שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
היציע הווירטואלי
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לוהט על המסלול
    אם עונת הפורמולה 1 תימשך באותו קצב צפוי לנו קרב מרתק בין פטל והמילטון עד הרגע האחרון. פרארי, שבעשור האחרון ראתה מרחוק את רד בול ומרצדס, נותנת פייט חזק לגרמנים וכרגע רק נקודה אחת מפרידה בינה ובין המקום הראשון באליפות היצרנים

    בגראנד־פרי שנערך באמצע החודש בבחריין קיבל ולטרי בוטאס הוראה בקשר לפנות את הדרך ללואיס המילטון. הוראות קבוצתיות הן לא דבר מיוחד בפורמולה 1 ומטרתן לסייע לנהג המוביל של הקבוצה לצבור יותר נקודות על מנת לשפר את מיקומו בדירוג הכולל.

     

    בימי האימונים שהתקיימו לאחר המרוץ השיגו הרכבים של פרארי תוצאות מרשימות, בעוד שנהגי מרצדס נראו מתקשים. השליטה של פרארי נמשכה במקצי הדירוג בגראנד פרי הרוסי, אותם סיימו צמד הנהגים של הסקדוריה במקומות הראשונים. אבל אז הגיע הזינוק. בוטאס, שזינק מהמקום השלישי, הצליח לתפוס במהירות את המקום הראשון. סבסטיאן פטל לא ויתר וישב לפני על הזנב לאורך מרבית המרוץ ובשלב מסויים אף הצליח לעקוף אותו. העקשנות השתלמה לבוטאס שחצה ראשון את קו הסיום והשיג ניצחון ראשון בקריירה.

     

     (צילום: EPA)
    (צילום: EPA)

     

    המרוץ הצמוד והמותח היווה אקורד סיום מוצלח לאחד החודשים הכי עמוסים בעולם הספורט המוטורי. במהלך החודש התקיימו שלושה מרוצי פורמולה 1 ואם העונה תימשך באותו הקצב, צפוי לנו קרב מרתק בין פטל והמילטון. קבוצת פרארי, שבעשור האחרון ראתה מרחוק את רד בול ואת מרצדס, נותנת פייט חזק לגרמנים וכרגע רק נקודה אחת מפרידה בינה ובין המקום הראשון באליפות היצרנים.

     

    מלבד המנצחים כדאי לשים לב גם למקס ורסטאפן, שעדיין לא בן 20, מדורג במקום החמישי וכבר הספיק לעמוד על הפודיום העונה. חוץ מהביצועים על המסלול
    הוא הספיק להיכנס לחילופי דברים עם פליפה מאסה. נהגים צעירים עם פה גדול זה בדיוק החומר ממנו עשויים אלופים. תשאלו את איירטון סנה ומיכאל שומאכר.

    מי שפחות מרוצה מפתיחת העונה הוא פרננדו אלונסו. האלוף לשעבר נאלץ להתמודד עם בעיית אמינות של מנועי הונדה. הוא נאלץ לפרוש משני המרוצים הראשונים של העונה, ובמרוץ האחרון לא הצליח לזנק. את המרוץ הבא יחמיץ עקב החלטתו לקחת חלק במרוץ האינדי 500. קצת עצוב לראות כוכב בסדר גודל שלו נופל בצורה כל כך קשה.

     

    מעניין היה גם במסלולי ה־MotoGP. מאבריק וינאליס פתח את העונה עם שני ניצחונות, אך נאלץ לפרוש במהלך המרוץ באוסטין. מארק מארקס, שלא פתח את העונה בצורה טובה, ניצל את ההזדמנות ורשם ניצחון ראשון. ולנטינו רוסי, עדיין לא ניצח אף מרוץ העונה, אך כרגע נמצא בראש הטבלה הודות לשלושה פודיומים בשלושת המרוצים הראשונים של העונה. הדוקטור כבר בן 38, אבל עדיין נראה רענן ורעב.

     

    אליפות העולם בראלי סיפקה לנו דרמות בשני המרוצים שהתקיימו החודש. תיירי נויביל, נהגה של קבוצת יונדאי, הצליח לרשום ניצחון ראשון בראלי קורסיקה שהתקיים בתחילת החודש. בכך הפך לנהג הרביעי שמנצח מרוץ העונה. אלפיין אוונס הוביל לאורך מרבית ראלי ארגנטינה והיה קרוב לניצחון, אך במקטע האחרון הצליח נויביל לעשות מהפך ולנצח את המרוץ בפער של 0.7 שניות. אחד הניצחונות הצמודים ביותר בתולדות האליפות.

     

    סבסטיאן אוז'ייה, האלוף המכהן, אמנם מוליך את האליפות, אך בניגוד לשנים קודמות הוא מזיע קשה בשביל זה. בחמשת המרוצים הראשונים השיג רק ניצחון אחד. במרוץ האחרון מצא את עצמו, לראשונה העונה, מחוץ לשלישייה המובילה. יארי מאטי-לאטוולה ותיירי נויביל נמצאים בעמדת איום ואני מקווה, שבניגוד לעונות קודמות, המתח יישמר עד למרוץ האחרון של העונה והיא לא תוכרע כבר ביולי.

     

    בחודש הבא צפויים לנו שני מרוצים בפורמולה 1, שני מרוצים ב-MotoGP ומרוץ אחד באליפות העולם בראלי. בנוסף, אליפות ה- DTM הגרמנית נפתחת ויחד עם מרוץ האינדי 500 אפשר להיות בטוחים שמשעמם לא יהיה לנו.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לוהט על המסלול"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים