שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לנהוג ברכבת, כמה קשה זה כבר יכול להיות
    שלחנו את אילה גושן לקורס נהיגה מזורז ברכבת וכדי שתתרשם מהדרך בה נשים השתלבו באחד המקצועות הכי גבריים שיש. היא התמכרה

     

    צילום: אורי דוידוביץ' | עריכה: יותם קצור

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    גילוי נאות, אף פעם לא חלמתי להיות אסטרונאוטית, שוטרת או נהגת מקצועית. אבל בשנים האחרונות אני שוקלת מחדש את חלומותי. שכן החל מ-2015 פתחה רכבת ישראל את הדלת וקראה גם לנשים לקחת חלק (ונוסעים), ולהפוך לנהגות קטר מהמניין. בשנתיים שחלפו מאז נפרצו הגבולות, וכיום יש לא רק נהגות אלא אפילו מדריכות נהיגת קטר, האחראיות על הכנת דור הנהגים הבא. ואני? מצוידת בניסיון רב שנים של הזזת רכבות צעצוע, יצאתי לבדוק כמה קשה יהיה לנהוג ברכבת אמיתית.

     

    התחלתי את היום בשיעור סימולטר בבית הספר למקצועות רכבת בתל אביב. שם אמנם לא הרגשתי את משקל הרכבת, אבל כן את גודל האחריות. בעיקר אחרי שפספסתי את העצירה ברציף בבנימינה, ופעמיים נוספות התנגשתי ברכב תמים שהחליט לחנות על הפסים במפגש מסילה-כביש. ברקו, מדריך הסימולטור, לא התייאש ואי שם בין צופר לבלם, מה שנדמה כסינית הפך לעברית מובנת.

     

    הרגשתי שאני מצליחה להבין את הקצב והמהירות, ובאופן כללי מוכנה לצאת לדרך. אחרי שיעור קצר על המסלול בו עמדתי להסיע את הרכבת ובדיקת בטיחות ארוכה, התיישבתי על כיסא הנהג. התוצאה לפניכם. האם נהניתי? בואו נגיד שאני שוקלת הסבת מקצוע.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לנהוג ברכבת, כמה קשה זה כבר יכול להיות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים