שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יעדים אוטונומיים חדשים לוולוו ופיז'ו
    מרבית יצרניות הרכב משדרגות בחודשים האחרונים מאמצים בדרך לשילוב יכולות אוטונומיות בדגמים סדרתיים לקראת סוף העשור הנוכחי. כעת גם וולוו ופיז'ו נוקבות בתאריכים ומגלות תכניות

    כלי תקשורת בבלגיה דיווחו לאחרונה כי חלק מכביש הטבעת סביב אנטוורפן יצויד בחיישנים, אשר יאפשרו למכוניות אוטונומיות לשדר ולקלוט מידע רלוונטי עבורן, אשר יאפשר להן לנוע במרחק זעיר האחת מהאחרת. כביש הטבעת, כך הבלגים, נבחר על-ידי מדינות אירופה כבסיס לניסוי רחב היקף, חלק מפרויקט שילוב עתידי של רכב אוטונומי בכבישים אשר יערך גם בהולנד, ספרד, צרפת וגרמניה.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    העלות הראשונית של הפרויקט עומדת על 20 מיליון יורו, אך הוא צפוי להפוך לפעיל רק בסביבות 2019 - קרוב לתאריך היעד לשילוב רכב אוטונומי "אמיתי" בכבישים ציבוריים, לפי הצהרות שהתפרסמו בשנים האחרונות על ידי יצרניות הרכב השונות.

     

    אם עד לפני שנה-שנתיים ידיעה שכזו הייתה מסעירה את עולם הרכב, בעידן הנוכחי היא נשמעת במקרה הטוב לא מאד מעניינת ובמקרה הפחות מחמיא, לא רלוונטית. שכן יצרניות הרכב, כך נראה, זונחות את רעיון "רכבת המכוניות" אותו אימצו בחום עד לפני זמן לא רב, לטובת פיתוח מכוניות המתנהלות באופן עצמאי לחלוטין בכביש הציבורי.

     

     

    לפני כחמש שנים ערכה וולוו השוודית ניסוי רחב היקף ראשון בספרד לשיירת מכוניות שנסעו במרווחים של שישה מטרים האחת מהאחרת במהירות של 85 קמ"ש, כשהן מתבססות על מערכות זיהוי מרחק האחראיות לתפעול מערכת הבלמים, המנוע ואפילו ההגה. מערכות המשווקת כיום במכוניות רבות ומאפשרות בקרת שיוט אדפטיבית. לפי עורכי הניסוי, שיירה שכזו לא רק מנצלת באופן מיטבי את פיסת האספלט בה היא משתמשת, אלא גם חוסכת בדלק, מקטינה את זמן הנסיעה וכמובן - מסייעת לשיפור הבטיחות בדרכים.

     

    אלא שיצרניות הרכב פחות השתכנעו. אודי, פורד, מרצדס, ב.מ.וו, ניסאן, הונדה, כולן עוסקות כבר שנים בפיתוח רכב אוטונומי מלא שיהיה מסוגל בסביבות 2021 לנהיגה עצמאית במידה כזו או אחרת על פני כבישים ציבוריים. חזון המכונית שמגיעה עצמאית אליכם הביתה בשעה 07:40, אוספת את הילדים לבית הספר וחוזרת ב-08:10 כדי לאסוף אתכם למשרד, עדיין רחוק אמנם, אך היכולת להכנס לרכב שבו אתם נוהגים מדי יום, לבקש ממנו בקולכם לנסוע למשרד ולהתרווח במושב מבלי להביט על הכביש מרבית הזמן, תהיה זמינה ללא ספק תוך שנים ספורות.

     

    המצטרפת האחרונה לטרנד האוטונומי היא פיז'ו, אשר הודיעה לאחרונה כי תייצר מכונית בעלת יכולת אוטונומית ברמה 3 - נהיגה עצמאית של הרכב כולל האצה, בלימה והסטת ההגה תוך זיהוי מלא של הסביבה כמובן, אך עם נהג שמסוגל להתערב בכל רגע נתון - כבר בשנת 2020. בשנה הבאה, כך מבטיחה פיז'ו, ניתן יהיה כנראה לשווק את ה-DS7 ברמה אוטונומית 2, שמשמעותה יכולת ניהוג, בלימה והאצה עצמאיים, בדומה ליכולות של טסלה כיום, מרצדס ואודי.

     

    ומה עם וולוו, שהאמינה בשיירת המכוניות? זו הכריזה כי ב-2021 תתחיל לשווק מכונית אוטונומית ברמה 4 בה הנהג אינו רלוונטי כאשר הרכב נע בסביבה "נינוחה", שלב אחד לפני המכונית ללא נהג שלוקחת אתכם למשרד. לצורך פרויקט זה חתמה החברה השוודית על שיתוף פעולה עם אוטוליב וחברת הטכנולוגיה המוכרת נ'ווידיאה (Nvidia). פרויקט המזכיר - ולא במקרה - את שיתוף הפעולה הוותיק והמוכר הרבה יותר בין ב.מ.וו למובילאיי ואינטל.

     


    פרסום ראשון: 02.07.17, 23:31
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "יעדים אוטונומיים חדשים לוולוו ופיז'ו"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים