שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "טלפון ההדחה": הניצחון הקטן של LG
    בזכות תזמון מוצלח במיוחד, החברה הקוריאנית הצליחה לייצר זיהוי בין ה-G6, מכשיר הדגל החדש שלה, לבין ערכים של דמוקרטיה וחופש. בשוק המקומי כבר מכנים אותו "טלפון ההדחה" – מפני שהושק ביום הדחתה של הנשיאה פארק. ויש גם חצי מילה על סמסונג המתחרה

    בסוף השבוע שעבר אירעו שני דברים, לכאורה בלתי קשורים, בדרום-קוריאה: הנשיאה פארק ג'ן הייאה החשודה בשחיתות הודחה מתפקידה, וחברת LG השיקה את סמארטפון הדגל החדש שלה במגרש המקומי. ייתכן שהתזמון המקרי הזה שווה ל-LG הרבה יותר מכל מסע פרסום עתיר משאבים. הקוריאנים כבר הדביקו לו את הכינוי "טלפון ההדחה" (Impeachment Phone), דבר המעיד על זיהוי של המותג עם ערכים דמוקרטיים ועם המאבק בשחיתות.

     

    הנשיאה לשעבר פארק (צילום: EPA)
    הנשיאה לשעבר פארק(צילום: EPA)

     

    אין ספק ש-LG הייתה זקוקה לסוג כזה של נס. בסוף החודש ינחת ה-G6 גם על המדפים בישראל, השוק השני בעולם שבו מושק מכשיר הדגל, אבל סמסונג, המתחרה מבית, כבר נושפת בעורפה עם הגלאקסי S8, שעל פי הדיווחים יגיע לחנויות במחצית השנייה של החודש הבא. לשתי ענקיות הטכנולוגיה המבוססות בסיאול יש הפעם משהו להוכיח - לא רק במסגרת היריבות הוותיקה ביניהן, אלא גם בעקבות כשלים דרמטיים של הדגמים הקודמים - תקלת ה"בוטלופ" של ה-LG G4 שלאחריה הגיעו גם מכירות חלשות של הניסיון המודולרי עם G5, וכמובן טראומת הסוללות המתפוצצות של הגלקסי נוט 7.

    הפגנה בדצמבר נגד הנשיאה, לפני שהודחה (צילום: AFP)
    הפגנה בדצמבר נגד הנשיאה, לפני שהודחה(צילום: AFP)

     

    במובן הזה, התזמון המקרי של השקת ה-G6 בשוק הקוריאני ביום הדחת הנשיאה, שבין היתר חשודה בקשרי שחיתות עם סמסונג – מסייע ל-LG לבסס את המותג שלה כ"נקי" יותר, ומחובר יותר לרצון של האזרחים. סגן יו"ר סמסונג כבר הואשם בקבלת שוחד, והאשמות בנוגע למעורבותן של חברות אחרות במשק - כן, גם של LG, עוד נחקרות, אבל הקוריאנים כבר הכריעו - "טלפון ההדחה" מסמל עבורם ניצוץ של דרך חדשה.

     

    "הטלפון הושק ממש לפני שבוע ולכן יש לנו נתוני מכירות רק מהיומיים הראשונים", מסבירה אשלי מון, מנהלת מכירות בכירה במחלקת המובייל של LG באפריקה ובמזרח התיכון, "וכבר אנחנו יכולים לראות שה-G6 נמכר בצורה יפה, הרבה מעבר למה שציפינו". לדבריה, בהשוואה לימים הראשונים להשקת הדגם הקודם, מדובר בעלייה ניכרת. "ה-G5 עשה הרבה רעש תקשורתי בגלל הניסיון המודולרי, זה הביא לנו המון באזז שלא ציפינו לו והימים הראשונים למכירה הניבו תוצאות יפות. אבל גם בהשוואה אליו - אפשר כבר לראות שה-G6 נמכר הרבה יותר טוב בשוק הקוריאני", היא אמרה.

     

    גיא לוי בסקירה ראשונה ל-G6

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    גם היא מודה שהכינוי החדש למכשיר – "טלפון ההדחה", שניתן לו על ידי הקוריאנים, עובד ברמה השיווקית וממצב את LG כחברה שמזוהה עם ערכים דמוקרטיים. "העם הקוריאני מאוד שמח על ההדחה הזאת", היא אומרת, "בשבילנו זה אומר שהמדינה שלנו תמשיך להישאר דמוקרטית ושיש כאן ניסיון חדש לכלכלה נקיה משחיתות. לא התכוונו להשיק את הטלפון בדיוק באותו יום של ההדחה, כי לא יצאה הודעה מסודרת שזה עומד לקרות. זה צירוף מקרים מוחלט וזה עובד".

     

    יכול להיות שחלק מזה קשור במעורבות של סמסונג המתחרה?

    "אני לא חושבת שזה קשור", היא עונה בחיוך מנומס, "למרות התחרות בינינו ולמרות שלאורך השנים אנחנו כל הזמן גוררים אחת את השנייה לבתי משפט עם האשמות כאלה ואחרות, בסופו של דבר אנחנו משתדלים לשמור על מינימום של אדיבות קולגיאלית".

     

    בשוק הקוריאני, ה-G6 נמכר במחיר מומלץ של 899 אלף וון, שהם שווי ערך לכ-2,900 שקלים. באמצע השבוע הקרוב תיערך מסיבת עיתונאים לרגל השקת המכשיר בארץ, שבה יוכרזו המחיר, הצפוי לעמוד על כ-3,400 שקלים, והתאריך שבו המכשירים יהיו זמינים לצרכן הישראלי.

     

    הכותבת הייתה אורחת LG בסיאול

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה ""טלפון ההדחה": הניצחון הקטן של LG"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים