שתף קטע נבחר

שדה דב: ישראייר וארקיע מוכרות טיסות לאחר הסגירה

שתי חברות התעופה מטילות את האחריות על הנוסעים במקרה שאי אפשר יהיה לבצע את הטיסות אחרי 1 ביולי. ארקיע: "האפשרות של הפסקת הפעילות היא בידיעת הציבור"

 

שדה דב (צילום: shutterstock)
שדה דב(צילום: shutterstock)

חמישה שבועות לפני הסגירה המתוכננת של שדה דב בתל אביב, ושתי חברות התעופה ארקיע וישראייר ממשיכות למכור כרטיסי טיסה לאילת לתאריכים שאחרי 1 ביולי, המועד שבו אמור שדה דב לסגור את שעריו וכל הפעילות התעופתית בו תיפסק.

 

בבדיקה שקיימנו אתמול (יום ד'), מתברר כי החברות מציעות לא מעט טיסות משדה דב לאילת. כך, לדוגמה, בארקיע היו רשומות שש טיסות משדה דב לאילת ב-2 ביולי וחמש טיסות בחזרה ב-7 ביולי. גם בישראייר מצאנו לא מעט טיסות לתאריכים שלאחר מועד הסגירה הרשמי של השדה.

 

שתי החברות אינן מסתירות ממזמיני הכרטיסים כי השדה צפוי להיסגר לאחר 1 ביולי, כלומר לא בטוח שהטיסות יבוצעו משדה דב, אבל שתיהן גם מטילות את האחריות על הנוסעים למקרה שלא יהיו טיסות.

 

באתר של ישראייר נכתב מתחת להצגת המחירים וגם לפני התשלום, אף כי אין מקום שבו הלקוח מתבקש לאשר כי קרא, הבין והסכים, "דע כי הממשלה החליטה ששדה דב ייסגר לתעופה אזרחית ב-1 ביולי. למרות האמור לעיל, אם ברצונך להזמין טיסה מ/אל שדה דב שמועד מימושה 1.7 ואילך, אז בהזמנתך זו אתה מסכים ומאשר כי אם לא ניתן יהיה לממש את כרטיסי הטיסה לא תהיה לך כל טענה/דרישה/תביעה למעט השבת כרטיס הטיסה".

הודעה של חברת ארקיע ()
הצעת מחיר לטיסה באתר ארקיע. "היה ועל פי החלטת הרשויות הפעילות התעופתית תיפסק החל מ-1.7.19 תישלח אליך הודעה. במקרה כזה ייתכנו שינויים בלוחות הזמנים. לנוסע לא תהיה טענה נגד ארקיע בשל כך למעט הזכות להשבת מחיר הכרטיס בהיעדר חלופה"

  

באתר של ארקיע נכתב לאחר הצגת מחירי הטיסות מ/אל שדה דב כי, "אם על פי החלטת הרשויות תיפסק הפעילות התעופתית האזרחית בשדה דב החל ב-1 ביולי 2019 תישלח הודעה. במקרה כזה ייתכנו שינויים בלוחות הזמנים. לנוסע לא תהיה כל טענה נגד ארקיע בשל כך למעט הזכות להשבת מחיר הכרטיס".

 

אף שסגירת שדה דב הוכרעה בכל ערכאה שיפוטית, עדיין מופעל לחץ מצד חברות התעופה הישראליות, התאחדות המלונות, התאחדות סוכני הנסיעות ועיריית אילת על חברי הכנסת כדי לנסות ולשנות את ההחלטה או לפחות לדחותה עד שיימצא פתרון שיאפשר להפעיל טיסות לאילת משדה עירוני (למשל, אי בים). כל הגורמים האלה טוענים כי עד שיאושרו תוכניות בנייה בשטחים שיפונו יידרשו עוד שנים, ובשלב הזה אפשר להקטין את השטח הפעיל של השדה ולהפעיל את מסלול התעופה.

 

מארקיע נמסר בתגובה: "מכיוון שלנתב"ג אין יכולת להכיל אפילו חלק קטן מפעילות שדה דב ממשיכה ארקיע למכור כרטיסים לטיסות מהשדה לאילת. האפשרות של הפסקת הפעילות התעופתית בשדה היא בידיעת הציבור, ולמען הסדר הטוב, ארקיע שילבה במסמכי ההזמנה הערה על כך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים