שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שת"פ בין אובר לנאס"א: מוניות מעופפות
    הדיבורים על שירות המוניות המעופפות, UberAir, אולי התקבלו בסקפטיות, אבל בחברה הודיעו שהוא יהיה בשימוש נרחב כבר באולימפיאדת 2028. מכשולים בינתיים לא חסרים

     

    המונית המעופפת. הדמיה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אובר הכריזה בועידת הטכנולוגיה "Web Summit", המתקיימת בימים אלה בליסבון, כי לוס-אנג'לס תצטרף לדאלאס ולדובאי כחלק מרשימת הערים בהן החברה מתכננת להפעיל שירות של כלי רכב מעופפים. באובר הכריזו לראשונה על הפרויקט בשנה שעברה וכעת הם מצפים שמכוניות מעופפות יהיו בשימוש נרחב עד האולימפיאדה שתתקיים בלוס-אנג'לס בשנת 2028.

     

    המכוניות החשמליות שבאובר מתכננים לפתח מסוגלות להמריא ולנחות אנכית. נוסעים יוכלו להזמין טיסה דרך האפליקציה, לעלות למנחתים שימוקמו על גגות של רבי-קומות, ושם להיכנס יחד עם נוסעים נוספים למכונית המעופפת שתמריא ותיקח אותם למחוז חפצם, כמו מסוק קטן. עוד סימן לכך שאובר רצינית לגמרי הוא שהיא חתמה על הסכם עם נאס"א כדי לפתח רשת בקרה שתפקח על תעבורת המכוניות באוויר. בנוסף היא גם חתמה על הסכמים להקמת מנחתים ומסופי המראה על גגות של בניינים בעיר.

     

     

    "הטכנולוגיה תאפשר לתושבי לוס-אנג'לס לרחף, פשוטו כמשמעו, מעל כבישי העיר הפקוקים, מה שיחזיר להם את הזמן שניתן לצרוך בדרכים פרודוקטיביות יותר", אמר ג'ף הולדן, סמנכ"ל הפיתוח של אובר, בשיחה עם יו.אס.איי טודיי. "אנו מצפים ש־UberAir יבצע עשרות אלפי טיסות מעל העיר בכל יום".

     

    מכוניות מעופפות הן חלום וותיק של סרטי מדע בדיוני והופיעו בין היתר בבלייד ראנר, האלמנט החמישי, בחזרה לעתיד 2 ואחרים. לא פלא, אם כך, שחוץ מאובר ישנן לא מעט חברות שרוצות להפוך את החלום למציאות. בין אלו ניתן למצוא גם את חברת "קיטי הוק" של לארי פייג' מייסד גוגל, טרפוג'יאה, AeroMobil, איירבוס, בואינג, Lilium ואחרות. גם בישראל יש פעילות בתחום: חברתUrban Aeronautics, של היזם רפי יואלי, שוקדת כבר מעל עשור על כלי טיס מעופפים המיועדים לשוק הצבאי והמסחרי־אזרחי.

     

    אך כמובן שהמכשולים רבים ועוד רחוק היום עד שהשמיים יתמלאו במכוניות. מבחינה טכנית הטכנולוגיה שתאפשר את זה עדיין רחוקה, גם אם אפשרית, ועלות של כלי בטיחותי כזה עלולה להיות מיליוני דולרים, ודורשת מיומנויות הטסה גבוהות מאוד. בנוסף, יהיה צורך בחקיקה חדשה לגמרי ובתקנות תחבורה חדשות, שיסדירו שימוש בכלי טיסה אישיים ואת נתיבי האוויר בהם הם יטוסו.

     

    הכתבה פורסמה במוסף "ממון" ב"ידיעות אחרונות"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שת"פ בין אובר לנאס"א: מוניות מעופפות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים