שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן אופניים: ברגמונט קונטרייל 7.0
    הפעם אלה אופניים חסונים עם קיט אבזור מוצק שיעבירו אתכם כמעט בכל מקום. ובמילים אחרות: כלי תכליתי ורב-שימושי

    רזולוציית סוגי אופני ההרים כיום, נראית בלתי אפשרית. כמעט לכל סוג שביל, שיפוע וגודל גרגרי חצץ יש קטגורייה משל עצמה. מה שהופך את הבחירה של ברגמונט, להציע אופניים המשלבים בין גיאומטריה של אופני קרוס קאנטרי עם מתלים ארוכי מהלך, שלדת אלומיניום איתנה וקיט אבזור תכליתי, להגיונית למדי. כאילו הוחלט להציע כלי הרפתקאות ייעודי, כזה שמסוגל לחטוף ולהמשיך לעבוד כאילו כלום לא קרה.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    • עוד אופניים? מגזין שטח

     

    מה זה בעצם: גרסת 7.0 של דגם קונטרייל מסמנת את קו האמצע של רמת המחיר והאבזור המוצע בארץ. שלדת האלומיניום עשויה, כך היצרנית, מסגסוגת 6066 קלה במיוחד עם צינורות בעלי עובי דופן משתנה וחלקים מכורסמים. עם ציר היגוי חרוטי, ניתוב כבלים פנימי ומהלך מתלה של 120 מ"מ באמצעות מערכת המתלה המוכרת של היצרן.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    המתלים מגיעים מפוקס עם בולם כפול-בוכנות מאחור (DPS), שלושה מצבי שיכוך וקפיץ אוויר. בחזית יש פוקס 32 מסדרת פרפורמנס עם מהלך של 120 מ"מ ושלושה מצבי שיכוך. על ההנעה מופקד קיט שימאנו XT בתצורת 2X11. יש מעצורים הידראוליים של מאגורה עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ, אפשר לכוון את מרחק המנוף מהכידון ואף להחליף בין המנופים אם נפילה בשטח תשבור את החשוב מהשניים.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    האבזור ההיקפי מגיע ממותג הבית (BGM). יש כידון רחב (720 מ"מ) וחישוקי גלגלים של סאן רינגל עם צמיגי טיובלס של מאקסיז ברוחב 2.2. המשקל: 14.5 ק"ג. המחיר עומד על 13.4 אלף שקלים.

     

    רכיבה: האופניים הללו גדולים, וזה מורגש מהרגע הראשון. זווית היגוי שטוחה יחסית ותמוכות שרשרת ארוכות עם שלדה ענקית, מייצרים פלטפורמת דיווש יציבה מאד. פרד שבילים עקשן שמסוגל לחטוף ולהמשיך לדחוף. זריזות תמרון, דיוק היגוי ושינויי כיוון מהירים אינם הצד החזק כאן, ונדרשת הרבה עבודה כדי לרכוב במהירות בסינגלים מיוערים.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    מערכת ההילוכים עבדה ללא דופי, ואחרי ששוב התרגלתי להשתמש במעביר הילוכים קדמי (שכמעט עבר מהעולם), גיליתי יחס העברה מתאים לכל שיפוע בו נתקלתי. סופר-קצר לטיפוס וסחיבת משקל במעלה הר, סופר-ארוך ומהיר למורדות או לקרוז על שביל פתוח.

     

    גם הבלמים התגלו כתחליף חיובי למערכות מוכרות. פרק הרצת הרפידות היה אמנם ארוך יחסית, אך לאחר מכן סיפקה המערכת עוצמת בלימה חזקה מאד, מינון מדויק וללא רחש. אין כאן את האיכות של מעצורי XT אבל זו בחירה מודעת שתפקידה לחסוך בהוצאות.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    המתלה האחורי מסנן ומבודד יפה שיבושים קטנים, אבל מתקשה לטפל בקפיצות ולא משנה כמה התעסקתי עם לחץ האוויר. מדובר אמנם ברכיב מתקדם למדי - כפול בוכנות ועם ארבעה נתיבי נוזל משתנים - אבל את היכולת המרשימה שהוא אמור לספק, לא קיבלתי. המזלג שבחזית טוב יותר, והסט-אפ המומלץ על-ידי היצרנית קלע בול.

     

    ביקורת נוספת מופנית למוט המושב הקבוע שמגביל את הרוכב. תוספת המחיר עבור מוט הידראולי שווה כאן בהחלט.

     

     (פז בר)
    (פז בר)

     

    סיכום: האופניים האלה לא זולים. כמה יקרים? לאחרונה רכבנו על "29 פול-קרבון במחיר דומה. מצד שני, הם מציעים חבילה חסונה (וכבדה) ומצוידת היטב. אלה אופניים למי שאוהב להשתולל בבוץ ולא לחשוש לזרוק אותם רטובים למחסן. זוג למסע הרפתקאות עם פוטנציאל מכות וצורך לסחוב משקל רב.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן אופניים: ברגמונט קונטרייל 7.0"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים