטודנטים עם צרכים מיוחדים בעולם התעסוקה.

 

עוד מוסיפה ד"ר קריסי: "התמיכה מותאמת למאפייני המוגבלות ולצרכיו הייחודיים של הסטודנט, כפי שעולים משיחות הערכת צרכים ומשיחות במהלך השנה עם היווצרות קושי. במסגרת סיוע זה רכזת הנגישות יוצרת קשר עם גורמי חוץ מכללה, כגון עמותת על"ה, המוסד לביטוח הלאומי, משרד הביטחון ועוד ומעבירה חוות דעת/המלצה למימון סיוע באמצעות שיעורי עזר, חונכות, ובמידת הצורך גם הקראות לסטודנטים כבדי ראייה, תמלול לסטודנטים כבדי שמיעה או כל סיוע אחר לו זקוק הסטודנט באופן אינדיבידואלי. כחלק מהתהליך ההנגשה הפיזית אף הונגשו מבני המכללה לטובת סטודנטים עם מוגבלויות".

 

שגיא בהתייחסו לעזרה שקיבל מסל התמיכה של המרכז: "במסגרת העזרה שקיבלתי נעשו התאמות בדרכי ההבחנות, בכל הקורסים האקדמיים, הצוות ליווה אותי מול עמותת על"ה ועובדת השיקום של המוסד לביטוח הלאומי לצורך מימוש זכויותיי מול גורמים אלו. השתתפתי בקורסים פרטניים באנגלית והתאפשר לי שימוש בתוכנות הגדלה ותמיכה טכנולוגית. כמו כן, צוות המרכז פעל בשיתוף פעולה עם הסגל האקדמי והמנהלי להנגשת המידע המועבר בשיעורים ותכני מבחנים בקורסים תלויי הראייה בהם למדתי".

 

כחלק מתהליך הנגשת המידע פועל צוות מרכז התמיכה של המכללה האקדמית אשקלון בשיתוף פעולה עם מחלקת המחשוב במכללה להנגשת אתר המכללה, האפליקציה ו מכונות הצילום לטובת סטודנטים כבדי ראייה ולטובת סטודנטים כבדי שמיעה. כמו כן, צוות המרכז פועל, באופן שוטף, להנגשת המידע המועבר בשיעורים ומבנה הבחינות ותוכנן. לשם כך, רכזת הנגישות פועלת בשיתוף פעולה עם מרצים שבכיתתם לומדים סטודנטים עם מוגבלויות ועם הסגל המנהלי הכולל מדור בחינות ויועצות המחלקה הרלוונטית, למציאת פתרונות יצירתיים, שיאפשרו הנגשה מיטבית של המידע ואופן הצגתו, למשל, שליחת מצגות מוגדלות טרם תחילת השיעור, מפגשים פרטניים של הסטודנט עם המרצה במידת הצורך, ליווי המרצה לצורך בניית מבחן מותאם בקורסים תלויי ראייה ועדכון הגורמים המנהלתיים הרלוונטיים. כחלק משיפור השירות והנגשתו מועברות גם הדרכות של צוות המרכז או גורמים חיצוניים, למשל, הדרכה של מורשה לנגישות השירות לסגל המנהלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים