שתף קטע נבחר

חייכו, מצלמים אתכם: חנויות מרגלות אחר הבעות הפנים של הלקוחות

טכנולוגיה חדשה של ריגול אחר הבעות הפנים ושפת גופם של הלקוחות הותקנו לאחרונה בחנויות ברחבי אירופה וארה"ב. המערכות מתריעים לעובדים האם הלקוחות מרותקים, עצובים או שזקוקים לעזרה. הטכנולוגיה עשויה לחסוך לקמעונאים כסף רב על ידי הפסקת שיטות השיווק הקיימות כיום, ראיון עם קונים וקבוצות מיקוד

 

 

 

טכנולוגיה חדשה המותקנת באירופה ובארה"ב יכולה לזהות האם לקוח לא מוצא את המוצר שהוא מחפש, לקרוא את התגובה לבגד או לזהות גנבים - כל אלה במטרה לשמור על התחרות מול הקמעונאיות המקוונות. חנויות מעבר לים משתמשות בטכניקות ריגול חדשות שעוקבות אחרי הבעות הפנים של הלקוחות, קצב הלב שלהם והרחבת האישונים בזמן שהם עוברים במעברים של החנות, כך פורסם בטלגרף הבריטי.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

על פי הכתבה, חנות ספרים בצרפת עוקבת אחר התנועות והבעות הפנים של הלקוחות בעזרת טכנולוגיה המתוקנת בחלל החנות, ומתריעה לעובדים שהלקוחות אולי זקוקים לעזרה.

 

במהלך התקופה שבין אוגוסט לאפריל האחרון, רשת הספרים השתמשה בתוכנה לבחינת התנועות של הקונה, ולזיהוי רגשות הלקוח כמו הפתעה, חוסר שביעות רצון, בלבול והיסוס. הטכנולוגיה מעבירה באופן חבוי את המידע למוכרים בחנות, אשר יכולים לעזור ללקוחות בהתאם. מחנות הספרים, שרצה להישאר בעילום שם, נמסר כי מאז התקנת מערכת הריגול המכירות עלו ב-10%.

 

במקביל, חנויות באיטליה מתנסות בבובות ראווה בעלות מצלמות חכמות שיכולות לזהות את תגובות הפנים של הלקוחות לבגדים שהם מודדים. "המערכות מיועדות להיות בלתי נראות כך שהקונים לא יודעים שהן קיימות", אומר מנהל קמעונאות ואירוח בחברת Zebra Technologies, מארק תומספון. "המטרה העיקרית במצלמות היא לשפר את חווית הקניות של האנשים, אך כעת חנויות מבינות שבנוסף לכך הן יכולות להשתמש במערכות היי-טק לתפוס גנבים ולהבין יותר על הלקוחות שלהם".

 

חנות של ציוד לתינוקות בטאלין, בירת אסטוניה, שהשתמשה בטכנולוגיה לזיהוי רגשות של חברת Realeyes הבריטית, מסרה כי לקוחות שנכנסו כשהם מחייכים הוציאו 33% יותר כסף מזומן לעומת אלו שלא חייכו.

 

מצלמות הפועלת על זיהוי תרמי יכולות גם לזהות את קצב הלב ולהגיע למסקנה האם הלקוחות מרותקים, עצובים או מפחדים. לקוחות גם התבקשו לענוד גלוונומטר בתמורה להנחה או תגמול. אלו מכשירים קטנים העוקבים אחרי הלחות והתנגדות העור המורה על ריגוש. הטכנולוגיה עשויה לחסוך לקמעונאים כסף רב על ידי הפסקת שיטות שיווק תובעניות של ראיון עם קונים וקבוצות מיקוד.

 

סיימון הארופ מחברת הייעוץ הבריטית Brand Sense אמר כי ישנם חששות מוסריים סביב ההגנה על הפרטיות. "אנחנו יודעים כי 70%-80% מהחלטות הרכישה שלנו הן מונעות מרגש ולא מרציונל. אם אתם קונים בית, זה נובע מאיך שאנחנו מרגישים כשאנחנו נכנסים לבית. או כשקונים רכב, זה עשוי להיות בגלל הערך שהמותג עומד מאחוריו.

 

"רכישה של מוצרי יומיום היא מעט יותר רציונלית. אבל גם כשזה נוגע למשחות שיניים, אנחנו קונים בגלל הביטחון שהיא נותנת לנו באשר לאיך שהשיניים שלנו נראות ומה ריח הנשימה שלנו.יכול להיות שזה בלתי מוסרי אם זה משויך לאדם מסוים ושומר נתונים ספציפיים עליו, אבל אם מדובר רק במעקב אחרי התנהגות באופן כללי, אפשר לטעון שהקמעונאים תמיד עשו את זה". לדברי הארופ, המצלמות עשויות לעבור לענפים נוספים.

 

מנהל Realeyes, מייקל ייאטמה, הודה כי קיים "אזור אפור" סביב הסכמת הלקוח, אך באופן כללי שלט עם הצהרה ברורה יעקוף את הנושא. "אני רוצה להאמין שכולם מתייחסים לכך ברצינות ואף אחד לא שוקל לעשות זאת מבלי להגיד ללקוחות", לדבריו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים