שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "הפירוטכניקה של משרד התחבורה אינה פתרון"
    יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, נגד כוונת משרד התחבורה לשנות את שיטת ספירת ההרוגים - "זה לא פתרון, דרושה מדיניות חירום"

    משרד התחבורה יעבור השנה לשיטת ספירת הרוגים שונה מהנהוג: במקום מספר אבסולוטי, אומדן ביחס למיליארד ק"מ נסועה. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, התייחס לכך היום (ד') בישיבת ועדת הכלכלה, ואמר כי "מאז שהובלתי את השימוע בוועדת הכלכלה בדבר בלימת הקטל בדרכים, אני פותח מדי יום שני בבוקר את ישיבות הוועדה עם מניין ההרוגים מתחילת השנה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

     

    זינוק נוסף במספר הרוגי התאונות? נשנה את שיטת המדידה

     

    צפו בראיון שנערך השבוע באולפן ynet:

    צילום: חגי דקל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    לדבריו, "לפי תוכנית העבודה של משרד התחבורה לשנתיים הקרובות, שיטת ספירת ההרוגים בכבישים תשונה וכעת נמדוד את מספרם לפי מיליארד ק"מ נסועה. הפירוטכניקה של משרד התחבורה 'לייפות' את הנתונים הקשים, היא לא הפתרון למאבק בקטל בדרכים. אין הרוג למטר, לקילומטר או למיליארד קילומטר. כל הרוג הוא עולם ומלואו למשפחתו ולחבריו ושום שיטת מדידה לא תשנה זאת", אמר כבל.

     

    יו"ר ועדת הכלכלה אמר עוד כי "לא שיטת מדידה אלא מדיניות חירום של מניעה המבוססת על תגבור מאסיבי ומיידי של האכיפה, טיפול לאלתר בכבישים האדומים ובמוקדי סיכון, והטמעת טכנולוגיות חדשניות בכלי הרכב - זה מה שנדרש, ועכשיו", דברי כבל.

     

    בראיון שערך באולפן ynet, אמר ד"ר משה בקר, מומחה לתחבורה ובטיחות בדרכים כי "בגלל גידול בכמויות הרכב והנסועה, מדד ההרוגים למיליארד ק"מ נסיעה פוחת, אבל ק"מ הנסיעה לנפש גדל יותר. כלומר, אם המדד פוחת בהרוגים באחוז אחד וגדל בנסועה בשני אחוז, התוצאה הסופית שיהיו יותר הרוגים במדינת ישראל לנפש - וזו הבעיה הגדולה כשאתה לוקח מדד שהוא נוח לך. אם לא מביאים את כל הדברים האלו בחשבון, אז אנחנו טופחים לעצמנו על השכם ואומרים שהמצב השתפר".

     

    ד"ר ציפי לוטן המדענית הראשית בעמותת אור ירוק, אמרה כי "כשאתה חווה 4 שנים כאלו גרועות אז בכל מדד נהיה גרועים. הכי פשוט להסתכל על מספר הרוגים. המדד שבחרו בו במשרד התחבורה נותן אינפורמציה חשובה, אבל זה לא מדד שהוא זמין ומדויק".

     

    במשרד התחבורה הגיבו לראיון כי "משרד התחבורה התאים את מדדי ההרוגים בתאונות הדרכים למדדים המקובלים במדינות ה-OECD, שהם המדדים המקובלים בעולם. המדד החדש הוא מדויק ונכון יותר להשוואות בינלאומיות ויספק תמונת מצב אמינה יותר על מצב הבטיחות בדרכים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה ""הפירוטכניקה של משרד התחבורה אינה פתרון""
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: דוברות כבאות והצלה נגב
    הקטל בדרכים - נספור אחרת?
    צילום: דוברות כבאות והצלה נגב
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים