שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    שארק טנק, בעזרת השם
    תכנית אינטרנט חדשה לוקחת את הפורמט של התכנית ‘הכרישים’ הפופולארית, ומעבירה אותה לעולם הקהילה האורתודוכסית. היוזם, ג’ואל קליין בראיון מיוחד

    ענייך עירך קודמים ויזמי עמך מקודמים. כך לפחות מנסה תכנית חדשה לעשות.

    ממש כמו התכנית 'הכרישים' “Shark Tank” של רשת ABC, תכנית בשם “BizTank” תנסה לספק את אותו שירות (ובידור) אבל רק לחברי הקהילה האורתודוכסית.

     

    התכנית, שתשודר החל מחודש הבא באינטרנט, נערכת כבר קרוב לשנה. עד עכשיו היא הועברה דרך תמונות, סרטונים קצרים ומפה לאוזן. הרעיון נולד ביוזמתו של ג'ואל קליין, רבי לשעבר שהפך למנכ"ל חברת ייעוץ ושיווק לעסקים. מטרת התכנית החדשה היא פחות הרייטינג, ויותר ההזדמנות ליזמים חרדים להתחבר למשקיעים מהקהילה היהודית. "אני חושב", מסביר קליין בראיון ל’ידיעות אמריקה’, "שבאופן כללי קשה לכל יזם לגייס כסף. אבל בקהילה האורתודוכסית, ישנם קשיים רבים יותר להגיע לגורמים הנכונים בעסקים אשר אינם חלק מהקהילה שלנו".

     

    "אנחנו מאוד סלקטיבים בנוגע למשקיעים שלנו". צוות BizTank
    "אנחנו מאוד סלקטיבים בנוגע למשקיעים שלנו". צוות BizTank

     

    שנים שהוא עושה את מה שהוא מגדיר 'שידוכים', בין עסקים, בין רעיון לבין מי שיכול לממש אותו. עכשיו הוא החליט לגייס את מיטב המשקיעים שהכיר לאורך הקריירה שלו, משקיעים מכל התחומים, מהייטק ועד מרקטינג, מתעשיית האוכל ועד נדל"ן. "ניסינו לגייס קבוצה מגוונת, לעשות מיקס מוצלח. אנחנו מאוד סלקטיבים בנוגע למשקיעים שלנו".

     

    המשקיעים רובם ככולם יהודים. קליין מספר שכמו היזמים, גם הם מבינים את הערך של התכנית ומבינים שהיזמים שמופיעים מולם נבחרו כבר בקפידה, תודרכו על ידי קלין והצוות שלו כיצד לערוך את הפיץ' הגורלי ואיזו הצעה אטרקטיבית להציע להם. "קשה למשקיעים לקבל רעיונות והצעות כאלו", הוא מסביר. "אנחנו בוחרים עבורם יזמים עם רעיונות בשלבים מתקדמים ושלב הכרעה הופך בהיר ופשוט יותר".

     

    ג'ואל מאחורי הקלעים. צילום באדיבות:BizTank.
    ג'ואל מאחורי הקלעים. צילום באדיבות:BizTank.

     

    אחת לחודש נהגו להתכנס כולם במשרד של קליין בוויליאמסבורג. מבחר משקיעים, מבחר יזמים חרדים שנכנסים זה אחר זה לחדר ומציעים את הרעיון שלהם. עכשיו, כשהיוזמה הופכת לתכנית אינטרנטית, המפגש ייערך בהיכל מקצועי יותר, כבר ביום חמישי הקרוב.

     

    לנו הישראלים, אולי קשה להבין איך אזרחים אמריקאים כמו אותם בני קהילה חרדית, מרגישים שאין להם את הגישה ואת החופש התרבותי כדי להגיע למשקיעים,

    אבל קליין מספר שמדובר בבעיה של ממש. "המטרה שלנו היא לחשוף את היזמים החרדים למשקיעים. זה קשה לכל יזם לאתר משקיע, אבל לאורתודוכסים קשה יותר והם זקוקים לפוש. יש חשש של חרדים לצאת מהקהילה", הוא מסביר, "אם יש רעיון שמצריך את ההסבר על אספקטים שקשורים בקהילה שלנו כמו כשרות, אם יש יזם שצריך להבהיר שהוא לא יכול לעבוד בשבת או שיש לו איסורים כאלו או אחרים, יש כאלו שמדברים רק יידיש, יש כאלו שמדברים בעיקר עברית. ובנוסף, בקהילה האורתודוכסית יש אמנם חינוך מצוין , אבל רובו דתי ולא שמים דגש על חינוך עסקי, תעסוקתי וזה מערער אותם. אני הבנתי את זה לאורך השנים".

     

    התכנית אמנם טרם שודרה אך הפורמט עובד. בכל פעם שיזמים נפגשים עם פאנל המשקיעים, הם מנסים לגייס מהם השקעות שנעות בין 50,000 דולר עד חמישה מיליון. עד כה, גייסו יזמים שהגיעו לתכנית לא פחות מארבעה מיליון דולר. "יש לנו למשל אדם בן 92 ניצול שואה, שזיהה בעיה בסגירת כפתורי חולצתו. הוא החליט לעבוד על פתרון לאנשים כמוהו ואנשים שיש להם שלל בעיות שמונעות מהם לכפתר את חולצתם. הוא יצר מוצר שנקרא וולקרו דרסינג אייד ובזכות התכנית שלנו הוא יכול היה להגיע למשקיעים. היום הוא מוכר את המוצר. אנחנו עזרנו לו לפתח את המוצר והיום המוצר נמכר זה בתחילת הדרך והוא יגיע רחוק.

     

    “רעיון נוסף שזכה להצלחה", מוסיף קליין, "הוא של בחור נוסף שהגיע עם רעיון מבריק לגיפט קארד, אבל כזה שמותאם רק לקטגוריה מסוימת של חנויות, מסעדות ושירותים שונים. הוא התחיל בגיפט קארד רק לקהילה היהודית שמתאים רק למקומות ייעודים. קוראים לזה ג'יפט קארד. בזכות המפגש, הוא גייס השקעה והצליח למכור כבר מאות אלפים בחודשים האחרונים".

     

    "קשה למשקיעים לקבל רעיונות והצעות כאלו". צילום באדיבות:BizTank.
    "קשה למשקיעים לקבל רעיונות והצעות כאלו". צילום באדיבות:BizTank.

     

    חברות נוספות שזכו להשקעה והפכו להצלחה הן חברות כמו WaiverCar תכנית לקניית רכבים שיתופיים דרכה נהגים מאתרים בסביבתם רכב לשכור ללא תשלום, וגם  Cozy Cuddlerzחברה המייצרת מאכלי גורמי לחיות, שזכתה להצעות משלושה שופטים שונים.

     

    התכנית, כך מספר קליין, מלווה את המתמודדים הרבה אחרי שהיא מסתיימת. למעשה, גם היזמים המועמדים שלא זכו להצעות או להשקעות, עדיין נהנים מהדרכה וליווי קרוב. "הרבה פעמים יוצרים איתנו קשר יזמים נוספים שצפו בתכנית, מספר קליין. "ואני מחבר ביניהם".

     

    על אף העובדה שמדובר בנישה מצומצמת, ובתכנית שמצולמת ממשרד של רב לשעבר בברוקלין, וטרם שודרה במלואה, היא זוכה לעניין רב, וקליין מציין שמגיעות אליו היום יותר ויותר פניות מיזמים בכל העולם, מלונדון, אוסטרליה, ברזיל בלגיה ואפילו ישראל. "התגובות מדהימות", הוא מסכם, "אנשים נותנים לנו פידבק ונותנים לי אומץ להמשיך במה שהתחלנו כתכנית קטנה במשרד שלי .

     

    כל מי שמעוניין להשתתף מוזמן להיכנס לאתר התכנית, להציע את הרעיון שלו ותשובה מובטחת לכל פונה בתוך 72 שעות בלבד.

     

    biztankmoguls.com

     


    פרסום ראשון: 14.07.17, 04:54
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שארק טנק, בעזרת השם"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים