שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ק.ט.מ חשמליים לשטח - מבחן בלי עמל
    אופני הרים עם מנוע עזר הולכים ומתרבים והגיעו זה מכבר לכל יצרנית בעלת שם. הפעם החלטנו לנסות זוג קיצוני במיוחד מיצרנית שמוכרת בעיקר תודות לאופנועי השטח שהיא משווקת

    התגובות בשבילים לאופני השטח החשמליים של ק.ט.מ עליהם רכבתי היו מקוטבות למדי. מסלידה וגועל (הסוג השכיח למראה אופניים חשמליים, כל אופניים חשמליים) ועד התלהבות גלויה ועניין רב. האמת, גם לי לקח קצת זמן להבין עם מה יש לי כאן עסק, למרות שכבר רכבתי על כאלה. הגיאומטריה, הפיזיולוגיה, המפרט, כולם זועקים "אנדורו", בעוד שמערכת ההנעה החשמלית של בוש מסוגלת לספק גם 70 ק"מ של תיור רגוע. אז מה הם בעצם, וכמה טוב (או רע) זה עובד?

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    על אופני הרים ועוד - מגזין שטח

     

    אופניים ואבזור

    שלדת האלומיניום בנויה סביב מנוע חשמלי מתוצרת Bosch עם 36 וולט ו-250 וואט כמוכתב בתקן. הכוח מגיע מסוללה גדולה של 13.8 אמפר-שעה המשתלבת ברווח שבמשולש השלדה הקדמי. מדובר במערכת הנעה מוכרת ונפוצה למדי כיום, המסוגלת להציע - תלוי בעוצמת התגבור שתבקשו - טווח המגיע ל-70-80 ק"מ, או כ-30 ק"מ בתגבור החזק ביותר.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    אולם השלדה - זו שק.ט.מ מייצרת - שונה למדי מהמקובל. למתלה האחורי מהלך של 160 מ"מ והוא מרוסן על-ידי בולם פוקס עם מיכל חיצוני. בחזית תמצאו פוקס נוסף עם 150 מ"מ מהלך וקוטר 34 מ"מ. לשני הבולמים כיוונים לשיכוך החזרה מהיר. הצירים הם Boost רחבים והכרחיים כדי לאכלס את הגלגלים השמנמנים בקוטר "27.5 ורוחב "2.8. אלה אוחזים חישוקים א-סימטריים מרשימים למראה.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    זווית ההיגוי שטוחה למדי (66.5 מעלות), תמוכות השרשרת ארוכות (498 מ"מ) והדרופ של ציר ההינע צנוע (25 מ"מ). שני הנתונים הראשונים מלמדים על אופניים יציבים ונוסכי בטחון, בעוד שהנתון השלישי מצביע על ניסיון להעניק להם זריזות. יש מעביר הילוכים אחורי XT עם 11 יחסי העברה. המעצורים ההידראוליים מגיעים משימאנו XT עם חבילת פיזור חום מהיר. יש דיסקים בקוטר 180 מ"מ בכל גלגל ורפידות בלם עם צלעות קירור.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    עוד בתחום האיבזור: מוט מושב הידראולי (Kindshoc) עם 100 מ"מ תנועה המאפשרים לשנות את אופי הרכיבה בהתאם לייעוד, אוכף סלה-איטליה מצוין ואיבזור

    היקפי נוסף מבית ק.ט.מ. משקל האופניים עומד על 24 ק"ג, המחיר על 25 אלף שקלים.

     

    רכיבה

    שימו את הישבן על האוכף ומיד תגלו שאלה לא אופני אנדורו רגילים. תנוחת הרכיבה זקופה יחסית, הגלגל הקדמי קרוב והזנב ארוך למדי. עם הגלגלים השמנמנים ותכונות השלדה מתקבלת תחושה "נטועה" של אופניים מאסיביים. לא ממש מפתיע בהתחשב במשקלם שיורגש מאוחר יותר היטב בשרירי הרגליים - כאשר המנוע החשמלי אינו מסייע.

     

    תנוחת הרכיבה טבעית ונוחה למדי, ונעזרת בצמיגים עם נפח אוויר עצום ולחץ נמוך ומתלים ארוכי מהלך. שיבושים קלים ואבנים קטנות נעלמו כך לגמרי תחת גומי בלחץ 18 PSI. בהקשר זה ראוי לציין כי עזרתו של המנוע החשמלי הופכת את התנגדות הגלגול של הצמיגים לעניין תיאורטי בלבד. למעשה, הטרוניה היחידה בעניין זה היא אפקט "סוף המשחק" כשמגיעים ל-25 הקמ"ש המרביים המותרים באופניים חשמליים לפי החוק.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    בשבילים טכניים קל לשכוח את המשקל הכבד - בעיקר בקו ישר. כמעט כל הרפטואר של בן שמן ודומיו יעלמו במהירות מתחת הצמיגים ללא דרמה או דופק גבוה. הגיאומטריה נוסכת ביטחון, המתלים הארוכים סופגים ובולעים שטח טכני וגם קפיצות הן עניין של מה בכך.

     

    איך זה מרגיש? פחות כמו מכונית ספורט קלילה ויותר כמו אמריקאית חזקה. צריך רק לזכור כי שינויי כיוון מהירים דורשים הרבה תנועת גוף לסיוע, ולא פעם הגלגל הקדמי זז מעט יותר מדי כשנכנס כוח תוך כדי פניה. תחלמו, והאופנים האלו ינשכו אתכם. לא פעם הגעתי פשוט מהר מדי לפניות, ונאלצתי לאתגר קשות את הבלמים.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    ואז נגמר לכם הסינגל, ויש קטע קישור ארוך ומתיש, בשמש, בעליה, עם דרדרת או חול. זה בדיוק הזמן לנצל כל טיפת אנרגיה שאצורה בסוללה. יהיה עליכם אמנם לדווש, אבל עם משמעותית פחות מאמץ. "ספורט זה לא", העז לזרוק לי רוכב-קולגה שחלפתי על פניו ב-25 קמ"ש בעליה. "גם אני רוצה", נשף בחור מלא בחולצת רכיבה צמודה מדי, באותה עליה ממש.

     

    וההפתעה הגדולה ביותר? שבילי החולות של געש ויקום, אלה הנחמדים בחורף ובקיץ מקור לא אכזב לאינספור קללות, הליכה וליטרים של זיעה. האופנים הללו, עם 7.65 קג"מ וצמיגים רחבים, ריחפו כאן בעודי צוחק כמו צבוע בסרנגטי. אין דרמה, אין חול טובעני. תענוג.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    סיכום

    עזבו אותי מהדיון על לגיטימיות אופני שטח חשמליים. ברור שהם לגיטימיים ומי שחושב אחרת שיתכבד ולא ירכוש כאלה. בינתיים, המכירות באירופה מאיצות בקצב ונוגסות עמוק בנתח השוק של אופני ההרים הרגילים. וכמובן, יש כבר תחרויות, מירוצים, הכל. ועוד לא אמרנו מילה על הנגשת התחום לרוכבים שנרתעו ממנו עקב המאמצים הכבירים, וחזרתם של רוכבים ותיקים שאינם מעוניינים להתאמץ מדי.

     

    אלה אופניים שמורידים את מפלס הזיעה בצורה מאד משמעותית, ימחקו מעלות ויעבירו אתכם דרך חול טובעני, תוך כדי התמודדות יפה עם מרבית אתגרי רכיבת אנדורו טכנית. וחשוב לא פחות, המחיר הגבוה אבסולוטית נמצא בהחלט באזור אופני אנדורו איכותיים לא מחושמלים. שווה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "ק.ט.מ חשמליים לשטח - מבחן בלי עמל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים