שתף קטע נבחר

המנהרות שיפחיתו את הפקקים: הארכת כביש 6 צפון

דקות ארוכות של המתנה הפכו לשגרה יומית עבור אלפים מתושבי הצפון, החולפים בצומת יקנעם הפקוק. החדשות הטובות הם שבימים אלו ממש מתבצע פרויקט הארכת כביש 6 לצפון, שישנה את פני האזור. צפו

בשיתוף שפיר הנדסה

 

40-50 דקות של המתנה הפכו לשגרה יומית עבור אלפים מתושבי הצפון החולפים בצומת יקנעם הפקוק כמעט בכל שעות היום. ב-2019 התמונה צפויה להשתנות כשייחנך פרוייקט הארכת כביש 6 לכיוון צפון.

 

צפו בכתבה

 

"הפרויקט עצמו, בכלל התוואי שלו, מתחיל כ-2 ק"מ דרומית ליקנעם, כאשר כביש 6 נכנס לתוך מנהרת יקנעם, יוצא באיזור שאנחנו נמצאים פה למחלף תל-קשיש, מחלף תל-קשיש מחלף מערכתי, כולו יהיה בנוי ממעברים תחתיים ללא גשרים בשביל לשמור על האיכות הנופית פה ולא לחסום את הנוף עם גשרים", מסביר ארנון וולסקי, מנהל פרויקט הארכת כביש שש צפון של שפיר.

 

"בצומת ג'לאמה יוקם מחלף העמקים, מחלף העמקים יוביל את כביש 6 לכיוון היישוב רכסים, כאשר שם ניכנס למנהרה באורך 2.5 ק"מ מתחת ליישוב רכסים, נצא מהמנהרה הזאת, ניכנס למנהרה נוספת באורך חצי קילומטר, בשלוחות של יישוב אבטין ולאחר המנהרה הזאת אנחנו ניסע בכביש 6 עד הגיענו למחלף סומך. מדובר על שלוש מנהרות כפולות באורך מצטבר של עשרה ק"מ, יש לנו פה 16 גשרים, ארבעה מחלפים מרכזיים ו-16 מעברים תחתיים", מוסיף וולסקי.

 

מנהרה היא כבר לא מילה גסה

"אין ספק שבנייה תת קרקעית היא הרבה יותר יקרה והרבה פחות כלכלית מבנייה במרחב הפתוח. היתרונות המרכזיים של הבנייה התת קרקעית: היכולת לייצר נסיעה רצופה לנהג", מוסיף. "כל העבודה הזאת שאת רוצה פה שמתבצעת היא 24/7, בזמן שאנשים ישנים, אף אחד לא מרגיש שאנחנו עובדים פה, והיתרון השלישי, בעיני המרכזי ביותר, הוא הפחתת זיהום אוויר, גם רעש הוא זיהום אוויר". 

 

בשיתוף שפיר הנדסה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים