שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שיעורי הרכיבה מתייקרים, ותודה למשרד האוצר
    הממונה על הביטוח אישרה לגבות ממורי רכיבה תוספת ביטוח כפולה מבלי להסביר להם מדוע. התוצאה: שיעורי הרכיבה מתייקרים ב-20 שקל לשעה

    מורי הרכיבה יידרשו מעתה לשלם פעמיים על ביטוח, ושיעורי הרכיבה מתייקרים: ראש רשות שוק ההון והמפקחת על הביטוח, דורית סלינג'ר, אישרה לאחרונה לייקר את פוליסות ביטוח החובה למורי הרכיבה בכ־50%. המשמעות היא עלות נוספת של אלפי שקלים לכל כלי והתייקרות מידיית של שיעורי הרכיבה. המורים מבטיחים לצאת למאבק.

     

     (אודי עציון)
    (אודי עציון)

     

    מורי הרכיבה שחידשו את ביטוח החובה לאופנועים ולקטנועים השייכים להם לאחר ה-1 באפריל, נדהמו לגלות כי מחירי הפוליסות זינקו לפתע וללא התרעה. עבור קטנוע 125 סמ"ק המשמש ללימוד רכיבה משלם כיום המורה כ-9,500 שקלים ביטוח חובה לשנה, במקום 6,000 שקלים לפני כן. מחיר הביטוח לאופנוע קטן בנפח 300 סמ"ק זינק מכ-8,500 שקלים לשנה ליותר מ-12 אלף שקלים.

     

    מדובר בהתייקרות דרמטית עבור המורים, שרובם מחזיקים מספר כלים דו-גלגליים, בהתאם לדרגות הרישוי השונות: A2 לכלים עד 14.6 כ"ס (בדרך כלל עם מנוע בנפח 125 סמ"ק), A1 עד 47.5 כ"ס ו-A לכלים דו-גלגליים חזקים יותר. המורים, כמו רוב הרוכבים, מבוטחים בפול, גוף השייך לכל חברות הביטוח ומטפל בעיקר בביטוחי רכב דו-גלגלי. בפול וברשות שוק ההון סירבו להסביר למורים את פשר המהלך.

     

    מבדיקת "ממון", עולה כי מאחורי ההתייקרות עומדת החלטת הפול להתחיל לחייב את מורי הרכיבה בשתי תוספות תשלום, מעבר לעלות דמי ביטוח החובה הבסיסיים הגבוהים ממילא: תוספת עבור לימוד נהיגה, שנגבתה תמיד, וכעת גם תוספת עבור ביטוח לכל מי שרוכב על הכלי, שלא נגבתה עד היום. כל אחת מהן בשווי של 25% מעבר לעלות הביטוח הבסיסי. כל זאת למרות שכלי המוגדר ללימוד נהיגה, משמש מעצם הגדרתו ככזה עליו רוכבים שונים. נושא גביית התוספת עלתה בעבר בדיונים בין מנהלי הפול למפקחים על הביטוח, אולם רק כעת הוחלט להתחיל בגבייה.

     

    מורי הרכיבה פנו השבוע לסלינג'ר בדרישה לבטל את התוספת. במכתב ששלחו באמצעות משרד עורכי הדין סלמון, דקס ושות', הם דורשים להפחית את דמי

    הביטוח הגבוהים. לפני נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כלים דו-גלגליים המשמשים ללימוד רכיבה, מעורבים בתאונות דרכים בשיעורים זניחים: בין 2013 ל-2015 היו כלי רכב אלה מעורבים בתאונה קשה אחת בלבד ובשש תאונות קלות - נתונים נמוכים באופן ניכר מכלים שאינם משמשים ללימוד רכיבה. בעקבות ההתייקרות החליטו המורים לייקר את שעת לימוד הרכיבה בכ-20 שקלים. שעת לימוד על כלי 125 סמ"ק עולה כיום כ-120-130 שקל, לעומת 140-150 לאופנוע גדול.

     

    "זאת מכה שאיש לא התריע בפנינו שהיא מגיעה", אומר צביקה זאבי פרקש, מורה לרכיבה מפתח תקווה. "מורים כבר התחילו לצמצם את מספר הכלים כי לא יכולים לעמוד בתעריפים החדשים והלא המוצדקים, ויש כמה שמתכוונים בכלל לפרוש, וזה בכלל בתקופה של עלייה במכירות כלים דו-גלגליים על רקע משבר הפקקים, והדרישה הגוברת לרשיונות רכיבה. הכי מתסכל שפנינו לפול ולרשות שוק ההון, והם פשוט שולחים אותנו מאחת לשנייה, לא מעניין אותם לתת מענה".

     

    מרשות שוק ההון נמסר כי "הפול עדכן את המחירים לאחר שהתברר כי טעה בעבר בגובה דמי ביטוח החובה לאופנועים המשמשים ללימוד נהיגה".

    מהפול נמסר כי "מבדיקה חוזרת של החוק והתקנות התברר כי יש צורך לגבות גם על סעיף ביטוח לכל נהג".

     

    הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שיעורי הרכיבה מתייקרים, ותודה למשרד האוצר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אודי עציון
    שיעורי הרכיבה מתייקרים, ותודה למשרד האוצר
    אודי עציון
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים