שתף קטע נבחר

עובדים מהבית? שמונה טיפים לתכנון חלל העבודה

לא לשבת עם הגב לדלת, לדאוג לתאורה מתאימה גם לעבודה בשעות הלילה המאוחרות ולדאוג לשולחן מתרומם אם אתם סובלים מבעיות גב. "המקצוענים" עם טיפים שיאפשרו לכם לעבוד בנוחות גם מהבית - חלק ב'

כדי שלא תצטרכו לאמץ את העיניים עם תאורת שולחן חלשה, להרגיש חוסר נוחות בכל פעם שמישהו נכנס לחדר במפתיע ולעבוד עם אטמי אוזניים מפני שרעשי הבית מגיעים עד לחדר. הנה כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם בעת שיפוץ והסבת אחד מחדרי הבית למשרד. בכתבה הקודמת עסקנו בבחירת מיקום החלל וההתאמה לצרכי המשתמשים בו, בכתבה זו נרחיב על תכנון תאורה, סידור ישיבה, בחירת ריהוט וטקסטיל.

 

עוד כתבות בנושא:

סוגי עץ לרהיטים: מה ההבדלים ביניהם?

צביעת דירה: איך מחשבים עלויות צבע

שיפוץ בגבס בבית: אסתטיקה ואקוסטיקה

 

עובדים בשניים? ארגנו את הישיבה פנים מול פנים. התמונות בכתבה באדיבות ברוש אלון - עיצוב פנים (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
עובדים בשניים? ארגנו את הישיבה פנים מול פנים. התמונות בכתבה באדיבות ברוש אלון - עיצוב פנים(צילום: איתי סיקולסקי)

כיוון הישיבה: לא עם הגב לדלת 

בשלב סידור הרהיטים חשוב לתכנן את כיוון הישיבה כך שלא יהיה עם הגב לכניסה. "אם המשרד מיועד לקבלת לקוחות, כדאי למקם את שולחן העבודה במרכז החדר", אומרת קרן גור אלון מברוש אלון - עיצוב פנים. "כך שניתן יהיה לשבת עם הפנים לדלת הכניסה, והלקוח יישב ממול".

 

לדבריה, "הריחוק שמייצר השולחן מהווה מחיצה מקצועית בינך לבין לקוחותיך, מאשר אם מי שמגיע יצטרך לשבת לצדך. יש בזה משהו אינטימי מדי ולא נעים. חשוב להקפיד לשדר מקצועיות בייחוד בחלל שהוא ממילא ביתי".

 

ומה לגבי כיוון הישיבה ביחס למיקום החלון בחדר? "אני חושבת שלא צריך לשבת מול חלון, בניגוד לאחרים שחושבים שכדאי לעבוד כשהפנים אל הנוף", אומרת גור אלון. "הבעיה שצריך להיזהר שחלון לא יסנוור. כשאתה עובד אתה ממילא לא מסתכל החוצה. לכן, כדאי שהחלון יהיה בצד".

 (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
(צילום: איתי סיקולסקי)

פינת ישיבה בלתי פורמלית

גם במשרדים רשמיים נהוג כיום שתהיה פינת ישיבה בלתי פורמלית לשבת לשוחח בה. קל וחומר, במשרד הממוקם בסביבה ביתית. גור אלון: "לכן, בהתאם לגודל החלל המוקצה למשרד, כדאי לחשוב גם על פינת ישיבה נעימה. למשל, שתי כורסאות ושולחן קפה קטן ביניהם. פינת רביצה הכוללת ישיבה נמוכה יחסית, כמו על פוף, אינה מתאימה לחלל משרדי, אלא משדרת אווירה של חדר טלוויזיה לא של חדר עבודה".

 

דאגו לתאורה מספקת כדי שהחלל לא יעייף אתכם בשעות המאוחרות

חשוב לדאוג לתאורה מספקת כדי שהחלל לא יעייף בשעות עבודה מאוחרות. "ההמלצה היא לתאורה בעוצמה של 400-600 ואט במצטבר לכל החדר, כשלפחות 100 ואט יהיו בתאורה ממוקדת מעל שולחן העבודה", אומרת אורנה ויץ מברוש אלון. "כדאי להיזהר מנורות הלוגן או מנורות ליבון כי הן מחממות ופחות חסכוניות בחשמל, ולהעדיף נורות LED או פלורסנט. כמו כן, כדאי שתהיה אפשרות להדלקת מתגים נפרדת, שתאפשר תרחישי תאורה שונים".


 (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
(צילום: איתי סיקולסקי)

 (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
(צילום: איתי סיקולסקי)

שולחן העבודה: מתרומם או לא?

"הדבר החשוב ביותר בישיבה ליד השולחן הוא איכות הכיסא" מסבירה ויץ. "חשוב שזה יהיה כיסא אורתופדי ולא כזה שלוקחים מהמטבח. למי שסובל מבעיות גב, מומלץ לעשות שימוש בשולחן עבודה מתרומם המאפשר לעבוד בישיבה ועמידה לסירוגין".

 

בעת בחירת החומרים לשולחן העבודה, קחו בחשבון גם את עניין התחזוקה. "שולחן זכוכית למשל אמנם מאוד יפה ופותח את החלל, אבל הוא מאוד בעייתי, שכן כל הזמן צריך לדאוג שהזכוכית תהיה נקייה", אומרת גור אלון. "זה מתאים לאנשים מסודרים המקפידים על ניקיון, אחרת הזכוכית בבחינת 'עונש'".

 

עובדים מהבית בשניים? מקמו את הישיבה אחד מול השני

"בין אם עובדים מהבית מרבית שעות היום או רק חלק מהן, במקרה שהמשרד אמור לשמש את שני בני-הזוג כדאי מאוד למקם באמצע החלל שולחן רחב יחסית", ממליצה גור אלון. "כך מתאפשרת ישיבה נוחה אחד מול השני. זה מאוד נחמד שכל אחד עסוק בענייניו, אך שניתן לשמור על קשר עין. וזה עדיף מאשר ישיבה אחד ליד השני".


 (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
(צילום: איתי סיקולסקי)

תכננו מספיק נקודות חשמל והסוו כבלים

"כדאי לתכנן מראש מספיק נקודות חשמל שיספיקו לתאורה, מיחשוב, מדפסת ושאר המכשירים שעושים בו שימוש בחדר זה", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "כדי שלא יתחילו לרוץ חוטים ברחבי החדר. ניתן להסוות את החוטים ברגל השולחן כחלק מעבודת נגרות. זה מאפשר מראה יותר מוקפד ובטיחותי מאשר חוטים שמסתובבים על גבי הרצפה או צמודים לקירות בצורה שאינה אסתטית".


 (צילום: איתי סיקולסקי) (צילום: איתי סיקולסקי)
(צילום: איתי סיקולסקי)

 

התאימו את פלטת הגוונים וההדפסים לאופי המשרד  

"אני ממליצה על שימוש בפלטת צבעים שקטה יחסית, בגוונים חמים ולא בגוונים צעקניים שיכולים להסיח את הדעת ולפגום בריכוז", אומרת גור אלון. "אם יש תחביב שאוהבים, ניתן לקשט את חדר העבודה בהדפסים או באקססוריז שקשורים לתחביב".

 

כדאי להיזהר מבחירה בהדפסים שאינם מתאימים לאופי של חלל משרדי. "מיקום של תמונות עם אופי ארוטי במשרד יכול לייצר תחושה לא נוחה לשבת ולעבוד בחלל כזה", מסבירה גור אלון. "בעיקר אם מקבלים לקוחות במשרד. תמונות מסוג זה יתאימו לחדר שינה".

 

וילון: זה לא המקום לווילון תיאטרלי עשיר בבדים קטיפתיים

בבחירת וילונות כדאי לשמור על קו המאפיין אווירה משרדית יותר. ויץ: "וילון וינציאני (עם תריסים מעץ) או וילון רומי (עם בד מתקפל) יתאים לכיסוי חלונות בחדר זה, וימנע סנוור מבלי להעמיס על החלל. לא הייתי ממליצה על וילונות עם שפע של בד מתקרה ועד רצפה שמתאימים יותר לסלון או לחדר שינה".

 

מחפשים נגר? לרשימה המלאה

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים