שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סוזוקי ג'ימני (1999-2017)
    היורש של הסמוראי המיתולוגי והרכב החדש הכי וותיק בישראל. הייבוא הופסק ב-2011 לאחר שכל רכב חדש בארץ חוייב בבקרת יציבות, וחודש כשהג'ימני קיבל אותה ב-2015. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: ג'יפונים קטנים, עבירים ונצחיים.

    טווח מחיר: החל מ-11.5 אלף שקל לידני מ-1999 ועד 119 אלף שקל לחדש אוטומטי מ-2017 (מחירון לוי יצחק)

    דגמים: שלוש דלתות, ארבעה מקומות.

     

     (נועם עופרן)
    (נועם עופרן)

     

    תעודת זהות: היורש של הסמוראי המיתולוגי והרכב החדש הכי וותיק בישראל. הייבוא הופסק ב-2011 לאחר שכל רכב חדש בארץ חוייב בבקרת יציבות, וחודש

    כשהג'ימני קיבל אותה ב-2015. דגם חדש לחלוטין צפוי, סוף-סוף, בשנה הקרובה.

    נתונים טכניים: 1,300 סמ"ק (82 כ"ס עד 2005, 85 כ"ס מאז), גיר ידני 5 הילוכים או אוטומטי עם 4, הנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.

    זיהום אוויר: 162־167 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 13 מ-15. טוב, כשהג'ימני הושק עוד חשבו שהעישון בריא.

    בטיחות: בינונית. לא נבחן במבחן הריסוק האירופי. רק שתי כריות אוויר, ABS כסטנדרט, בקרת יציבות (ESP) רק מ-2015.

    שמירת ערך: טובה, מאבד בממוצע כ-10% לשנה וכלים ותיקים ושמורים נסחרים גם מעל למחירון. פשוט אין לו מתחרים.

    מה לבדוק לפני שקונים: כלי אמין בבסיסו, עם חולשות בגיר האוטומטי לפני 2005. כלים רבים שופרו, הוגבהו, מוגנו בגחון, קיבלו נעילת דיפרנציאל וזכו לצמיגי כביש-שטח ואף שטח מלא.

    למי הוא מתאים: למי שרוצה לטייל בשטח בתקציב מוגבל, ועם בעיות חנייה ליד הבית

    למה כן: בניגוד למראה החמוד שלו, מדובר באחד ברכבי הכביש-שטח האמיתיים האחרונים. מסוגל לצלוח שטח טכני שישבור ג'יפים יקרים פי ארבעה ממנו. אבזור טוב ביחס למחיר, אפשרות לתיבה אוטומטית, קטן וקל לתמרון בעיר. חסכוני יחסית לרכבי 4x4 ואמין, שלא לדבר על תדמית הג'יפאי המסוקס.

    למה לא: נוחות נסיעה בינונית, צפוף מאחור ובתא המטען, איטי בביצועיו, התנהגות כביש של משאית קטנה, ולכן בקרת היציבות היא תוספת חשובה.

    למחפשי מציאות: כל 4x4 אחר עם הילוך כוח יהיה יקר משמעותית לרכישה ולאחזקה. ספורטאז' דור ראשון וסוזוקי ויטארה יכולים להיות תחליף שימושי יותר ולא הרבה יותר יקר. דייהטסו טריוס, בעיקר מ-2007 ומעלה, מציע איכות חיים משופרת והנעה כפולה זולה, אך נטול הילוך כוח ולא יגיע לכל מקום שג'ימני יטפס אליו.

    שורה תחתונה: לא מושלם, אבל עם קסם אישי שהולך ונעלם מעולם הרכב.

    ציון: 4 כוכבים

     

    הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סוזוקי ג'ימני (1999-2017)"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים