שתף קטע נבחר

מרוקו: הרכבת המהירה הראשונה של אפריקה

הרכבת המהירה שתיסע בין קזבלנקה לטנג'יר תפחית את זמן הנסיעה בשני שלישים. הממשלה ברבאט גאה: "מרוקו עוברת מודרניזציה". אבל לא כולם שמחים

מהנדסים במרוקו נערכים לקיים נסיעת מבחן ברכבת המהירה הראשונה בתולדות אפריקה – נסיעה שתיערך השבוע. הרכבת תגיע למהירות 320 קמ"ש.

 

כבר שלשום (ב') נסעה רכבת אחת במהירות 275 קמ"ש בין הערים קניטרה וטנג'יר שבצפון מרוקו. "כבר עכשיו זו הרכבת הכי מהירה באפריקה", אמר שר החוץ הצרפתי, שהגיע למרוקו כדי לחתום על הסכם הלוואה בין מרוקו לסוכנות הפיתוח הצרפתית. לדבריו זו דוגמה למערכת היחסים בין צרפת למרוקו.

מרוקו עולה על הפסים. אילוסטרציה (צילום: AP) (צילום: AP)
מרוקו עולה על הפסים. אילוסטרציה(צילום: AP)

קו הרכבת בין קזבלנקה לטנג'יר דרך הבירה רבאט יפחית את זמן הנסיעה בין שני המרכזים הכלכליים של מרוקו בכמעט שני שלישים. כעת תימשך הנסיעה רק קצת יותר משעתיים. הרכבת צפויה להתחיל לפעול בקיץ 2018. העלות הכללית של הפרויקט היא 2.4 מיליארד דולר, ו-50% ממנו מומנו באמצעות צרפת דרך הלוואות.

 

הדרך שבה תעבור הרכבת כוללת שטח הררי שבו יש רוחות חזקות, וכדי לאפשר את מעבר הרכבת היה צורך בהקמת גשרים לרכבות, בכלל זה גשר באורך 3.5 קילומטרים.

 

מנהיגי מרוקו מציגים את הפרויקט כצעד חשוב במסגרת המודרניזציה של התשתיות במרוקו, אבל מבקריו טוענים כי אפשר היה להשתמש בכסף למטרות טובות יותר בהתחשב בכך שרבים במרוקו חיים בעוני. הם טוענים גם כי ניתנה עדיפות לא הוגנת לחברות צרפתיות.


פורסם לראשונה 10/10/2017 22:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מרוקו עולה על הפסים (אילוסטרציה)
צילום: AP
מומלצים