שתף קטע נבחר

מבחני ריסוק: ציונים גרועים לפיאט 500 ופורד קא

ארגון הבטיחות האירופי העניק ציוני בטיחות לשש מכוניות חדשות, לאחר מבחן הריסוק המקובל שהוא עורך. התוצאות מחמיאות לטויוטה, אודי ולנד רובר, בינוניות עבור סיטרואן ומאכזבות במקרה של פיאט ופורד

תוצאות מעורבות במבחני הריסוק האחרונים של Euro NCAP, ארגון הבטיחות האירופי. ציוני הבטיחות שהעניק הארגון לשש מכוניות חדשות הותירו שביעות רצון בקרב היצרניות אודי, לנד רובר וטויוטה, בעוד בכירי סיטרואן ובעיקר פיאט ופורד נותרו ללא ספק מאוכזבים.

 

פיאט 500 במבחן הריסוק 

 

אודי Q5 ולנד רובר דיסקברי החדשים כמו-גם טויוטה C-HR המשווקת כבר בישראל, זכו בציון המקובל כיום למכוניות חדשות - חמישה כוכבים. סיטרואן C3 שתושק כאן תוך זמן קצר, סיימה את מבחן הריסוק עם ארבעה כוכבי בטיחות, בעוד פיאט 500 ופורד קא סיימו עם ציון מאכזב של שלושה כוכבי בטיחות בלבד.

 

אודי Q5 - חמישה כוכבי בטיחות ()
אודי Q5 - חמישה כוכבי בטיחות

טויוטה C-HR - חמישה כוכבי בטיחות ()
טויוטה C-HR - חמישה כוכבי בטיחות

 

בהודעה לתקשורת שפרסם ארגון הבטיחות נאמר כי "אודי Q5 החדשה וטויוטה C-HR הפגינו בטיחות גבוהה במגוון הקטגוריות (בהן נבחנות המכוניות), בעוד לנד רובר דיסקברי זכה בציון הגבוה למרות שהוא אינו חף מבעיות". לדברי הארגון אשר בחר הפעם באופן נדיר להזהיר יצרנית, "לנד רובר עוסקת כעת בפיתוח והשקת מספר דגמים חדשים בשנים הקרובות, ואנחנו מקווים כי אתגרי הפיתוח בזמן קצר לא יפגעו בבטיחות כלי הרכב (שיושקו), וכי הערות הארגון בנוגע לדיסקברי, יזכו להתייחסות ראויה".

 

לנד רובר דיסקברי - חמישה כוכבים ()
לנד רובר דיסקברי - חמישה כוכבים

 

ב-NCAP הזכירו עוד כי שלוש המכוניות האחרות שנבחנו שייכות לקטגוריית הסופר-מיני הפופולרית במיוחד באירופה, כך הארגון, "בה למחיר הקניה חשיבות גדולה במיוחד. כדי להציע מכוניות מושכות ובמקביל אטרקטיביות מבחינת מחיר, מתפתות יצרניות לוותר על אבזרי בטיחות חשובים ולהתמקד במראה נאה וסגנון עכשווי". כדוגמה מביא הארגון את פיאט 500 ופורד קא שנבחנו, ומזכיר כי הן מציעות למשל חגורות בטיחות אחוריות ללא קדם-מותחן המסייע לשמירה על נוסעים במקרה של תאונה.

 

סיטרואן C3 - השיגה רק 4 כוכבים, כמעט 5 ()
סיטרואן C3 - השיגה רק 4 כוכבים, כמעט 5

 

עוד מזכירים בארגון כי פורד ופיאט לא מציעות במכוניות האלה בלימה אוטונומית במקרה של קרבה מסוכנת, מציינים כי ה-500 זכתה בציון גרוע בהגנה על נוסעים מלפנים ומאחור בעת התנגשות חזיתית, וכי במקרה של הקא נרשמו פגיעות קשות בחזה הנוסעים בתאונה דומה. סיטרואן C3 זכתה אמנם בארבעה כוכבי בטיחות ולא חמישה, אך ארגון הבטיחות מציין כי הכוכב החמישי נגזל ממנה אך ורק לאחר שהשיגה תוצאה לא טובה בהגנה על הולכי רגל.

 

פיאט 500 ופורד קא (למטה) - רק 3 כוכבים ()
פיאט 500 ופורד קא (למטה) - רק 3 כוכבים

 

לדברי מנהל הארגון, מיכיל ואן רטינגן, "פיאט 500 היא מכונית שהתיישנה בינתיים והשינויים הקלים שערכה פיאט בעת מתיחת הפנים האחרונה, אינם מסתירים זאת. לרוכשים המעוניינים לקנות את המכונית מומלץ להמתין לדגם כל-חדש שיגיע בעתיד, ולקוות כי פיאט תהפוך אותו לכזה המסוגל להתמודד עם מתחריו טוב יותר מבחינה בטיחותית, כפי שהדגם הנוכחי עשה לפני 10 שנים כאשר הוצג".

 

רטינגן המשיך וציין כי לצערו, פורד הוכיחה עם הקא החדשה כי אין לתלות תקוות גדולות לשינויים כאלה בקטגוריה זו. לדבריו, התוצאות שהשיגה הפורד הקטנה היו בינוניות, שכן היא חסרה מערכות בטיחות בסיסיות אותן מציעות מתחרותיה בקטגוריה (למשל רצועות בטיחות מתקדמות), כמו-גם מערכות מתקדמות יותר כמו בלימה אוטונומית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה C-HR - חמישה כוכבי בטיחות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים