שתף קטע נבחר

הסייבר הישראלי בדרך לכבוש עוד יעד אסטרטגי

כשבוע לאחר שציינו את יום הולדתה של מדינת ישראל, 14 חברות, יטוסו ליפן בארגון מכון היצוא ומינהל סחר חוץ כדי להשתתף בתערוכת הסייבר הגדולה ביותר בחלק הזה של כדור הארץ, לשמוע, להשמיע ולפגוש שותפים פוטנציאליים לעסקת הענק הבאה של חייהם. ככה עושים ציונות ב-2017

בעוד קצת יותר משבוע, 14 חברות ישראליות יעשו את דרכן מזרחה ליפן, ארץ השמש העולה בארגון מכון היצוא והנספחות המסחרית ביפן, במטרה להשתתף ולהציג בתערוכת IT WEEK. כשמה, התערוכה מתמקדת בכל עולמות ה-IT, ונחשבת כתערוכת הסייבר הגדולה ביותר ביפן.

 

זו השנה השנייה שישראל לוקחת חלק בתערוכה. "מבחינתנו שנה שעברה היה כניסוי כלים שעבר בהצלחה יתרה", אומר מנהל יחידת הסייבר במכון היצוא, אחיעד אלתר, אשר בניגוד לענפים אחרים במכון, יחידת הסייבר היא שיתוף פעולה של המכון, מינהל סחר חוץ ומטה הסייבר במשרד ראש הממשלה.

 

לדבריו, אחרי שטסו עם 10 חברות, הפעם החליטו ביחידה להרחיב את המשלחת לכדי 14 חברות שמשתייכות למגוון תחומים וסקטורים בתוך הענף הסייבר.

"ניסוי כלים שעבר בהצלחה יתרה". אלתר (צילום: רונן אקרמן) (צילום: רונן אקרמן)
"ניסוי כלים שעבר בהצלחה יתרה". אלתר(צילום: רונן אקרמן)
 

איך קובעים אילו חברות ישתתפו?

"מספר חודשים לפני כל אירוע, אנחנו שולחים לכלל החברות שאנחנו עובדים איתן קול קורא שמיידע בסוג האירוע עם כמה שיותר פרטים עליו", מסביר אלתר. "לאחר מכן החברות מציעות את עצמן, ואנחנו בודקים איתן שהן אכן נמצאות בשלב המתאים מבחינת הפיתוח עבור האירוע המדובר".

ביתן משלחת מכון היצוא הישראלי ()
ביתן משלחת מכון היצוא הישראלי
 

כיצד מודדים הצלחה?

"תפקידי כמכון היצוא הוא להכין את השטח בצורה הצורה ביותר על מנת שכשתבוא תורה של החברה, היא תדע להציג את עצמה בדרך האופטימלית ביותר. "ולכן אני כנציג יחידת הסייבר, יחד עם שותפינו בנספחות המסחרית ביפן, נדאג לפגישות עם הגורמים המתאימים, נשיג ונייצר קשרים עם האנשים הנכונים - למען החברות הישראליות". אלתר מוסיף שבסופו של דבר, פה עבודתם מסתיימת, ושעתם של נציגי החברות להטיל את קסמיהם ולשווק את עצמם בצורה הטובה ביותר מתחילה. 

 

רגע לפני שהם עולים למטוס עד הקצה השני של העולם, דיברנו עם 3 חברות מתוך המשלחת. זהו סיפורם

 

"חותרים להיות שם דבר בענף הסייבר"

"אנחנו העיניים והאזניים במקומות האפלים של האינטרנט", אומר מנהל הפיתוח והשיווק של SenseCy, ג'יל פרז, בראיון שקיימנו איתו לקראת התערוכה. לדבריו, ההאקרים והפורצים של עולמות הטכנולוגיה והמיחשוב מדברים בינם ובין עצמם בפורומים שמהווים כמעין "אחורי הקלעים" של התעשייה.

 

פרז מספר ששירותי המודיעין ש-SenseCy מספקת ללקוחותיה מבוססים על יצירת ישויות וירטואליות אמינות, אשר משתלבות במעגלי האקרים, משקיפות על המתרחש בקבוצות סגורות אלו ועל ידי כך חושפים האנליסטים בחברה מידע בעל ערך רב כמו פריצות עבר או עתיד. SenseCy משתמשת באותה אינפורמציה ומעבירה אותה ללקוחותיה, כל אחד לפי צרכיו.

משרדי SenseCy ()
משרדי SenseCy
 

"סל הלקוחות שלנו מגיע ממגוון גדול מאוד של תחומים, החל מבתי חולים קטנים ועד תאגידים פיננסיים ענקים. אנחנו יודעים להגן עליהם עם המידע שאנו מספקים עוד לפני שהפריצה מתרחשת, והם בתורם מגנים על המידע הרגיש ביותר כמו רשימות חולים, מספרי כרטיסי אשראי ועוד", מפרט פרז.

 

SenseCy החלה את דרכה כמחלקה בתוך חברת האם, טרוג'נס, למודיעין אינטרנטי. "קמנו מתוך הצרכים של הלקוחות שלנו", מציין פרז, "כיוון שהצרכים ואיתם הביקוש גברו עוד ועוד, גדלנו גם אנחנו לכדי חברה שעומדת בפני עצמה". SenseCy קמה בשנת 2014, נכון להיום מונה 18 עובדים וממוקמת בנתניה.

"יודעים להגן עליהם עם המידע שאנחנו מספקים". פרז ()
"יודעים להגן עליהם עם המידע שאנחנו מספקים". פרז
 

"העובדים שלנו יודעים לדבר 14 שפות ברמת שפת אם, כך שהם מכירים ומבינים את 'שפת הרחוב' - הכל על מנת להשתלב, להבין לעומק ולרכוש את אמונם המלא של ההאקרים", אומר פרז.

 

מה הציפיות מהתערוכה?

"אסטרטגית השייוק שלנו לא מוכוונת גיאוגרפית, אלא סקטוריאלית. לפיכך, יפן מהווה עבורנו יעד עם הרבה סקטורים שעבורם השירותים שלנו מאוד רלוונטיים. יש בה הבנה טכנולוגית מתקדמת, מה שמייצר ביקוש והיצע גבוהים", מספר פרז.

 

לדבריו, חלק מהתוכניות לעתיד של SenseCy הוא להמשיך בקו הקיים, הן מבחינת לקוחות והן מבחינת התקדמות החברה. "אנחנו חותרים לכך ש-SenseCy תהיה שם דבר בענף הסייבר, שכולם יכירו ויידעו מי היא ומה היא עושה. ולמען כל אלה ההשתתפות בתערוכה".

 

מחזקים אחיזה עם השותפים לדרך

"נכון להיום, 99% מכלל תקיפות הסייבר בעולם באות מתוך מטרות לרווח כלכלי", אומר מנהל האבטחה בחברת CoroNet ואחד ממייסדיה, דרור ליבר. לדבריו, התוקפים מתחלקים לשני סוגים, תוקף יחיד שמצא מטרה ומשקיע את מרצו למען תקיפתה, או ארגוני פשע מאורגנים ומסודרים, אשר התקיפות הן פרנסתם העיקרית, והם מנהלים אותן כמו עסק מסחרי לכל דבר.

 

CoroNet הוקמה בשנת 2014 על יד ארבעה מייסדים, שהכירו אחד את השני בעבודות קודמות. "בניגוד לסטארט-אפיסט הממוצע, אנחנו ארבעה יזמים בשנות ה-40 המאוחרות לגילנו, עם ניסיון של מיזמים קודמים בתחום הסייבר", מסביר ליבר.

שומרים על חיבור מהימן. ארבעת מייסדי CoroNet ()
שומרים על חיבור מהימן. ארבעת מייסדי CoroNet
 

הוא מוסיף כי "בזכות ההיכרות והידע שיש לנו בתחום, שמנו לב שלא כמו בעבר, קל ומאוד זול היום להשיג חומרה ומידע כדי לפרוץ לכל מקום בו תבחר. מה שהיה פעם רק בידיהם של שירותי ביון מתקדמים, נמצא בימינו אצל כל האקר מתחיל".

 

הטכנולוגיה של CoroNet למעשה מגנה על חברות וארגוני ענק מפני מכשירים חיצוניים המתחברים אליהם דרך רשת האינטרנט והענן. היא מתבססת באמצעות תוכנה המותקנת על כל מכשיר שעתיד להתחבר לרשת של הלקוח, ושומרת על חיבור מהימן ונקי מגורמים לא רצויים. בעת כל חיבור בין המשתמש החיצוני לרשת של החברה, המוצר הייחודי של CoroNet מוודא ששני הקצוות נקיים, בין אם מדובר בהשתלטות מרחוק ועד העלאת קובץ פשוט לחשבון ה-Dropbox של הארגון, ושומר שהתווך ביניהם יהיה מוגן.

 

ליבר מספר שמבחינתם האופק הוא להגיע לסדרי גודל כמו צ'ק פוינט, ושבדומה לחברת הענק, גם הם לא מתכננים לצאת מישראל. "כל הלקוחות שלנו באים ממדינות זרות, אבל היכולות והטאלנטים נמצאים פה, ולכן כל עוד יש לי נציגות במדינה ממנה בא הלקוח (ל- CoroNet משרדים בארה"ב, ברלין וסינגפור. ל"צ), עצם העובדה שאני ישראלי רק מחזקת ומקדמת אותי לביצוע העסקה".

 

לדבריו, יש להם לקוחות באירופה, צפון אמריקה ואסיה, בדגש על יפן. "לא מזמן חתמנו על הסכם הפצה עם ASGENT, חברת האבטחה הגדולה ביותר במדינה האסייתית".

 

מה אתם מצפים מהתערוכה הקרבה?

"החלטנו לקחת חלק בתערוכה משתי סיבות עיקריות, האחת להראות את רמת הרצינות הגבוהה שיש לנו לגבי השוק המקומי. והשנייה, לחזק את האחיזה שלנו ביפן כמו גם את מערכות היחסים שיש לנו עם השותפים שלנו לדרך".

 

תוצאה אופטימלית תוך כמה חודשים

כל מערכת תקשורת שהיא, בעיקר כשמדובר בעולם הסייבר, מתחלקת לשלושה חלקים: שני הקצוות שמייצרים וקולטים את המידע, והתווך שביניהם. במהלך 2014, כשהחברה בה עבד שלמה גורפינקל נמכרה, הוא החליט לפנות לדרך חדשה, ויזם את חברת CGS, המתמחה בתיווך וסינון המידע שעובר בין שני הקצוות.

 

"נכון להיום, ישנן כמויות עצומות של מידע ומהירות בה הוא עובר הן גבוהות ביותר", מסביר גורפינקל. לדבריו, על מנת ששני הצדדים יוכלו לנהל את מערכת היחסים ביניהם, בין אם במודע או בנסתר, ביעילות, אפקטיביות ואופטימליות מלאה, הכלי המתווך צריך לדעת לסנן ולהעביר רק את המידע שרלוונטי לצד המקבל, ובמקביל שלא להחסיר ממנו אף פרט חשוב.

יודעים לסנן ולהעביר רק את המידע הרלוונטי. גורפינקל וליפשיץ ()
יודעים לסנן ולהעביר רק את המידע הרלוונטי. גורפינקל וליפשיץ
 

לפיכך, עם ניסיון עבר עתיר ידע, גורפינקל יצר את כלי התיווך של CGS. הטכנולוגיה של החברה מורכבת הן מחומרה והן מתוכנה שמורכבת עליה. "בזכות השילוב בין החומרה הייחודית שלנו והתוכנה הגענו לתוצאה אופטימלית בזמן קצר מאוד של כמה חודשים, בזמן שלחברות אחרות לוקח שנים", מתאר סמנכ"ל החברה, עידו ליפשיץ.

 

מי הוא בעצם קהל היעד שלכם?

"למעשה, הלקוחות שלנו מורכבים משני סוגים. הסוג הראשון הן חברות היי-טק וסייבר שמשלבות את המוצר שלנו בתוך המוצר שלהן וכך משדרגות את השירות שהן נותנות ללקוחות שלהן, תוך קידום המכירות של CGS.

החומרה הייחודית אחראית על מהירות ואיכות התוצאה הסופית ()
החומרה הייחודית אחראית על מהירות ואיכות התוצאה הסופית
 

"הסוג השני, הם אותם מדינות, ארגונים, מרכזים פיננסי ועד בתי חולים אשר מעוניינים לשמור על המידע שלהם מפני גורמים עויינים, ובמקביל לדעת ולעקוב אחר המתחרים, השותפים ושאר המרכיבים של התחום שלהם", עונה גורפינקל.

 

נכון להיום, סל הלקוחות של החברה מורכב מקשת רחבה של חברות, הן מישראל והן מחוצה לה באירופה ואסיה פסיפיק, ועד סוף 2017 תצטרפנה גם חברות מארה"ב, אשר בימים אלה נמצאות בתהליכים של משא ומתן עם CGS.

 

מה אתם מצפים מהתערוכה הקרבה?

"תערוכת IT WEEK הגיעה אלינו בתזמון שיא מבחינת תהליך התפתחות החברה והרחבת קשת הלקוחות שלנו", אומר גורפינקל. "נכון להיום יש לנו שותפים ביפן שמכירים את המוצרים שלנו, והיינו רוצים להעמיק את הקשר איתם ולפתח אותו. ובנוסף, אנחנו שואפים לקדם ולפגוש גורמים ולקוחות נוספים בשוק האסייתי".

 

בשיתוף מכון היצוא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים