שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן אופניים פוקוס O1E EVO - נכנסים למרתון
    לגרסת הכניסה של דגם המרתון מבית פוקוס יש יכולת להפוך אותך למהיר ממה שחשבת

    מותג פוקוס הגרמני חידש לאחרונה את פעילותו בישראל לאחר החלפת הנציגות המקומית. הזדמנות מעולה לקחת למבחן את גרסת הבסיס של דגם המרתון - O1E.

     

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

     

    שלדת הקרבון כוללת את כל הפיצ'רים שהייתם מצפים למצוא בתיכנון שלדה עכשווי - ראש היגוי חרוטי, ניתוב כבלים פנימי ועוד. למתלים מהלך של 100 מ"מ המושגים בעזרת מנגנון Fold של פוקוס. עסק די מורכב מבחינה קינמאטית - כרבע ממהלכו הוא רך אך כאשר הזרוע מעמיקה עוד, ההתנגדות גדלה. למה זה טוב? לאפשר למתלה לשכך היטב שיבושים קלים, אך להעניק לו יכולת ספיגה של חבטות גדולות יותר.


     (פז בר)
    (פז בר)

     

    אביזרים וחלקים: רכיבי המתלה מגיעים מרוקשוק, עם מזלג SID ונעילה מהכידון, ומונארך RT 165 מאחור. שילוב סולידי ומוכח. לשניהם קפיצי אוויר ושליטה בשיכוך ההחזרה ונעילה. העברת הכוח נסמכת על SRAM. גם כאן הלכה פוקוס על בטוח עם קבוצת GX מלאה בסידור 1X11 הילוכים. על ציר ההינע גלגל עם 30 שיניים ומאחור קסטה 10-42, המקנה טווח מהירויות נרחב למדי.

     

    המעצורים הם מהמדף הזול יותר, כנראה כדי לצמצם עלויות - ד'אור הידראולית של שימאנו עם דיסקים בקוטר 160 מ"מ מאחור ו-180 מ"מ בחזית. הכידון הרחב (735 מ"מ) ויתר האביזרים ההיקפיים - כולל סט חישוקי "29 - ממותגים "קונספט" ועשויים מאלומיניום איכותי. משקל האופניים מוכנים לרכיבה - 12.8 ק"ג. המחיר: 17 אלף שקלים.


     (פז בר)
    (פז בר)

     

    רכיבה: אלה אופניים מהירים, מאד מהירים. הרכיבה כללה דהירה בסינגלים הדרדרתיים של תמרת וכפר החורש, בלופ הזורם והמהפנט של יער ביריה כולל העליות, ולסיום חופן הקפות שטוחות ומהירות במגרש הביתי באיזור השרון. במצטבר, מעל 100 ק"מ של שבילים וסינגלים מגוונים.

     

    האם הפוקוס 01E הם אכן אופני XC ומרתון? התשובה מגיעה במגוון דרכים. החל מהאופן בו הם טיפסו מעלות, דרך יעילות הדיווש בקטעים שטוחים, וכלה

    באופי השלדה והגיאומטריה המעדיפה במובהק קטעים ישרים על-פני פיתולים ושינויי כיוון מהירים.

     

    יהיה עליכם להשתמש בהרבה תנועות גוף כדי לאפשר לאופניים האלה לפנות מהר והדוק, או סתם לשנות כיוון כשאתם רוכבים בקצב מהיר. לא אחת מצאתי את הגלגל הקדמי לא בדיוק היכן שרציתי כתוצאה מפיתול המתלה האחורי ואולי גם המזלג דק הרגליים. הגיאומטריה כאן בפירוש נועדה ליציבות, פחות לתמרון.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    צמיגי קונטיננטל המקוריים הם מדגם רייס קינג, והם אכן מאד קלים ומהירים. עם פרופיל עגול ומעט מאד התנגדות-גלגול. אלא שמה שהופך אותם לצמיגי מירוץ טובים, גורע מיכולת האופניים בסביבה לא תחרותית. הם רגישים למדי לתקרים וקרעים (היו לנו שניים, למרות הטיובלס והג'יפה) ומציעים אחיזה בינונית-מינוס על-פני שבילים דרדרתיים. הייתי שוקל צמיגים מעט יותר אגרסיביים לשימוש אצלנו.

     

    הבחירה בבלמים הזולים יותר מתבטאת בשביל. הקדמי אמנם מספק עוצמה טובה ומינון סביר, אך האחורי פחות משכנע. שידרוג אפילו ל-SLX ישפר את המצב.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    ולסיכום, מדובר באופניים מהירים מאד, ואין לי ספק שמי שמחפש אופני מרתון כדי לעשות את צעדיו הראשונים בעולם מירוצי ה-XC, ייהנה מאד. אחרי הכל, אופני "פול-קרבון" במחיר של 17 אלף שקלים זה לא מעט כסף, אבל באופן יחסי, מאד מפתה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן אופניים פוקוס O1E EVO - נכנסים למרתון"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים