שתף קטע נבחר

"מוצר שהצליח בישראל - יצליח בכל העולם"

טים ספורלינג, מנהל המכירות האזורי של חברת שעוני הספורט "גרמין", מספר איך הופכים למובילי השוק העולמי, ולמה הצרכן הישראלי כל כך חשוב: "הישראלים הם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה"

חברת "גרמין" מייצרת שעוני ספורט מאז שנת 2003, אבל ותיקי ענף הטכנולוגיה זוכרים לטובה את החברה האמריקנית עוד מימי תוכנות הניווט שייצרה לכלי רכב, כלי שיט ואפילו מטוסים. כשהטכנולוגיה הזו הפכה לפחות ופחות רלוונטית, מה שסיכן את המשך פעילות החברה - החליטו ב"גרמין" לעבור לתחום מוצרי הספורט והשעונים. כיום, מדובר במותג מוביל שלו נתח שוק של -80 אחוזים בישראל.

 

 

"גרמין הייתה חברה מגוונת מאז ומתמיד", מספר טים ספורלינג, מנהל המכירות האזורי של החברה, "אנחנו ייצרנו מכשירי GPS לספינות ולמטוסים כבר לפני שנים רבות, אבל ברגע שמכירות ה-PND - מכשירי הניווט האישיים, התחילו לרדת, הבנו שמשהו צריך להשתנות. כבר אז ראינו את הצורך בשעוני ספורט - עם או בלי GPS".

 

ספורלינג נהנה מהשמש הישראלית (צילום: גיא לוי) (צילום: גיא לוי)
ספורלינג נהנה מהשמש הישראלית(צילום: גיא לוי)
 

 

לטענת ספורלינג, "גרמין" הפכה למותג מוביל בתחום שעוני הספורט בזכות היענות לדרישת הצרכנים, וייצור מוצרים פשוטים ואינטואיטיבים. "אפילו אמא שלי, שהיא לא הכי טכנולוגית בעולם, מסתדרת יופי עם השעון שלנו", הוא אומר. בנוסף, ספורלינג מבחין בין "גרמין" לבין מותגים אחרים בשוק: "אנחנו מייחסים חשיבות עליונה לפרטים שאצל המתחרים שלנו לא בהכרח עומדים בראש סדר העדיפויות, כמו למשל חיי הסוללה. אנחנו מתעקשים לשמור על המוצרים שלא יצטרכו טעינה יומיומית ואפילו לא פעם בשבוע. תשווה את השעונים שלנו לשעון של אפל? אין מה להשוות בכלל מהבחינה הזו".

 

פס הייצור העיקרי של החברה נמצא בטייוואן, מה שבאופן מפתיע משפיע גם על המוצרים עצמם בדרך לא צפויה: השעון החדש בסדרת "פניקס", שעתיד לצאת לשוק הישראלי במהלך חודש אפריל, ייקרא "פניקס 5", על אף שקודמו בסדרה הוא ה"פניקס 3". זאת מכיוון שהספרה 4 בטייוואן מביאה מזל רע, ועם אמונות טפלות - אף אחד לא רוצה להתעסק.

 

Vivo Junior - בקרוב בישראל (צילום: Garmin) (צילום: Garmin)
Vivo Junior - בקרוב בישראל(צילום: Garmin)

 

ספורלינג מספר על סדרת צמידי ה-Vivo, שמשמשים כצמיד פעילות עם יכולות של שעון חכם, ופונים גם לאמהות עם ילדים או אנשים בגיל השלישי. "גם לילדים השקנו פתרון, עם סדרת Vivo Junior, שמציגה עיצוב קטן וצעיר יותר, שמתאים לגילם", הוא מספר. "זאת מבלי לאבד לא את יכולות ניטור הפעילות שיש לנו בכל המוצרים ומבלי לאבד את יכולות השעון החכם, כשהיום כולם רוצים לקבל את הודעות שלהם בשעון, גם במהלך פעילות ספורטיבית. הרבה ילדים כיום, בעיקר בארצות הברית סובלים מעודף משקל, וראינו דרישה גבוהה מאוד גם מהורים לילדים כאלו. עד כמה שאנחנו יודעים, אף חברה לא נגעה צורה כזו במוצרים מהסוג הזה לילדים. המוצר הזה יגיע לישראל בקרוב".

 

פניקס 5: לראשונה עם עברית מלאה (צילום: Garmin)
פניקס 5: לראשונה עם עברית מלאה(צילום: Garmin)

 

מה עוד צפוי בשנת 2017?

"מעבר ל-Vivo Junior שכבר דיברנו עליו יש כמובן את 'הפניקס 5', שמעבר לשינוי העיצוב הקליל ושיפור חיי הסוללה, אנחנו מציגים שתי גרסאות נוספות לשעון, אחת מהן גרסה קטנה יותר שתתאים יותר למין הנשי, שרצה וביקש מאיתנו פעמים רבות לעשות גרסה קטנה יותר ולצידה גם גרסה גדולה יותר שיכולה להציג מפות טופוגרפיות מרהיבות ולשמש כמכשיר ניווט לכל דבר. בנוסף, אנחנו מביאים מבחר שפות חדשות שהשעון תומך בהן, ואני שמח לבשר למשתמשים בישראל שגם השפה העברית מצטרפת לרשימת השפות. עבדנו ביחד עם חברת רונלייט והשקענו זמן ומשאבים רבים על מנת שתהיה תמיכה בעברית לשעון החדש".

 

פניקס 5: מעתה גם גרסה מוקטנת לנשים (צילום: Garmin) (צילום: Garmin)
פניקס 5: מעתה גם גרסה מוקטנת לנשים(צילום: Garmin)

 

גיא דה פיצ'וטו, מנכ"ל רונלייט, יבואנית מוצרי גרמין לישראל מסביר שהמטרה בסדרת הפניקס החדשה, לפחות בישראל כמו שהוא רואה אותה, זה לקחת מנתח השוק של השעונים הרגילים, כאשר הגדלים השונים של השעון החדש יאפשרו לאנשים להתייחס לשעון הזה ככל שעון אחר, שגם נראה נהדר על היד, גם יספק את כל יכולות הספורט שאנשים כל כך רוצים כיום ומעכשיו, גם יעשה את זה בעברית מלאה ויאפשר לאנשים להישאר מחוברים להודעות והמסרים השונים שמגיעים אליהם במהלך היום.

 

מבחינתו של ספורלינג, השוק הישראלי מתברר כמשמעותי במיוחד: "אנחנו מתייחסים לשוק הישראלי מאוד ברצינות, מפני שכולם יודעים שהצרכנים בישראל הם מכווני טכנולוגיה. הם מאמצים מוקדמים, ואם פיתחנו מוצר שיצליח בשוק הישראלי, אנחנו יודעים בוודאות שהוא יצליח גם במקומות רבים אחרים בעולם. סיבה נוספת היא למעשה ההצלחה המסחרית הגדולה שיש לנו בישראל, כמובן ביחס לגודל האוכלוסיה. המספרים בישראל נהדרים עבורנו. אנחנו מבינים שאם פיצחנו את השוק הישראלי, נוכל לפצח כמעט כל שוק אחר בעולם".

 

לשאלתי, האם החברה תשקול לאמץ מערכת הפעלה אחרת לשעונים שלהם, כדוגמת אנדרואיד וור?, ענה ספורלינג "שקלנו את זה במהלך השנים האחרונות אבל יש יתרונות גדולים שאנחנו נאבד אם נעבור למערכת הפעלה כמו אנדרואיד, כמו חיי סוללה או האקו סיסטם שלנו, ככה שאנחנו לא רוצים לאבד את הלקוחות שלנו, שמאוד מרוצים מאיתנו וגם אנחנו מהם".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא לוי
טים ספורלינג גרמין
צילום: גיא לוי
מומלצים