שתף קטע נבחר

הצעת חוק: הגבלה על פרסומת להלוואה

על פי הצעת החוק שהגיש ח"כ מאיר כהן, ייאסר פרסום לעידוד נטילת הלוואות, למעט באמצעות האינטרנט. סך יתרת החוב של משקי הבית עומדת על 518 מיליארד שקל

ברקע השיווק האגרסיבי של הלוואות לציבור והעלייה בהיקף החובות, הוגשה היום (ג') הצעת חוק המבקשת לצמצם את האפשרות של החברות הפיננסיות לפרסם הצעות לנטילת הלוואה. על פי הצעת החוק, שהגיש ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), ייאסר לפרסם הצעות להלוואה, למעט ברשת האינטרנט.

 

 

"בשנים האחרונות התפתחה תופעה אשר במסגרתה תאגידים מציעים לציבור הרחב הלוואות של מאות אלפי שקלים לעתים אף ללא בדיקה של יכולות ההחזר של הלווים, וזאת באמצעות שיטות שיווק מגוונות ולעיתים אף אגרסיביות", נכתב בהצעה.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

עוד נטען כי "הפרסומות מנצלות את ההטיה הטבעית של הציבור לאופטימיות, ובעזרת מניפולציות שיווקיות הלווה המוטה לוקח אשראי אף מבלי שהתכוון לכך, או שהוא לוקח אשראי רב יותר מאשר תכנן מלכתחילה".

 

לדברי ח"כ כהן, "במציאות של שוק חופשי, המדינה חייבת לווסת ולנווט לקראת סערה. הנתונים המדאיגים מראים מגמה מסוכנת. משקי בית רבים קורסים תחת הנטל ונקשרים בעבותות להלוואות ועוד הלוואות. זה מסכן את המשק ויש להיאבק בתופעה. הצעת החוק מבקשת להגביל את הפרסום האגרסיבי של חברות אשראי שממילא גובות ריביות גבוהות. המצב הרצוי הוא לשמר את התחרות בשוק ההלוואות, אך יחד עם זאת לוודא שיש ויסות. הצעת חוק זו, תוביל למצב שבו רק מי שבאמת יצטרך הלוואה, יממש אותה".

 

נציין ברקע הדברים כי נכון לחודש יוני, יתרת החוב של משקי הבית עמדה על 518 מיליארד שקל, מתוכם 190 מיליארד שקל בגין הלוואות שאינן לדיור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים