שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רשות לאומית ועצמאית לבטיחות בדרכים? לפי מדיניות שר התחבורה
    חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נחשף: יעניק לה סמכויות חדשות וישחרר אותה מתלות בעבודת המשטרה, אך יחייב אותה לפעול בהתאם למדיניות שר התחבורה ללא תקציב של 500 מיליון שקלים

    הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים: אחרי חמש שנים רצופות של עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים ועשור מאז שהוקמה, תחזק המדינה סוף-סוף את מעמדה ותרחיב את סמכויותיה של הרשות, לפינ שיפוג החוק הזמני המסדיר את קיומה ב-31 בדצמבר השנה. עם זאת, הרשות, שבראשה עומד כיום האלוף (מיל') גיורא רום, תאבד את העצמאות שהייתה אמורה להיות לה במקור, ותחויב לפעול לפי מדיניות שר התחבורה. כמו כן, בניגוד לחוק המקורי שאישרה הממשלה וקבע לרשות תקציב שנתי בסך 500 מיליון שקל, החוק החדש אינו מקבע את תקציבה.

     

     (צילום: מרכז רפואי חיאן)
    (צילום: מרכז רפואי חיאן)

     

    לפי הצעת החוק שהגיש משרד התחבורה, "קיומה של רשות לאומית לבטיחות בדרכים עצמאית וחזקה, אשר אינה מוגבלת בזמן, הינו רכיב חשוב בהמשך המאבק

    בתאונות הדרכים". החוק החדש מגדיר את הרשות כגורם המוביל מטעם הממשלה בנושא הבטיחות בדרכים ומעניק לה סמכויות נוספות. כך, למשל, תיועד הרשות להמליץ ולסייע לשר התחבורה בכל הנוגע לפעילות ועדת השרים לענייני בטיחות בדרכים. במסגרת זו תציע בין היתר את סדר היום לדיוני הוועדה, תכין הצעות לתוכניות שנתיות ורב-שנתיות להגברת הבטיחות בדרכים, לרבות פירוט בנוגע לאחריותם של משרדי הממשלה הנוגעים בדבר ותעריך בראייה שנתית ורב-שנתית את הבטיחות בדרכים של מדינת ישראל וביצוע התוכניות שאושרו.

     

    הרשות תמליץ לשר על מדיניות ותהיה אחראית על יישום תוכניות שאושרו, על בחינת תפיסת בטיחות ומיזמי בטיחות. כמו כן תעסוק הרשות בתגבור פעולות בתחום הבטיחות בדרכים ברשויות המקומיות בנוגע לתשתיות ובתחום החינוך וההסברה. הרשות גם תקבל מעמד רשמי לייעץ ולסייע למערכת החינוך בנוגע לתוכנית לימודי החינוך התעבורתי והבטיחות בדרכים, ותקבל סמכות לקבוע את אופן חלוקת תקציבה בין גופים שונים.

     

    הרשות, שהוקמה בעקבות המלצות ועדת שיינין מ-2005, סבלה כל השנים מסירוב גופים אחרים להכיר בסמכותה. הצעת החוק קובעת כי "על מנת לאפשר לרשות למלא את תפקידיה כראוי, מוצע להעניק לה סמכות לזמן את נציגי משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לדיונים הרלוונטיים, ולחייב את מנכ"לי משרדי הממשלה להגיש לה בתום כל שנה דין וחשבון מפורט בנוגע לביצוע התוכנית השנתית במשרדם, כפי שאושרה על ידי ועדת השרים".

     

    מנכ"ל הרשות יקבל סמכות לקיים חקירות עומק לתאונות עם נפגעים שנועדו לאתר את גורמי התאונות. ועדות הרשות יוסמכו לערוך בדיקות עצמאיות ולא להיסמך - כפי שהיה עד כה - על עבודת המשטרה.

     

    לדברי מנכ״לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו״ד רחלי טבת־ויזל, "הנוסח הזה לקיומה של רשות לאומית לבטיחות בדרכים עצמאית וחזקה, ללא תלות בהוראת שעה, הינו רכיב מרכזי בהמשך המאבק בתאונות דרכים. החוק המוצע קובע כי תוקפו יהיה ללא הגבלת זמן, ומקבע את מעמד הרשות הלאומית כגוף שיוביל תוכניות ומידע, כמו גם מדיניות חדשנות ובקרה. בחוק חידושים נוספים הקשורים בביצוע ועדות בדיקה, הקמת מרכז לאומי, ועוד. יש בפנינו אתגרים רבים ומורכבים. החוק במתכונתו החדשה יאפשר עמידה טובה יותר באתגרים אלה״.

     

     

     


    פרסום ראשון: 07.08.17, 23:35
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "רשות לאומית ועצמאית לבטיחות בדרכים? לפי מדיניות שר התחבורה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: דוברות המשטרה
    רשות לאומית חדשה - פחות תאונות?
    צילום: דוברות המשטרה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים