שתף קטע נבחר

10 הדיברות ביצירת משחק גרוע

מפתח שימלא את הכללים , יבטיח שכל אדם עם טיפת אבחנה יתרחק מכותרים הנושאים את שמו

מכיוון שעדיין עובדות שם בחוץ מספר חברות פוחזות, שמתעקשות להוציא מדי פעם משחק טוב לשוק, ומכיוון שעתיד תעשיית המשחקים חשוב לנו כאן ב-Ynet, החלטנו לפרסם רשימת כללים שכל מפתח משחקים צריך להחזיק קרוב לליבו, אם הוא לא רוצה להיכנס לרשימה השחורה של חברות מכובדות.
מפתח המשחקים האידיאלי ימלא בדקדקנות אחרי כל כלל, אבל גם חברה שתציית לשבעה או שמונה מהם בלבד, תבטיח שכל אדם עם טיפת אבחנה יתרחק בריצה קלה מכותרים הנושאים את שמה. לקרוא ולשנן:

1.

לא תעשה לך כל משחק המשך שמגיע לדרגת המשחק המקורי (במילא כל אלה שאהבו את המשחק הראשון יקנו את ההמשך רק בגלל השם. Lands of Lore 2, איכה אכזבתנו!).

2.

בשווקך ובפרסמך את המשחק, חזור והדגש שוב ושוב כמה הגרפיקה שלו משוכללת (זה יעיל בשביל לחפות על העובדה שהמשחק עצמו כל כך פרימיטיבי).

3.

צא ובנה כמה שיותר משחקים גרועים שמבוססים על סרטים מצליחים (קח משהו שמתכנת מתחיל הרכיב בויז'ואל בייסיק בשלושה ימים ותדביק עליו קטעי וידאו מהסרט).

4.

סיפור המשחק לא צריך להיות מסובך מדי. למעשה, הכי טוב אם תתן את מלאכת הכתיבה לילד בן השבע הראשון שאתה פוגש (אם זה פועל בסרטים. אין סיבה שבמשחקים לא).

5.

באגים הם תבלין חיוני לכל משחק. משחק בלי באגים זה כמו ג'ינס בלי חורים (רק שבניגוד אליו לא נראה שהם מתכוונים לצאת מהאופנה בקרוב. לדוגמא, אם Falcon 4 היה ג'ינס, אפילו 20 טלאים לא היו מתקנים אותו. בעצם, גם בתור משחק הם לא הצליחו).

6.

תמיד תשקיע יותר בפתיחה מאשר בסיום. פתיחות מוכרות (סיומים פחות).

7.

שמעת כמה מיחזור חשוב לאקולוגיה? הוא חשוב גם בתחום המשחקים. מחזר, מחזר ושוב מחזר - קוד, גרפיקה ורעיונות (לטיפים בנושא אתה יכול להתייעץ עם המומחים בקור (Tomb Raider) או בניו וורלד קומפיוטינג (Might & Magic).

8.

זכור: המשחק שלך הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לאנושות מאז המצאת המושב המרופד. שחרר הצהרות בומבסטיות בהתאם על איך שהוא עומד לשנות את פני שוק המשחקים ברגע שהוא יצא. הלהב את הקהל במשך שלוש-ארבע שנים לפחות לפני שאתה מוציא את המשחק הכי בינוני שיכול להיות (ומקווה שאנשים יתביישו לקטול אותו אחרי כל ההתלהבות המוקדמת. ל-Trespasser זה אפילו עבד. חלקית).

9.

הרכב את צוות הפיתוח שלך מאנשים שמשחקים לא ממש בראש שלהם (תשובה קלאסית של המתכנת הראשי שלך לשאלה "איזה משחק אתה משחק עכשיו?" צריכה להיות "אין לי פנאי לשחק בתקופה האחרונה, אבל הייתי ממש טוב ב'אסטרואידים' בזמני").

10.

אם אחרי כל זה עוד נפלט לך במקרה משחק טוב, עצור וחשוב: האם גייסת לאחרונה עובד של Westwood או Looking Glass לשעבר? האם יש מישהו בצוות שניסה להתנגד לרעיון של מנכ"ל השיווק, להפוך את המוצר ל"משחק לכל המשפחה"? אולי אחד העובדים אפילו משחק (ירחם השם) במשחק שפיתחתם? פטר את הגורמים החתרניים והשמיים הם הגבול (אולי אפילו תפיק יצירות מופת כמו Timeline - המשחק הגרוע של נובמבר האחרון - או Freedom: First Resistance - המשחק הגרוע של דצמבר).

הערה

הרשימה הנ"ל נועדה לצרכים בידוריים בלבד, ואין לקחת אותה כהצהרה לגבי דעתו של הכותב על מצב תעשיית המשחקים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג`ון רומרו מדגים את כלל 8. Daikatana
אין כמו לקחת סרט מהנה ולהפוך אותו למשחק משמים. Die Hard Trilogy 2
מומלצים