שתף קטע נבחר

בינה מלאכותית מבינה את פייסבוק טוב יותר מהאנשים שעושים לכם את הפיד

באמצעות למידת מכונה, למידה עמוקה ואלגוריתמיקה, הצליח הסטארטאפ הישראלי Keywee לפצח איך מגבירים מעורבות משתמשים ברשתות חברתיות. יכולים לנחש איזה מהפוסטים הצליחו בפייסבוק ואיזה לא?

בעולמות המדיה החדשים והרשתות החברתיות, כל קליק על העכבר שווה כסף. הרבה כסף. קשה להאמין שיש מי שעוד חושבים שתעשיית המידע (הפרטי) היא איזה כלי אלטרואיסטי שנועד לגרום לנו להעמיק את מערכות היחסים שלנו - על אף שזו ממשיכה להיות העמדה הרשמית של פייסבוק ודומותיה. אבל הרגע שבו הפוטנציאל הכלכלי של הרשתות החברתיות החל להתבהר - הוא גם הרגע שבו נוצר שוק עבודה חדש.

 

 

 

קורסים בשיווק דיגיטלי, מכללות ניו מדיה, מנהלי "סושיאל" (רשתות חברתיות) ו"ארכיטקטים" של תוכן דיגיטלי - כולם חלק מהשוק שצמח בעשור האחרון, ומטרתו להעסיק אנשים שמבינים את המרחב הדיגיטלי, את השפה הייחודית שלו ואת ההזדמנויות שהוא מציע. המדדים להצלחה - גם הם ברורים מתמיד: חשיפה (כמה הקליקו) ומעורבות (כמה שיתפו, "אהבו" והגיבו).

 

עובדים עם המפרסמים הכי גדולים. הצוות הישראלי של קיווי (צילום: NYLA Portraits) (צילום: NYLA Portraits)
עובדים עם המפרסמים הכי גדולים. הצוות הישראלי של קיווי(צילום: NYLA Portraits)

 

אבל יכול להיות שמדובר בעוד תחום שעתיד להיות מוחלף לחלוטין על ידי בינה מלאכותית. סטארט-אפ ישראלי בשם Keywee, מפתח כלי של AI שמסוגל לייצר פוסטים מצליחים ברשתות חברתיות - טוב יותר מבני אדם. "אנחנו מתעסקים בעיקר בעיבוד שפה ולמידת מכונה (Machine Learning), שזה תת-תחום של בינה מלאכותית", מסביר המנכ"ל יניב מקובר, שהקים את החברה יחד עם ארנון יוסף, אלכס לן ואדם הברי. "רשתות חברתיות הן עולמות סגורים שיש בהם הרבה מאוד דאטה, ולכן הם מאפשרים למידה רחבה יותר. בעולם ה'רגיל' של האינטרנט קשה לדעת מה עובד ומה לא, אבל לפייסבוק ולערוצים אחרים יש מידע מאוד נקי על המשתמשים שלהם".

 

איך זה עובד?

"אנחנו בעצם מפיקים נתונים על בסיס סריקה של מיליוני פוסטים ברשתות החברתיות. באופן הזה אנחנו יודעים להמליץ איזה סוגים של תוכן כדאי לייצר, איזו כותרת תעבוד יותר או פחות, איזו תמונה כדאי לצרף ולמי להפיץ את הפוסטים. יש עוד בעיה, שהיא מורכבת יותר - אם אני כבר מייצר תוכן ויש לי מטרה עסקית מוגדרת, איך הוא עוזר לי להשיג אותה".

 

תן דוגמה למטרה כזו.

"בואי ניקח לדוגמה את הניו-יורק טיימס שהם לקוח שלנו. מטרה עסקית שלהם יכולה להיות להגביר רכישת מנויים למשל. אז אפשר לייצר תוכן על קים קרדשיאן ולקבל המון קליקים, וזה ייחשב פוסט מצליח - אבל זה לא יביא מנויים. לעומת זאת, אפשר לייצר איזו כתבת עומק על מהגרים בארצות-הברית, וזה בדיוק סוג התכנים שקורצים ללקוחות פוטנציאליים".

 

לא רק הניו-יורק טיימס נמנים עם הגופים שכבר מעדיפים להפקיד את השיווק הדיגיטלי שלהם בידיים רובוטיות. "אנחנו ממש בקרוב חוגגים 4, אחרי סבב גיוס של 10 מיליון דולר ועם משרדים בתל אביב, לונדון וניו יורק. בארצות הברית - רוב המפרסמים הכי גדולים עובדים איתנו".

 

מה זה אומר? שבעוד כמה שנים בינה מלאכותית תחליף את כל משרות השיווק הדיגיטלי?

"לא, כי בכל זאת יש שיקולים עריכתיים שנעשים על ידי בני אדם שאלגוריתם לא יכול להחליף. מה ש-Keywee עושה זה למנף ולייעל את התהליך ואת העבודה עבור מי שמחזיקים בתפקידים האלה. למשל, אנחנו יכולים בעזרת הכלי הזה לייעד קהלים ל-800 כתבות ביום. אם בן אדם היה צריך לעשות את זה - זה היה לוקח שלושה חודשים לפחות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
רובוט אחרי בן אדם
אילוסטרציה: Shutterstock
צילום: NYLA Portraits
יניב מקובר
צילום: NYLA Portraits
מומלצים