שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    מעבר לכל דמיון
    סיפורו של אופיר חזן, בוגר המחלקה למתמטיקה שימושית במכללה האקדמית להנדסה "אורט בראודה", שמפתח ביחד עם צוותו מציאות חדשה עבור עולם המציאות המדומה

    *התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמיים המציגים

     

    לפני כשש שנים סיים הסטודנט אופיר חזן את לימודיו במכללה האקדמית להנדסה "אורט בראודה", שבה למד במסגרת תכנית המצוינות של המכללה, כשבאמתחתו תואר של בוגר מצטיין במתמטיקה שימושית וכן הכשרה מורחבת בהנדסת תוכנה. היום הוא בן 31, גר בהרצליה, נשוי לעדי, אבא לגלי ומצפה לילד נוסף.

     

    עד כאן סיפור יפה, אם כי לא יוצא דופן. אבל אחרי שתקראו הלאה, לא תופתעו אם באחד הימים תופיע בעיתון ידיעה על עוד אקזיט של חברה ישראלית ועל "אופיר חזן, מוח מבריק מישראל", שגם הוא עשה את זה, ובגדול. אנחנו נוכל לשמוח ולהתגאות, כי אופיר הוא משלנו.

    אופיר חזן (באדיבות אופיר חזן)
    אופיר חזן(באדיבות אופיר חזן)
     

    אופיר, בעל נשמה של יזם, אנרגיות של אנרג'ייזר וראייה מערכתית רחבה, עזב משרה מבטיחה ברפאל (מקום עבודתו כבר משנת הלימודים הראשונה) כדי להגשים את חלומו הנכסף: הקמת סטארט-אפ בתחום של מציאות מדומה - Virtual Reality (או בקיצור VR), שייתן פתרון לבעיה גדולה ויימצא בחזית הטכנולוגיה העולמית.

     

    טכנולוגיות חדשות הלהיבו את אופיר מאז ומתמיד. הוא ניחן בסקרנות ובתעוזה בכל הקשור לתחומים חדשים ולחלוציות. ב-VR נתקל אופיר לראשונה לפני כמה שנים, כשהתחום היה בחיתוליו. הוא זיהה פוטנציאל והמשיך לעקוב דרך האינטרנט וחברים. עם הזמן הפך לאחת הדמויות הפעילות בקהילת ה-VR המקומית והגלובלית, וכיום הוא מרצה מבוקש בכנסים בינלאומיים, שעוסקים בענף המתפתח והמסקרן הזה.

     

    בפברואר האחרון חשפו אופיר וצוותו את galigu - חברת הסטארט-אפ שהוא עומד בראשה, הנושאת את הכינוי של בתו גלי - אשר יוסדה ביחד עם שותפו לדרך נדב זמיר, שהינו מהמהנדסים הבולטים בישראל בתחומי המציאות המדומה והמציאות הרבודה, ומשמש כמוביל הפיתוח (CTO) של החברה. אל אופיר ונדב הצטרף עומרי הרמן, מהנדס תוכנה ומתכנת VR, שמחולל נפלאות בתחומו.

    נדב זמיר (באדיבות אופיר חזן)
    נדב זמיר(באדיבות אופיר חזן)
     

    מאז שסיים את לימודיו שומר אופיר על קשר הדוק עם המכללה ומציין בגאווה את היותו בוגר המחלקה למתמטיקה שימושית, אשר בה, לדבריו, קיבל את הכלים שאפשרו לו לצאת בבטחה אל התעשייה ואשר משמשים אותו עד היום. בסוף חודש מרס הגיע אופיר למכללה כדי לספר על galigu לסטודנטים, לבוגרים ולחברי קהילת המכללה. הרצאתו עוררה התרגשות רבה וגרפה מחמאות רבות, ממש כפי שקרה בהציגו את החברה ברחבי העולם. ניצלנו את המאורע כדי לשאול אותו על הדרך, התוכניות וההצלחה שכנראה מחכה מעבר לפינה.

     

    - לכל ה"מציאותיים", שלא שמו לב למהפכת "המציאות המדומה", אנא הסבר במה מדובר.

    "מציאות מדומה היא שער לאינסוף עולמות. זו היכולת לחוות

    סיטואציות ו'להיות' במקומות שאין באפשרותנו להגיע אליהם בדרכים רגילות ובאותה נקודת זמן (כמו למשל סיור במאדים). מציאות מדומה היא הַדְמָיָה ממוחשבת וירטואלית (בדרך כלל תלת-ממדית), הנעשית באמצעות מחשב או טלפון נייד. השימוש ב-VR מקנה לחוֹוה תחושת הינתקות והימצאות (כמעט פיזית) בו-זמנית. המונח המקובל לתיאור תחושה זו הוא Immersive. מי שהתנסה והרגיש - יודע. זו חוויה שכל עוד לא חוֹוים אותה, לא מצליחים להבין.

     

    "ההתקדמות הטכנולוגית שחלה בתחום ה-VR בשנים האחרונות פתחה בפנינו הזדמנויות רבות וערוצים מגוונים. כיום משתמשים בטכנולוגיית ה-VR בעיקר לצורכי חינוך, משחקים, בידור, אימון, תרפיה, רפואה והתמודדות עם פחדים".

     

    - האם מדובר בחוויה שתישאר כאן הרבה שנים או באופנה שתחלוף מן העולם כאשר תופיע אטרקציה גדולה ממנה?

    "זה פה וזה יישאר. בקרוב מאוד נבלה רובנו שעות רבות בעולמות וירטואליים. הגענו לשלב שבו הטכנולוגיה בשלה מספיק כך שבאמצעות טלפון נייד ומשקפי מציאות מדומה (VR Headset), שאינם כוללים אלקטרוניקה, ניתן לחוות תוכן VR באיכות גבוהה. עם זאת, עולם המציאות המדומה עדיין נמצא בחיתוליו, בדומה לאינטרנט של תחילת שנות ה-90 - אז הייתי ילד שמתקשה להבין איך עובר טקסט דרך חוטים למסך המגושם שלי.

     

    "זה דומה, כי שוק המשתמשים קטן - מיליונים בודדים בלבד, ישנם אתגרים טכנולוגיים שצריכים להיפתר ויש מחסור ברור בתוכן איכותי ומתמשך. בדומה לאינטרנט - הפוטנציאל ענק, ובשונה ממנו - קצב ההתקדמות מהיר הרבה יותר, הודות לאינטרנט".

     

    - איפה galigu בסיפור הזה?

    "galigu פותרת את אחת הבעיות הבולטות ביותר של משתמשי ה-VR, ועל הדרך מסייעת גם לבעלי התוכן ב-VR הכוללים בעיקר studios & brands אשר מתקשים לייצר הכנסה מהתכנים הנהדרים שהם מייצרים. המשתמשים מצפים מ-VR לספק חוויית שימוש מדהימה ומתמשכת, אך במציאות החוויה היא לא פחות ממתסכלת! הגישה לתכנים רלוונטיים היא מסורבלת ואורכת זמן רב. היכולת לחפש תוכן בתוך המשקפיים בלתי-אפשרית, והמעבר בין תכנים קיימים אינו אינטואיטיבי.

     

    "כדי למצוא תכנים רלוונטיים, נאלץ המשתמש בדרך כלל להתנתק מה-VR ולחפש תוכן בסביבה דו-ממדית (מסך מחשב וטלפון נייד). בעיה זו בולטת עוד יותר בקרב משתמשים חדשים (first timers) שמנסים VR בפעם הראשונה. לראייתנו, זו אחת הסיבות המרכזיות לאימוץ איטי של mobile VR.

     

    "מצד שני מתלוננים יצרני התוכן על מחסור במשתמשים ועל קושי ביצירת הכנסה מהתכנים שהם מייצרים ומערוצי ההפצה הקיימים. בהיעדר ערוצי הפצה והנגשה כגון מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ופלטפורמות פרסום, כפי שקיימות באינטרנט, אין ליצרני התוכן מוטיבציה להמשיך ולייצר תכנים באיכות גבוהה".

    אופיר חזן ונדב זמיר בכנס המובייל העולמי, ברצלונה (באדיבות אופיר חזן)
    אופיר חזן ונדב זמיר בכנס המובייל העולמי, ברצלונה(באדיבות אופיר חזן)
      

    - הסלוגן שלכם הוא "Easy VR" - הסבר בבקשה.

    " galigu הוא מנוע חיפוש והמלצות תוכן אינטואיטיבי, שמאפשר למשתמשים לחוות סוגים שונים של תכני VR בתוך הסביבה הווירטואלית - כלומר בתוך המשקפיים. הפלטפורמה שאנו מפתחים הינה אינטואיטיבית וניתנת להפעלה על-ידי כל אדם ללא ידע מוקדם. הקלט בה מבוצע באמצעות קול (voice) ושלט (controller). בהינתן הפלטפורמה שלנו - חוויית השימוש ב-VR הופכת לקלה ורציפה, ומכאן המקור לסלוגן".

     

    - מהו גודל השוק המשוער שלכם?

    "אנליסטים צופים ששוק התוכנה ב-VR יחצה את רף 15 מיליארד הדולרים עד שנת 2020. זה הרבה כסף וכדי שזה יקרה צריך שהאימוץ של המדיום החדש הזה יהיה הרבה יותר מהיר ממה שראינו עד כה. נכון להיום ישנם כמה עשרות מיליונים בודדים של משתמשי VR וקצב גידול של כ-200% בשנה".

     

    - באיזה שלב אתם נמצאים היום?

    "שלב ההשקה. גייסנו כספים ממשקיעים פרטיים והצגנו את גרסת האלפא שלנו בכנס המובייל העולמי. בעוד כחודש נשיק את גרסת ה-MVP (ראשי תיבות של Minimum Viable Product) למשתמשים הראשונים (Early adopters) של VR בכנס הגדול ביותר בעולם בתחום שלנו שנקרא AWE ומתקיים בסנטה קלרה, קליפורניה. חתמנו על שיתופי פעולה אסטרטגיים (בין היתר עם מערכת הפעלה) ואנחנו מתקדמים בקצב מהיר מאוד בצד הפיתוח".

    אופיר חזן מרצה בכנס Global Technology שהתקיים בסיאול, קוריאה הדרומית (באדיבות אופיר חזן)
    אופיר חזן מרצה בכנס Global Technology שהתקיים בסיאול, קוריאה הדרומית(באדיבות אופיר חזן)
     

    - איך מגיבה תעשיית ה-VR עד עכשיו לפיתוח שלכם?

    "צוות הפיתוח המעולה, בהובלתו של נדב, ממצב את galigu כשחקן דומיננטי בתעשיית ה-VR העולמית. פניות מגיעות מכל עבר. אנחנו במגעים עם ענקיות טכנולוגיה לגבי שיתופי פעולה והזדמנויות משותפות. זכינו בתחרויות סטארט-אפים ונכנסנו לרשימת עשר החברות המהפכניות ביותר בת"א של Disruptor Daily. אנו בעיצומו של סבב גיוס מוקדם (Seed) משמעותי ממשקיעים פרטיים וקרנות בארץ ובחו"ל וממשיכים לעבוד במלוא המרץ ממשרדנו ברחוב רוטשילד בתל אביב".

     

    לנו לא נותר אלא לאחל הצלחה רבה לאופיר ולצוותו.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מעבר לכל דמיון"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אופיר חזן מרצה בכנס Global Technology שהתקיים בסיאול, קוריאה הדרומית
    באדיבות אופיר חזן
    מומלצים