שתף קטע נבחר
 

אליטליה בכינוס נכסים לאחר שהעובדים דחו תוכנית הקיצוצים

החברה מבקשת למנות מנהל חיצוני שיהיה אחראי לפעילותה בחצי השנה הקרובה, ויציג תוכנית הבראה או יכריז על פירוק. בשלב הנוכחי אליטליה תקבל מהממשלה הלוואה כדי לפעול בחודשים הקרובים. על פי גורמים בחברה, הטיסות, גם בקו לישראל, יימשכו על פי לוח הזמנים המתוכנן

דירקטוריון חברת התעופה האיטלקית אליטליה, שנמצאת בקשיים, קיבל אתמול (ב') החלטה להיכנס להליך של כינוס נכסים. מדובר למעשה בבקשה למנות מנהל חיצוני שיהיה אחראי לפעילות של החברה בחצי השנה הקרובה ויציג תוכנית הבראה.

 

מנהל זה אמור לנסות בתקופת הפעילות למצוא פתרונות לעתידה של החברה: למצוא משקיעים שירצו לקנות את החברה, או לבדוק אפשרות למכירת החברה בחלקים. בנוסף הוא יוכל להציע כל תכנית עסקית אחרת שתהיה מקובלת על כל הצדדים: בעלי המניות וההנהלה. האסטרטגיה החדשה עשויה לכלול מכירת נכסים, הפחתת פעילות ופיטורי עובדים. המנהל החיצוני שימונה יוכל גם להודיע כי לא מצא כל פתרון ולהמליץ לפרק את החברה. המינוי שלו הוא לשישה חדשים אבל הוא יכול לקבל עוד מספר חודשים אורכה, אם יהיה צורך בכך.

 

בשלב הנוכחי חברת אליטליה תקבל מהממשלה הלוואה בתנאי שוק בסכום של כחצי מיליארד אירו כדי לאפשר את פעילותה בחודשים הקרובים. על פי גורמים בחברה, הטיסות של החברה, גם בקו לישראל, יימשכו על פי לוח הזמנים המתוכנן.

 

העובדים דחו את הצעת ההתייעלות

מדובר בפעם השנייה מזה כעשור, שבה חברת אליטליה החלה בהליכי פשיטת רגל. החלטת הדירקטוריון התקבלה לאחר שהעובדים דחו את ההצעה לפיטורים וקיצוצים נוספים אחרים כחלק מתוכנית מימון מחדש בשווי 2 מיליארד אירו (2.2 מיליארד דולר), שנועדה להציל את החברה שסובלת ממחסור במזומנים. התוכנית שדחו העובדים כללה, בין השאר, קיצוץ של 1,600 משרות.

 

בהודעה שפרסמה היום החברה נמסר כי בעלי המניות הצביעו פה אחד בעד כניסה להליך מיוחד של פשיטת רגל. המהלך מצביע על כך שהדירקטוריון "מודע למצב החמור מבחינה כלכלית ופיננסית בחברה", נכתב עוד בהצהרה. בשבוע שעבר הודיעה החברה, שבעלי המניות העיקריים שלה כוללים את אתיחאד מאבו דאבי ובנקים איטלקיים, כי מיצתה את כל הדרכים שיאפשרו לה לשמור על נזילות.

 

אליטליה, המעסיקה 12,500 עובדים, עדיין לא הצליחה להתאושש לגמרי מפשיטת הרגל הקודמת שלה ב-2008. שר האוצר האיטלקי פייר קרל פדואן אמר בשבוע שעבר כי הממשלה לא מתכוונת להזרים מימון לחברה. "אליטליה היא חברה פרטית, והגורל שלה תלוי בבעלי המניות וההנהלה", אמר למחוקקים ביום חמישי.

 

הקשיים של השנים האחרונות באים גם לידי ביטוי בצמצום נתח השוק של החברה באיטליה ל-18% ב-2015 מ-23% ב-2007. ריאנאייר, חברת הטיסות המוזלות הגדולה ביותר באירופה, היא כעת החברה המובילה באיטליה עם נתח שוק של 23%, עלייה מ-12% לפני עשור.

 

אליטליה דיווחה על הפסד של 199 מיליון אירו ב-2015. החברה הפסידה קרוב ל-3 מיליארד אירו מאז נחלצה מפשיטת הרגל הקודמת ב-2009. חברת הדגל האיטלקית רשמה רווח שנתי פעמים מועטות בלבד ב-70 השנים שבהן היא קיימת, וכעת ההפסד שלה מוערך בכלמעלה מחצי מיליון אירו ליום.

פורסם לראשונה 02/05/2017 15:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים