שתף קטע נבחר

המשימה של אמזון: בינה מלאכותית - לכולם

חטיבת AWS של אמזון משיקה כלים חדשים שאמורים לסייע למפתחים להתמודד בצורה טובה יותר עם האתגרים הטכניים של למידת מכונה, ולהפוך את הבינה המלאכותית ממונח עמום לנחלת הכלל

 

 

 

ההכתרה הסופית של טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) כמנוע צמיחה מרכזי בעולמות התוכנה והפיתוח נרשמה אמש (יום ד') במהלך הכנס השנתי של AWS חטיבת שירותי רשת ומחשוב הענן של אמזון. באירוע המרכזי של הכנס, שאוסף אליו אנשי פיתוח, יזמים, חברות, שותפים עסקיים וכמובן עיתונאים מכל העולם ונערך זו השנה השישית בלאס וגאס, הוכרזו מגוון של כלים חדשים בתחום שירותי הענן, אחסון, גיבוי, ניהול וניתוח של מידע.

 

אבל אין ספק שגולת הכותרת של שורת ההכרזות עוסקת בענפים השונים של בינה מלאכותית - למידת מכונה ולמידה עמוקה. נראה כי אמזון הגדירה לעצמה משימה בכל הקשור לחטיבת AWS, להפוך את טכנולוגיית הבינה המלאכותית לנחלת הכלל. "כיום", אמר מנכ"ל AWS אנדי ג'סי, "בינה מלאכותית ולמידת מכונה הם כלים השמורים רק למומחים מעטים המועסקים בתאגידים הגדולים". המטרה, כפי שסימן במהלך ההרצאה המרכזית שלו, היא להפוך את הכלים הללו לשימושיים בקרב כלל חברי קהילת המפתחים, ולנגישים גם עבור מפתחים זוטרים וסטארט-אפים קטנים ובינוניים.

 

מנכ"ל AWS, אנדי ג'סי (צילום: יח"צ) (צילום: יח
מנכ"ל AWS, אנדי ג'סי(צילום: יח"צ)

 

בין היתר הוכרזו כלים דוגמת SageMaker, שאמור לסייע למפתחים לבנות מודלים של למידת מכונה ולהנגיש את התחום גם עבור מי שלא מתמחים בו. בנוסף הוכרזה מצלמת DeepLens, מצלמת וידאו אלחוטית מבוססת למידה עמוקה המיועדת גם היא לקהילת המפתחים, במטרה לאפשר התנסות מעשית ולבנות מוצרים חכמים מבוססי וידאו.

 

בינה מלאכותית מתקיימת בשורה של מוצרים ושירותים טכנולוגיים, שהופכים יותר ויותר שגורים בשימוש היום-יומי. שירותי שפות ותרגום, עוזרות קוליות, זיהוי תמונה ווידאו - כולם נסמכים על למידת מכונה ולמידה עמוקה. למרות זאת רווח שיח דיסטופי שבמרכזו החשש מפני יכולת טכנולוגית שעשויה להחליף אנשים, ובאופן ספציפי - את העבודות שלהם.

43 אלף משתתפים. הכנס של AWS (צילום: יח"צ) (צילום: יח
43 אלף משתתפים. הכנס של AWS(צילום: יח"צ)

  

את המורכבות הזאת אפשר לראות באופן מובהק, למשל, במקרים חוזרים ונשנים של זיהוי מוטעה של תוכן, שמעידים על חוסר רגישות של אלגוריתם. ההשוואה ליכולת האנושית להפעיל שיקול דעת, להבין ניואנסים של שפה או להחיל כללים מוסריים משתנים - היא כלי שרת בידי החוששים מיכולותיה ההולכות וגוברות של הבינה המלאכותית.

 

"כן, בינה מלאכותית ולמידת מכונה עשויות להחליף אנשים בעבודות מסוימות", אמר ג'סי במהלך מסיבת עיתונאים, "אבל יותר מכך - הן מייצרות עבודות חדשות. האתגר הוא לעבור לתכניות חינוכיות שמקנות לאנשים כלים לעסוק בעבודות האלה. כי יש הרבה מאוד עבודה, ומחסור חמור באנשים שיודעים לעשות אותה".

 

בשולי הדברים בחר ג'סי במהלך הנאום שלו לעקוץ את חברת התוכנה "אורקל" בנוגע למהלך השיווקי האחרון שלהם, לפיו הוקפצו המחירים עבור לקוחות שבחרו לעשות שימוש בתוכנה של אורקל על גבי הענן של AWS. "מי עושה את זה ללקוחות?", שאל ג'סי מעל הבמה ומיהר להשיב: "רק מי שלא אכפת לו מהלקוח, ורואה בו אמצעי להשגת יעד כלכלי בלבד".

 

לצד השירותים השונים מעולמות התוכנה, בחר ג'סי לציין כי AWS לא מזניחה גם חומרה, והזכיר את רכישתה של אנפורנה הישראלית לפני כשנתיים, שבמרכזי הפיתוח שלה עובדים על שבבים בעלי יכולות מורכבות שמסייעים לחברה לממש את החזון הטכנולוגי שלה.

 

לחטיבת AWS של אמזון החולשת על נתח השוק הגדול ביותר בעולמות הענן, הכנסות בסך 18 מיליארד דולר,והיא מציעה למעלה מ-100 שירותים שונים בתחומי המחשוב, הענן, האינטרנט של הדברים (IoT), מסדי נתונים ובינה מלאכותית.

 

הכותבת היא אורחת AWS בלאס וגאס

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
הכנס הענק של אמזון
צילום: יח"צ
מומלצים