שתף קטע נבחר

על הקשר בין גיזת הזהב לאתרי ההיכרויות

אנחנו עסוקים כל היום במרדפים. אנחנו רודפים אחרי פרנסה, אחרי זוגיות, אחרי משאלות וחלומות, אך מתי המרדף הופך להתמכרות? קלף עשרה מטות מלמד אותנו שכשהרעב ל"עוד" גובר, אנחנו לא יכולים ליהנות מההישג, ואין באפשרותנו באמת ליהנות ממה שקיים בחיינו. שגיא מנדלבוים מסביר

קלפי הטארוט אמנם מוכרים לנו בהקשר של חיזוי העתיד ושל מיסטיקה, אך למעשה אלו מקורות ידע עתיקים אשר נוגעים בארכיטיפים העמוקים שבנפשנו וטומנים בחובם עצות מעשיות לניהול חיי היום-יום. אם רק נשכיל להקשיב לסיפור של הקלף, נגלה עולם שלם של הזדמנויות ודרכי פעולה.

 

עשרה מטות או: מה הקשר בין גיזת הזהב לאתרי ההיכרויות?

יאסון וגיזת הזהב הוא סיפור על נער, בן איכרים, המגלה כי הוא בן מלך וכדי להחזיר לעצמו את הממלכה הוא עובר מסעות רבים שבמהלכם הוא מגלה את הגבריות שלו ומוכיח את גבורתו. שזור בו סיפור אהבה טרגי המתחיל כאהבה עיוורת ובמהלכו מדיאה, אהובתו של יאסון, בוגדת באביה, במשפחתה ובממלכה שלה בשם האהבה, ולבסוף נוטשת אותם לטובת אהובה.

 

הסיפור נגמר באופן טרגי כיוון שיאסון לא מצליח להפסיק את מסע הכיבושים, האש ממשיכה לאחוז בו עד שהוא מאבד את הכול. לנוכח סיפור זה אנחנו יכולים לדמיין אולי "סלבס" נחשקים שאישה אחת לא מספיקה להם. מסע הכיבושים שלהם חייב להמשיך וכך הם מאבדים את אהבתם היחידה.

אנחנו גם יכולים לחשוב על אנשים מן השורה, הלוקחים על עצמם כל כך הרבה מטלות עד שלא נותר מקום לאהבה בחייהם, או שהאהבה עצמה גוזלת מהם הרבה יותר מדי. אנחנו גם יכולים לחשוב על אתרי ההיכרויות שבהם השפע מסמא את העין. בכל מקרה הקלף מלמד אותנו כמה חשוב האיזון וכמה חשוב לחזור לקרקע המציאות ולבדוק כל הזמן מה מפרה אותנו ומתי מתחילה שחיקה לא רצויה.

 

הסיפור המיתולוגי – לאבד את הכול

יאסון חזר הביתה מנצח, הוא תפס פיקוד על הממלכה שלו והתחתן עם מדיאה. נולדו להם ילדים ונראה היה שהכול מסתדר בחייו, אולם לא כך מסתיים סיפורו של יאסון. אותה האש שבערה בו ועזרה לו להתגבר על המכשולים והקשיים, דחפה אותו כעת להרחיב את הממלכה. הוא כרת בריתות, ערך נישואים פוליטיים עם אישה נוספת וידו עוד הייתה נטויה, אולם מדיאה, שראתה שמעשיו עומדים להוביל אותם לאסון, סירבה לתת לו להמשיך כך.

 

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)

 

מדיאה ראתה שהגורל שלה ושל ילדיה עומד להיות מר, שהממלכה עומדת להתפורר ושילדיה עומדים להפוך לעבדים ולמות בייסורים. היא מבינה שכל הריבים והאיומים לא יועילו ושיאסון עומד לנטוש אותה. באקט של טירוף וייאוש היא החליטה לנקום ביאסון. היא הרגה את אשתו הטרייה של יאסון במעשה כישוף איום, ומתוך חרדה עצומה אף הרגה את ילדיה שלה. "לא אתן שילדיי ייפגעו מידי זרים" אמרה, "לא אתן ליד אכזרית ממני להורגם". כשהגיע יאסון לביתו, כועס על מעלליה של מדיאה ועל רצח אשתו הטרייה, הוא לא ציפה לראות את ילדיו מוטלים ללא רוח חיים. המום ושבור מהחורבן הנורא הוא הספיק לראות את מדיאה עולה על מרכבה רתומה לסוסי אש ומשאירה את החיים שבנתה עמו מאחור.

 

לשים לב לנקודה בה "יותר" נהיה "פחות"

אנחנו עסוקים כל היום במרדפים. אנחנו רודפים אחרי פרנסה, אחרי זוגיות, אחרי משאלות וחלומות, אך מתי המרדף הופך להתמכרות? מתי איננו שמים לב לכך שאנחנו עומדים להתמוטט וממשיכים בכל זאת? המטות מייצגים אש בקלפי הטארוט, ואש ללא שליטה הולכת ומתעצמת ומכלה את הכול.

 

בכרונולוגיה של הטארוט, הצעד הבא אחרי האש הוא אדמה. האש נרגעת, מתמנת מתאזנת והופכת לשלווה של מימוש יומיומי מאוזן – בחסות סמל המטבעות, המייצג את האדמה. כשההירגעות אינה מגיעה אנחנו פשוט מצויים באנרגיה אין סופית שהולכת ומתכלה. ומה זה אומר לגבי אהבה? כאשר הרעב ל"עוד" גובר, אנחנו לא יכולים ליהנות מההישג, ואין באפשרותנו באמת ליהנות ממה שקיים בחיינו.

 

אם גבר שמצא את אהובת לבו ממשיך להרגיש שהוא במסע כיבושים והוכחה עצמית, הוא פוגע בחוזה המקודש שרקם עם אהובתו, אך הוא גם פוגע בעצמו, בהישג שצבר ובאהבה היפה שהשיג לעצמו. הוא לא יכול להגיע לשלווה אמתית או לאושר. רק לפיצוצי התרגשות מזדמנים. ואנחנו מכירים הרבה סיפורים של שחקנים, פוליטיקאים וידוענים בארץ ובעולם שנפלו אל המערבולת, נתפסו ונאלצו להסביר את מעשיהם בגמגומים מקוטעים ומלאי מבוכה.

 

אך מרוב אפשרויות לא רואים את הטבעת (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
אך מרוב אפשרויות לא רואים את הטבעת(צילום: Shutterstock)

 

 

כשמדובר באהבה "עוד – זה פחות". הרבה גברים בני 30 מתקשים להתמסד כיום (גם הנשים, אני פשוט לרוב שומע את תלונות הנשים בעניין). ומה הפלא? ההיצע אין סופי. המוני נשים יפות, מוכשרות וחכמות נמצאות בשוק הפנויים פנויות, ותחושת השפע עושה את שלה. אך מרוב אפשרויות לא רואים את הטבעת. ואי אפשר למצוא אינטימיות, בגרות ונכונות לגדול ביחד בטוב וברע, כשהתפישה העדכנית היא שההיצע הוא עצום, ותמיד יש עוד אופציות.

 

צריך זמן לאהבה

העומס לא חייב להיות עומס של דייטים, הוא גם יכול להיות עומס מכל סוג אחר. כשבחורה צעירה ומדהימה רוצה למצוא את האחד, אך עובדת כל השבוע עד הלילה כולל שישי שבת, מתי יהיה לה זמן לדייט? כשבחור צעיר מת להתמסד אבל יש לו לימודים כל יום ואח"כ עבודה במשמרת לילה מתי הוא יזמין את אהובתו לארוחת ערב?

 

אין מה לעשות, כמו שאנחנו מפנים זמן לתחביבים ולמשפחה, עלינו לפנות זמן גם לנושא החשוב של זוגיות. שני בני הזוג צריכים להקדיש זמן זה לזה. כשנמצאים בקשר הדבר נכון כפליים. קל מאוד להיפגש רק לפני השינה, לומר לילה טוב ו"לצאת לדייט" בעולם החלומות עד הבוקר. באותה המידה אנחנו צריכים לוודא שהאהוב או האהובה לא מכלים את כוחנו, את מיכל האנרגיה שלנו. המסר של הקלף הוא חיבור לקרקע ומציאת איזון בין כל תחומי חיינו. עומס נוסף שהקלף עשוי להצביע עליו הוא עומס רגשי. עומס כזה הוא תוצאה של צבירה מתמשכת של חוויות חיים לא פשוטות שנערמו להן מבלי משים. פגיעות, אכזבות רגשיות, פחדים, כעסים, כל אלו מהווים חסמים ממשיים במציאת זוגיות ובמימושה. הקלף הוא קריאה ללכת לטיפול ולגעת בכל אותם כאבים כדי לשחררם.

 

המסר השבועי

זה השבוע לנוח, לעשות הפסקה, להתחבר לקרקע ולמה שמרגיע את רוחנו ואת גופנו. זה הסופ"ש הנכון לנסוע לצימר למשל, אם רוצים לנוח עם בן או בת הזוג, למצוא זמן לבילוי משותף ולהנאה מכל הדברים הקטנים שגורמים לקשר להיות נפלא. גם הרווקים צריכים לקחת השבוע זמן למנוחה. בין אם מדובר במנוחה מדייטים, או לחילופין במנוחה מעבודה קשה, דווקא כדי למצוא זמן לטפח את האהבה.

 

אולי זה השבוע להתחיל לטפל במצבורי הכאב שמאוחסנים בנפש, ולמצוא זמן לפגישה טיפולית עם פסיכולוג, קואצ'ר או כל מטפל אחר. מובן שזה עניין אישי ואינדיבידואלי. פשוט נסו להאט קצת את הקצב השבוע ולהתחבר לצרכים האמיתיים שלכם. לפעמים במרדף אנחנו שוכחים מה אנחנו באמת צריכים: אהבה, חיבוק, הרגשה שמכילים אותנו ושדואגים לנו, ושאנו נותנים את אותן האיכויות לצד השני. התמקדו בכך ושאפו לחזור לפשטות שהיא גם מקור האושר.

 

 

שגיא מנדלבוים - מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מחבר הספר "המדריך לקריאה בקלפי טארוט" 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Index Open
צילום: Index Open
צילום: ואדים סיגלוב
שגיא מנדלבוים
צילום: ואדים סיגלוב
מומלצים