שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שוק הרכב בירידה, ועכשיו זה כבר רשמי
    הזינוק הקיצוני במסירות רכב בחודשי השנה הראשונים לעומת שנת השיא אשתקד, היה כלא היה. חודש אוגוסט החולף היה לנקודת מפנה, עם ירידה נדירה בשנים האחרונות לעומת התקופה המקבילה אשתקד

    בחודש יולי כתבנו ששוק הרכב מצטנן? כעת הוא כבר ממש מתקרר. במהלך חודש אוגוסט החולף עלו על כבישי הארץ 24 אלף מכוניות חדשות, מספר דומה לנתוני יולי, אך נמוך בכ-3,000 מכוניות מחודש אוגוסט אשתקד. הפער אמנם קטן יחסית, אך יש לציין כי במהלך שנות השיא האחרונות נרשמו רק מקרים נדירים של ירידה יחסית מול תקופה מקבילה בשנה קודמת.

     

    פורשה קאיין החדש - יסייע למותג הסופר-יוקרה לגדול עוד יותר?
    פורשה קאיין החדש - יסייע למותג הסופר-יוקרה לגדול עוד יותר?

     

    וכיצד זה מתבטא במספר המכוניות הכולל שעלה לכביש השנה? גם כאן, נתון נדיר בשנים האחרונות. אחרי חודש ינואר שהיה הטוב בהיסטוריה של שוק הרכב

    המקומי, הגיעו מספר חודשים פחות מרשימים והתוצאה מתבטאת בסיכום עד עתה: כ-218 אלף מכוניות חדשות מתחילת ינואר 2017 ועד סוף חודש אוגוסט, לעומת יותר מ-220 בתקופה המקבילה אשתקד.

     

    יונדאי שאשתקד מצאה עצמה בשלב זה של השנה בקרב חזיתי מול קיה על הבכורה בשוק הרכב, ממוקמת גם עתה ראשונה אך בפער גדול יותר. מתחילת השנה מסר המותג קרוב ל-31 אלף מכוניות חדשות, לעומת כ-28 אלף מכוניות מבית קיה - האחות לקונצרן הדרום קוריאני.

     

    אך בזמן שיונדאי שמרה על מספר מכירות דומה לאשתקד, רשמה קיה השנה ירידה קלה של יותר מ-1,000 מכוניות. טויוטה הממוקמת באופן כמעט-היסטורי שלישית מציגה עליה נאה ומסרה מתחילת השנה יותר מ-24 אלף מכוניות חדשות, כ-1,500 יותר מהתקופה המקבילה ב-2016.

     

    סקודה שומרת על המקום הרביעי ומציגה עליה נאה לעומת אשתקד עם כמעט 17 אלף מכוניות חדשות, לעומת פחות מ-16 אלף. סוזוקי במקום החמישי מציגה עליה מרשימה מאד עם יותר מ-12 אלף מכוניות חדשות השנה, לעומת מעט יותר מ-9,000 בתקופה המקבילה. גם ניסאן במקום השישי מציגה גידול נאה עם כמעט 11 אלף מכוניות השנה מול כ-9,000 אשתקד.

     

    מאזדה שביעית עם ירידה ניכרת, רנו מציגה עליה יפה ומיצובישי שבמקום התשיעי היא המפסידה הגדולה בעשירייה הראשונה - מ-13.3 אלף מכוניות חדשות בין ינואר לאוגוסט 2016, לפחות מ-9,000 בתקופה דומה השנה. סיאט עשירית עם מעט יותר מ-6,000 מכוניות חדשות בשמונת החודשים הראשונים של השנה - בדומה לאשתקד אך לפני תחילת שיווק להיט המכירות שלה, האיביזה שנחשפה אתמול.

     

    בין המותגים בהמשך הטבלה שעשו חיל השנה, ניתן למצוא את הונדה (12) עם עליה נאה ודאצ'יה (18) עם זינוק מרשים מאד: כמעט 3.5 אלף מכוניות חדשות השנה לעומת כ-2,300 אשתקד. מותגים נוספים שנאלצים להתמודד השנה עם ירידות בולטות הם שברולט (13), פולקסווגן (14), סובארו (16), אופל (21) ופורד (23).

     

    בשוק היוקרה ממשיכה להוביל אודי עם כ-3,800 מכוניות חדשות לעומת כ-3,600 אשתקד, לפני מרצדס, ב.מ.וו, וולוו, לקסוס וקדילאק שהכפילה את מכירותיה לעומת 2016. בשוק הסופר-יוקרה נרשמות עליות חזקות במיוחד בפורשה שמכרה השנה 134 מכוניות חדשות (69 אשתקד) ומזארטי עם 106 לעומת 34 בין ינואר לספטמבר 2016.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שוק הרכב בירידה, ועכשיו זה כבר רשמי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים