שתף קטע נבחר

כתב BBC: אם לא יטפלו בנהג מונית שעשק אותי, אזהיר שלא להגיע לישראל

עיתונאי בריטי שסיקר את האירוויזיון התלונן כי נדרש לשלם 80 שקלים על נסיעה קצרה כדי לשוב בלילה למלון. זמן הנסיעה על הקבלה: דקה אחת. מנהל עיר עולם ותיירות של עיריית תל אביב: "עשרות נהגים סירבו להפעיל מונה, נהגו בגסות רוח כלפי תיירים ונקבו במחירים שערורייתיים"

 

מונית בתל אביב (צילום: shutterstock)
מונית בתל אביב, ארכיון(צילום: shutterstock)
 

כתב של רשת BBC שהגיע לארץ לסקר את האירוויזיון "נעקץ" על ידי נהג מונית ונדרש לשלם סכום של 80 שקלים עבור דקת נסיעה. "אחרי יום ארוך של דיווחים על חצי הגמר השני של התחרות נופפתי לנהג מונית שייקח אותי בחזרה לבית המלון", סיפר הכתב ניל סמית' במכתב ששיגר לעיריית תל אביב. "השעה הייתה אחרי חצות והנהג דרש ממני מחיר שחשתי שהוא מופקע, אבל נאלצתי לשלם בשל השעה המאוחרת".

 

מעריצי האירוויזיון לימדו את ישראל שיעור בצרכנות

 

לדבריו, כשהגיע לבית המלון בתום נסיעה קצרה הוא ביקש קבלה. לאחר בדיקה התברר שכתוב עליה תאריך אחר מהתאריך שבו נסע. הקבלה הייתה על סכום של 80 שקלים, זאת כאשר במקרים אחרים אותה נסיעה עלתה לו 40 שקלים בלבד. "זה אולי מקרה שנראה שולי, אבל נראה לי שנהג מונית בעל רישיון לא צריך לצאת פטור בלא כלום על עושק של תיירים", אמר.

 

את תלונתו שלח סמית' לעיריית תל אביב ובסופה הזהיר שאם לא יקבל תשובה מספקת לא תהיה לו ברירה אלא להזהיר את קוראיו שלא לנסוע לישראל. איתן שוורץ, מנהל עיר עולם ותיירות, חברה עירונית שכפופה ללשכת ראש העיר, מיהר להגיב ושלח מכתב חריף ליו"ר איגוד נהגי המוניות יהודה בר-אור.

המכתב המלא של כתב ה-BBC
המכתב המלא של כתב ה-BBC
 

קבלה של נסיעה במונית  ()
80 שקלים לנסיעה של דקה
 

 

"אני מרגיש חובה להביע תרעומת עמוקה על התנהגות נלוזה של נהגי מוניות לא מעטים שניצלו את הביקוש המוגדל בתקופה זו באופן פסול ומקומם תוך הפקעת מחירים וסירוב להפעיל מונה", כתב שוורץ. "כמי שעמד בשדרות רוקח בתל אביב בכל ערבי השבוע שעבר שבהן התקיימו חזרות ומופעים אני יכול להעיד ממקור ראשון על עשרות מקרים של נהגים שסירבו להפעיל מונה, נהגו בגסות רוח כלפי התיירים ונקבו במחירים ומפקעים ושערורייתיים כדי להסיע את התיירים חזרה למלונות בתל אביב".

 

שוורץ מציין את תלונתו של כתב ה-BBC ואומר כי סיפורים כאלה חזרו במהלך השבוע והם פוגעים פגיעה קשה בדמותה של מדינת ישראל והמאמצים המשותפים של כולם לקדם אותה כיעד תיירות. "התנהגות זו עומדת בניגוד לכל השיחות והמאמצים המשותפים שלנו טרום האירוויזיון שהתקיימו בידיעה שנושא התחבורה הוא אחד האתגרים הגדולים העומדים בפנינו כיעד תיירות", כתב שוורץ.

 

"אם נותנים לגנב פירצה, לפעמים הוא מנצל אותה"

יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר אור, אמר בתגובה כי במקרה הספיציפי של הנהג שהסיע את כתב של ה-BBC הפרטים של הנהג ידועים, הוא יוזמן לבירור ויינקטו כלפיו צעדים בכל חומרת הדין.

כפר האירוויזיון בתל אביב (צילום: אסף קוזין)
כפר האירוויזיון בתל אביב(צילום: אסף קוזין)
 

באשר לנהגי מוניות אחרים אמר בר אור כי "לפני האירוויזיון נערכו שיחות עם נציגי עיריית ונאמר להם להודיע לכל התיירים שלא יעלו על מוניות שאין להן דגל, ושלא יעלו על מוניות שמסרבות להפעיל מונה. במקרים שיהיו נהגים שלא יהיו מוכנים להפעיל מונה – שירשמו את המספר שלהם כדי שניתן יהיה לפעול נגדם.

 

"לצערי הרב כשליש מנהגי המוניות הם חאפרים שאינם קשורים לתחנות ויש גם נהגים שנוהגים במוניות של בעלים אחרים. במשרד התחבורה, במקום שייתן לנו כלים לפעול נגד נהגי מוניות, מפעיל שמונה פקחים ולא מטפל בנהגים הסוררים".

 

בר-אור הוסיף ואמר כי כל נהג שהפקיע מחירים עשה מעשה שלא ייעשה, אבל באותה נשימה גם ציין כי חלק מהנוסעים פשוט יצרו מצב של פרצה קוראת לגנב. "עולה נוסע למונית ושואל 'כמה עולה?', אם הוא במקרה הגיע לנהג 'רע' אז מיד הנהג מנצל את זה, וזה ממש לא בסדר. הודענו יותר מפעם אחת לתיירים לדרוש שיפעילו מונה ושלא יעלו על מונית שאין עליה דגל (הכוונה לדגל של תחנה אליה היא שייכת). לצערי, אם נותנים לגנב פירצה, לפעמים הוא מנצל אותה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מונית בתל אביב, ארכיון
צילום: shutterstock
מומלצים