שתף קטע נבחר

"עשרה ימים בוואלי": פספוס גדול היה פה

הסדרה החדשה היא אופרת סבון רבת תהפוכות על אנשים מנוונים שעושים דברים בזויים. אבל השחקנית המעולה ודמותה המרתקת כאם שעושה את כל הבחירות הלא נכונות, לא מצליחות להציל את "עשרה ימים בוואלי" מאינפלציה של דמויות גרועות ומעלילות סבוכות ולא אמינות

אם יש דבר אחד חיובי שאפשר לומר לזכות "עשרה ימים בוואלי" החדשה של ABC – ואין הרבה, אז בואו כולנו ננצור את הרגע – זה שיוצריה בחרו באופן ממש לא מובן מאליו למקם דמות מפוקפקת למדי כגיבורה המרכזית של הסיפור; אחת שמשקרת לקרובים לה, מסתירה מידע מהמשטרה ובתכלס, עושה את כל הבחירות הלא נבונות בסיטואציה שממש ממש מצריכה שתעשה את הנבונות. לא עניין מיוחד למדי בפני עצמו, מיינד יו, אבל הטוויסט המרתק הוא שהדמות הזו, ג'יין סדלר – שגם זכתה בשחקנית נפלאה שתגלם אותה, קירה סדג'וויק ("המפענחת") – מנסה לאתר את בתה הצעירה שנחטפה.

 

בדרך כלל, סדרות מעין אלו ממקמות דמויות הרבה פחות נגטיביות בתפקיד הקורבני. אלמנט ההזדהות המיידי שמייצר הורה במצב נוראי כזה מקשה על הכתמתו בהתנהגות שסותרת את שוועתו. יוצרי תכנים העוסקים בחטיפות מרשים לעצמם לשלוח את ההורים הנואשים למקומות קיצוניים למדי, כן, אבל תמיד מתוך הייאוש והכאב שהם חווים, לא מתוך יצר השימור העצמי שעדיין מניע את ג'יין סדלר, איכשהו, גם אחרי שבת ה-8 שלה נעלמת. הדבר טוען את הדמות, ואת "עשרה ימים בוואלי", בסוג של חשמל – גם אם כל כך הרבה משאר הדברים שיש לסדרה הזו להציע נלחם כדי לנטרל את הזרם הזה.


דמויות משנה שטוחות (צילום: ABC באדיבות yes) (צילום: ABC באדיבות yes)
דמויות משנה שטוחות(צילום: ABC באדיבות yes)
ג'יין – אשר עובדת כשואוראנרית של סדרת טלוויזיה משטרתית – הייתה מסטולה מקוקאין ויין ועסוקה בכתיבת דראפט חדש לתסריט במשרד שלה בחצר. כשהיעלמות הבת מתבררת והחוקרים המשטרתיים מגיעים, האינסטינקט הראשוני שלה הוא להסתיר מידע שעלול להיות קריטי עבור החקירה. האופן שבו ג'יין מנווטת במים העכורים האלה – והאופן שבו סדג'וויק מאזנת בין היצר ההישרדותי הזה לבין הטרגדיה הזו שהיא אט אט מעכלת – כמעט מצדיק בעצמו את הצפייה.

 

במקום להתמקד בחטיפה יצרו הרבה עלילות סבוכות ולא אמינות (צילום: ABC באדיבות yes) (צילום: ABC באדיבות yes)
במקום להתמקד בחטיפה יצרו הרבה עלילות סבוכות ולא אמינות(צילום: ABC באדיבות yes)
 

אבל רק כמעט, כי כאמור, כל כך הרבה מהשאר פשוט מרושל מכדי להחמיא לדמות הזו ולתצוגת המשחק שמביאה אותה אל המסך. דמויות המשנה השטוחות (והמשוחקות פשוט נורא, אין פה אף אחד שאפילו קרוב לקליבר של סדג'וויק) שיש ל"עשרה ימים" להציע, למשל, או הניסיון לדחוס הרבה יותר מדי סיפורים ועלילות לעונה אחת שצריכה הייתה להתמקד באירוע המחולל של החטיפה ולהישאר איתה במקום להתפזר לכל עבר. בשלב מוקדם יחסית, עלילת החטיפה מפנה את מקומה למשהו אחר לגמרי, סבוך יותר, מעניין פחות ובלתי אמין בעליל.

 

שחקנית נפלאה. קירה סדג'וויק (צילום: ABC באדיבות yes) (צילום: ABC באדיבות yes)
שחקנית נפלאה. קירה סדג'וויק(צילום: ABC באדיבות yes)
  

בערך באותו השלב פשוט נחשף פרצופה האמיתי של "עשרה ימים בוואלי", כמו שנחשפים כל כך הרבה מפרצופיהן האמיתיים של דמויותיה עוד לפני שארבעת הפרקים הראשונים חולפים – לא דרמת מתח בגוונים אפורים של מוסר שפועלת גם כ–Character Study מרתק, אלא סוג של אופרת סבון רבת תהפוכות אודות אנשים מנוונים שעושים דברים בזויים בשם בצע הכסף, השאפתנות והנקמנות. אם זה נשמע לכם כמו משהו טוב וכייפי לא פחות, אתם טועים. פספוס גדול היה פה.

 

פספוס. "עשרה ימים בוואלי" (צילום: ABC באדיבות yes) (צילום: ABC באדיבות yes)
פספוס. "עשרה ימים בוואלי"(צילום: ABC באדיבות yes)
 

שלישי, 22:00, yes Drama (ובמלואה בערוץ yes Binge)

 

הכתבה פורסמה במגזין "פנאי פלוס".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ABC באדיבות yes
"עשרה ימים בוואלי"
צילום: ABC באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים